کد خبر 312472
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

جابر صادقی گفت: طبق اعلام معاون وزیر علوم، دوره کارشناسی هر دانشجوی دانشگاه‌های دولتی 100 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.


به گزارش مشرق، معاون پشتیبانی و امور اداری موسسه آموزش غیرانتفاعی سراج ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی غیرانتفاعی کشور از 55 واحد در سال 84 به 355 واحد در سال 92 رسیده است که این افزایش بی‌رویه با هیچ مبنای منطقی و علمی سازگاری ندارد.

وی افزود: دانشگاه محل تولید علم و فناوری و تربیت نیروهای نخبه و فرهیخته علمی و فرهنگی است که نباید این افزایش بی‌رویه تعداد واحدهای دانشگاهی جایگاه علم و فرهنگ را زیرسئوال برد.

صادقی افزود: مخالف توسعه دانشگاه‌ها در حدی که برای خانواده‌ها قابل دسترس باشند نیستیم ولی نباید طوری باشد که در هر روستا و یا دهکده‌ای دانشگاهی تاسیس شود؛ به طوری که شاهد هستیم واحدهایی در موسسات آزاد یا پیام‌نور اقدام به پذیرش 160 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کرده‌اند که هیچ استادیاری در این واحدها جذب نشده و با این رویه وضعیت خروجی‌های چنین دانشگاه‌هایی کاملا مشخص است.

دوره کارشناسی هر دانشجوی دانشگاه دولتی 100 میلیون تومان هزینه دارد

صادقی با بیان اینکه ما به رویکرد دولت جدید در مورد ساماندهی دانشگاه‌ها خوشبین هستیم، ادامه داد: ساماندهی میان دانشگاه‌ها یعنی ارزیابی اینکه سهم هریک از دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد در کشور چه میزان باید باشد و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های، علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی هریک از موسسات متبوع.

معاون پشتیبانی و امور اداری موسسه آموزش غیرانتفاعی سراج با بیان اینکه در حال حاضر 420 هزار نفر در دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور در حال تحصیل هستند، افزود: طبق اعلام رسمی معاون وزیر علوم، دوره کارشناسی هر دانشجوی دانشگاه‌های دولتی 100 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد که این هزینه در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد از دانشجویان و خانواده ایشان اخذ می‌شود و لکن مبلغ شهریه دانشجویان غیرانتفاعی 40 درصد دانشگاه‌های آزاد است.

موسسه سراج حائز رتبه اول قبولی ارشد دانشگاه‌های غیرانتفاعی

صادق مالکی، معاون پژوهشی موسسه آموزش غیرانتفاعی سراج نیز در این نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: موسسه سراج از سال 1384 با مجوز وزارت علوم در دو رشته کاردانی اقدام به پذیرش دانشجو نمود و هم اکنون در 32 رشته کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد با سه هزار و 800 دانشجو در گروه های فنی – مهندسی و هنر فعالیت می‌کند.

وی گفت: در زمینه قبولی در مقطع کارشناسی ارشد، این دانشگاه در سال 92 موفق شد در بین 125 دانشگاه استان رتبه هشتم و در بین 16 موسسه غیرانتفاعی رتبه اول را کسب نماید.

مالکی افزود: رتبه قبولی ارشد این موسسه در میان 355 موسسه غیرانتفاعی کشور 11 می‌باشد که با توجه به قدمت، امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها رقم قابل قبولی است که کیفیت تعلیم و تعلم را در این موسسه نشان می‌دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    کل هزینه یک دانشگاه رو حساب کنیم ببینیم چقدره دانشگاه ما 10 هزار دانشجو با 250 هیات علمی و 500 کارمند هزینه پرسنلی اش میشه حدود 36 میلیارد و اگر هزینه های اجرایی و عمرانی رو هم 14 تا بگیرید میشه سالی 50 میلیارد که برای هر دانشجو میشه سالی 5 میلیون و در چهار سال 20 میلیون حالا وزارت خانه این عدد 100 رو از کجا آورده؟ )
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    متاسفیم. دانشجو بدون گزینش میاد، دانشگاه دولتی درس میخونه و بعد میره جذب فلان شرکت خارجی میشه. آیا تو خارج برای کسی که تحصیل رایگان میکنه، تعهدی برای خدمت گرفته نمی شود؟ متاسفانه از عقلانیت خارج شدیم. شهدا شرمنده ایم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس