همسرم از لحاظ روحی در بدترین وضعیت ممکن بسر می برد. به گونه ای که دیگر هیچ امیدی برای زنده ماندن و برگشت ندارد.

گروه بین الملل مشرق- اخیرا اخبار مرتبط با زندانیان ایرانی در زندان های ترکمنستان پررنگ شده است و این موضوع عاملی شده است که مسولین وزارت خارجه تلاش بیشتری کنند تا حداقل بتوانند در مقابل رسانه ها گزارشی برای عرضه داشته باشند. شاهد این ادعا هم این است که به شهادت خانواده های این زندانیان تا قبل از رسانه ای شدن این موضوع برخورد خوبی از جانب مسولین سفارتمان در ترکمنستان و وزارت خارجه صورت نمی گرفته است.

سفارت ایران در ترکمنستان حاضر به پاسخگویی به خبرنگار مشرق در خصوص وضعیت زندانیان ایرانی در ترکمنستان نشد. زندانیانی که تحت فشار زندان بان ها می بایست سر و صورتشان را با تیغ بتراشند ولی به دلیل عدم دسترسی به تیغ در میان آشغال ها به دنبال تیغ های مصرف شده اتباع دیگر زندانی می گردند...

البته تکاپوی صورت گرفته اخیر هم در حد وعده و وعید است و گره ای از کار خانواده هایی که بعضا به نان شبشان محتاج هستند باز نمی کند.

در ادامه گفت و گو خبرنگار بین الملل مشرق با همسر یکی از رانندگان ایرانی که در ترکمنستان زندانی است آمده است

همسر اینجانب راننده ترانزیتی کامیون های سنگین هیچ گونه سو سابقه ای در شغل خود نداشته، بلکه به حسن شهرت مشهور می باشد. همسرم تحت پوشش شرکت حمل و نقل بین المللی شادمان گرگان بود. در تاریخ 5/8/1388 کانتینری را به صورت پلمپ شده با محموله سیب زمینی از شرکت مذکور تحویل می گیرد. پس از تنظیم اسناد حمل بر طبق اظهار نامه گمرکی به سوی ترکمنستان حرکت می کند. در آنجا پس از فک پلمپ توسط مامورین کشور ترکمنستان و بازرسی به عمل آمده، متاسفانه مواد مخدر از داخل کیسه های سیب زمینی کشف و ضبط می گردد و همسرم در کشور ترکمنستان بازداشت شده و جلسه دادگاه در تاریخ 14/10/88 برگزار شده و بدون هیچ گونه اسناد و ادله واقعی، مستقیم و دارای ارزش قانونی به مدت 24 سال زندان محکوم کردند. این امر در حالی رخ داد که قبل از برگزاری جلسه دادگاه در ترکمنستان اینجانب از صاحبان کالا شکایت کرده، و پرونده ای به شماره 01024/88/1د نزد شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب گرگان تشکیل دادم و با ارسال نامه ای با ترجمه رسمی از طریق قوه قضائیه، وزارت خارجه و سفارت ایران در ترکمنستان خواستار دست نگه داشتن و همکاری دادگاه ترکمنستان با دادگاه ایران در مورد این پرونده شدیم، اما این کارمان هم به دلیل بعضی کوتاهی های مسولین امر بی ثمر ماند. پس از رسیدگی به پرونده در دادگاه انقلاب کشورمان حکم بی گناهی و برائت همسرم صادر شده و متهمان اصلی این پرونده به حبس ابد و اعدام محکوم شدند.

علاوه بر مطالب فوق که جهت روشن شدن اذهان عمومی می باشد بایستی خاطر نشان نمایم، اینجانب و فرزندان در راستای آزادی و بازگشت همسرم به ایران تلاش های مکرری نموده ایم. این تلاش ها شامل نامه نگاری و اطلاع به سازمانهای مختلف از جمله نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه، وزارت خارجه، امور حقوقی بین الملل نهاد، و سازمان هلال احمر می باشد. این پیگیری ها نتیجه ای در بر نداشت، این سبب شد تا به همراه فرزندم در تاریخ 28/7/90 به صورت حضوری در وزارت کشور با رییس جمهور سابق ملاقات داشته باشیم و موضوع را به اطلاع برسانیم. با توجه به دستور صریح و روشن ایشان به وزارت خارجه و امور حقوقی و بین الملل نهاد مبنی بر پیگیری جدی در این مورد، تاکنون هیچگونه نتیجه موثری در بر نداشته است.

لیست مهمترین اتفاقات و پیگیری های انجام شده. لازم به تاکید می باشد که تمامی اسناد و مدارک این پیگیری ها موجود می باشد و در صورت لزوم آماده انتشار آن ها می باشم.

- صدور حکم بیگناهی همسرم در تاریخ 30/02/89 در دادسرای گرگان

- ملاقات با وزیر خارجه در تاریخ 5/6/89 (آقای متکی) و دستور وزیر به معاونش در مورد تنظیم نامه ای به امضای خودش به وزیر خارجه ترکمنستان برای آزادی همسرم و همچنین استرداد کامیون

- ملاقات پسرم با رییس جمهور سابق در تاریخ 28/7/89 در سالن اجلاس سران در نشست با نخبگان کشور، و مطرح کردن موضوع با آنجناب.

- صدور حکم گناهکاران اصلی در تاریخ 7/12/89، صاحب کالا در دادگاه انقلاب گرگان به دلیل قاچاق مواد به اعدام محکوم شد.

- ملاقات با رییس جمهور سابق در تاریخ 28/7/90 و صدور دستور صریح آنجناب "جناب صالحی، جناب جعفرزاده شخصا دنبال کنید، اسناد محکومیت افراد داخل به ترکمنستان ارایه شود تلاش شود ایشان آزاد شود ، مهم است جدی پیگیری شود. لازم باشد اینجانب با رئیس جمهور صحبت کنم یا پیام بفرستم"

با توجه به پیگیری های مستمری که تاکنون در جهت آزادی همسرم انجام داده ایم برخی دلایل و مسائل را عامل بوجود آمدن بحران برای اتباع بی گناه زندانی در ترکمنستان می دانم.

  1. روند ارسال نامه در وزارت خارجه بسیار کند است. نمی دانیم سیستم ارسال نامه در وزارت خانه مربوطه چگونه است که برای فرستادن یک نامه باید ماه ها در انتظار بود. برای مثال نامه و دستور شخص وزیر بعد از 4 ماه به ترکمنستان ارسال می شود، در آن سو نیز مقامات سفارت فقط نامه وزارت را به طرف ترکمنستانی ارجاع می دهند و با یک جواب خیر آن ها به وزارت مربوطه نامه می زنند که نمی شود! و در واقع در اینجا نامه به انتهای پیگیری می رسد. در موردی خاص راجع به پرونده همسرم، سفیرمان در جواب نامه ی معاون اول رییس جمهوری (آقای جهانگیری) اینگونه پاسخ دادند که سفارت تمامی پیگیری ها را انجام داده است و دیگر برای این شخص مکاتبه نفرمایید!
  2. کارکنان سفارت مان در ترکمنستان تفهیم نشده اند که برای چه در آنجا ساکن شده اند! با وجود اینکه کاملا از بی گناهی بعضی افراد آگاهند، در جواب خانواده های این دسته از زندانیان می گویند ترکمنستان قانون خودش را دارد! کدام قانون؟؟ قانون باج گیری و فشار سیاسی؟ آیا باید در برابر اینگونه فشار ها و زور گویی ها سر تعظیم فرو آورد. ساکت ماند و به این گفته که ترکمنستان قانون خودش را دارد بسنده کرد و نظاره گر پایمال شدن حقوق افراد بی گناه بود؟
  3. بخش حقوقی سفارت هیچ گونه صلاحیت و کیفیتی ندارد. وکیل سفارت از طرف سفارت حمایت نمی شود. در مورد خاص، در ارتباط با پرونده همسرم، وکیل تا قبل از جلسه دادگاه حتی یک بار هم همسرم را ندید. ما با کشور ترکمنستان قرارداد معاضدت قضایی داریم و در اینگونه موارد که جرم در هر دو کشور انجام می گیرد، می توان با استخدام یک وکیل کار بلد، اسناد دادگاه کشورمان را به دادگاه ترکمنستان ارائه داد و در جهت آزادی زندانیان بی گناه گامی بلند برداشت.
  4. جابجایی های مکرر در بین کارشناسان بخش ترکمنستان وزارت خارجه امری شایع بوده، به طوری که در مدت یکسال نخست از وقوع این اتفاق برای همسرم 4 کارشناس متفاوت در این بخش مسئولیت گرفته اند، هر کارشناس زمانی را صرف آشنایی با ویژگی های کشور ترکمنستان کرده و بمحض آشنایی با این کشور این کارشناس نیز جا به جا می شود! نمی دانیم دلیل این امر چیست؟ آیا واقعا این یک امر علمی و یا کارشناسی شده می باشد؟ جالب است این کارشناسان از خانواده ها در مورد این کشور اطلاعات کسب می کنند و در دفعات بعد همین مطلب را به خانواده ها تحویل می دهند.

در حال حاضر با توجه به مشکلات به وجود آمده، یکی از راه حل ها می تواند تعیین یک تیم حقوقی کار کشته باشد. این تیم حقوقی می تواند با بررسی پرونده ی افرادی که حداقل بی گناهی آنها نزد مسئولین وزارت خارجه اثبات شده است، به آزادی این افراد کمک شایانی کند.

همچنین دولت نیز می تواند با در دستور کار قرار دادن یک سیاست درست و با توجه به ابزار و امتیازاتی که در مقابل کشور ترکمنستان ار آن برخوردار است، فشار های لازم را در جهت آزادی هر چه سریع تر زندانیان بر کشور مربوطه اعمال کند.

در حال حاضر بعد از گذشت تقریبا 5 سال نمی دانیم به چه ارگان و مسئولی پناه ببریم، همه درها روی مان بسته شده است. به همراه خانواده ام در وضعیت بسیار بدی بسر می بریم. بدتر ار آن اینکه همسرم از لحاظ روحی در بدترین وضعیت ممکن بسر می برد. به گونه ای که دیگر هیچ امیدی برای زنده ماندن و برگشت ندارد. نمی دانم چه کسی مسئولیت این بی عدالتی را بر گردن می گیرد. اما در اینجا از تمام هم وطن نان عزیز و همچنین مسئولین محترم می خواهم که به داد همسر بی گناهم برسید، چرا که جانش در خطر می باشد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    مشرق خوشم میاد سه پیچ شدی به ماجرا. دمت گرم.
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    اگر مطالب بالا صحت داشته باشد من به جای خانواده ایشان بودم در مقابل مجلس بست می نشستم. یا ........
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    دولت ترکمنستان ادعا می کند که سیاست بی طرفانه ای در عرصه بین الملل دارد اما از طرف دیگر در جداره مرزهای ایران حداقل امکان فعالیت دو سرویس اطلاعاتی را فراهم و کاملا شنود می کنند
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    حیرت آوره!!! من شرم کردم. یعنی جاسوس خارجی تو از زندان ایران با کت شلوار و تابلوی خاتم بره بیرون اونوقت زندانی ما از تیغ دور انداخته شده زندانی خارجی استفاده کنه. اف به این سفارت
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    ماها بی غیرتیم که این بلا سر هم وطنامون میاد. اگر مسولین وزارت خارجه و سفارت هامون می دونستن وقتی کانینر های گندم و .... از فلان کشور وارد می کردن به اسم شرکت خصوصی مردم اون کشتی رو با بارش آتیش میزدند این اتفاقها نمی افتاد
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    "کارکنان سفارت مان در ترکمنستان تفهیم نشده اند که برای چه در آنجا ساکن شده اند!" جالب است و تاسف برانگیز.
  • امن ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    قدرت وزارت خارجه مان قابل تامل است الان سال هاست که مردم منتظر ازادی این عزیزان میباشند پس چرا کاری نمیکنید اگر گناه کارند اثبات کنید واگر بی گناهند چرا شما با سهل انگاریتان دارید فشار رادو چندان میکنید فشاری که از سوی ترکمنستان به زندانی های عزیزمان میرسد فشار دومی که شما مسولین دارید به خانواده ومردم ایران وارد میکنید اگر پدر یا فرزندان اشرافیان این مملکت (اقازاده ها) دراین چنین موقعیتی بودندشما همین کار رامی کردید یا.............
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    مشرق این مطلب نمی تونه واقعیت داشته باشه ولی اگر راست باشه اون دنیا به خاطر بی توجهی ما جهنم حقمونه
  • احمد ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    شبیه این قضیه چند سال پیش برای شوهر خاله من پیش آمد ، من تعجب میکنم چرا مسوولین ودولتمردان ما در مقابل باج گیری و ستم حکومت ترکمنستان به اتباع ایرانی بی حرکت مانده اند و واکنش مناسب و چاره ساز انجام نمی دهند !!!!!!!
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    طرفدار قاچاقچیان شدی مشرق!!!
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    شنیده بودم سفارت های ما کار نمی کنن ولی این دیگه نوبره
  • علی ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    واقعا متاسفم از بیخیالی مسولان و وزارت خارجه .شرم نمیکنند از این همه بی خیالی و عدم مسولیت درقبال ایرانیان و زندانیان ایرانی ای که درخارج ازکشور بیگناه و به ناحق زندانی شدند.
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    من خبرنگار هستم و با خواندن مطلب شما دلم نیامد که نگویم. در خانه سفیر ما در ترکمنستان طاووس نگه داری می شود و من در یک از سفر های کاری ام به این کشور به چشم خودم این پرنده را دیدم.
  • ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    فریادرسی باید!
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    باید مقابل وزارت خارجه بست بشینن شاید مسوولان یک کم احساس مسوولیت کنن
  • بی طرف ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    اگه این حرف ها دروغ بود تا حالا شونصد بار از سوی مسئولین تکذیب شده بود! چه رویی دارن که با این همه خبر، بازم به روی خودشون نمیارن!!!!
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    سایت مشرق ! چقدر شماها روح سیاهی دارید - اصولا شماها پیرو مکتب ماکیاولی هستید که هدف وسبله را توجیه می کند - 5 سال صبر کردید تا دولت عوض شود و حالا دارید تخریب می کنید ؟ الله اکبر "در تاریخ 5/8/1388 کانتینری را به صورت پلمپ شده "
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    عزيز دل نزديك يكسال است اين دولت جديد آمده ديروز كه نيامده!!!!
  • یکطرفه به قاضی رفتن ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    اینکه بعضی وقتها در حق بعضیا قصور و کم کاری میشه حرفی نیست و حتما باید رسیدگی بشه مخصوصا اگر مسئولی تکلیف و رسالت شرعی و قانونی خودشو با بی مبالاتی و کارنابلدی انجام نداده باشه اما گاهی وقتها به خاطر رفع مشکل خود و رسیدن به هدف، تنها به قاضی میریم و هرآنچه به نفعمونه میگیم و تمام واقعیتو نمیگیم و گزینشی و با سانسور حرف می زنیم و بخاطر رسیدن به نتیجه مطلوبمون حق و حقیقتو هم وارونه جلوه میدیم !!! کاری به این مورد خاص ندارم ولی آخه مگه میشه سیستم قضایی یک کشور اینقدر با یک یا چند نفر خاص بغض و عداوت شخصی داشته باشه ؟؟؟!!! مگه این عین عبارت خودتون نیست تو این مصاحبه که گفتید : متاسفانه مواد مخدر از داخل کیسه های سیب زمینی کشف و ضبط می گردد خودتونو بذارید جاری مامورین مرزبانی و پلیس و سیستم قضایی اون کشور اگر یک محموله سنگین مواد مخدر جاسازی شده در کامیون کسی کشف کنید چه برخوردی با او میکنید و چه حکمی براش صادر می کنید؟؟؟!!! اگر همین محموله مواد مخدر از همین آدم داخل سرزمین خودمون کشف می شد مجازاتش حبس بود یا ...؟؟؟!!! البته حقوق زندانیان ایرانی در خارج باید توسط سفارتخانه ها پیگیری بشه و درهرصورت ربطی به جرم و مجازات قانونیشون نداره.
  • مهدی90085 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    مسئله اینه که آیا با تمام اتباع کشورها یکجور برخورد میشه یا فقط با هموطنان ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اسکندری ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    شما ظاهرا یکطرف قضیه را خواندید.به اون قسمت که گفته پرونده صاحب بار در دادگاه انقلاب بررسی شده وحکم محکومیت به اعدام هم برایش صادر شده را نخواندید.این جا ضعف سیستم قضایی مخصوصا وزارت دادگستری وسفارت وکنسولگری کشورمان است که نتوانسته یا نخواسته دستگاه قضایی یک کشور همسایه وباصطلاح دوست را توجیه نماید وبی گناهی یک بی گناه را ثابت نماید.
  • اا ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    اللهم فک کل اسیر
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    خواهر خودت هم بود دست اونا بود همین حرف رو میزدی ؟
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا ربطی داشت ؟ خوهر جنابعالی دست بیگانه بود. همین طوری بهم میبافتی ؟
  • ناشناس ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    تعداد زیادی از ایرانیان در کشور ترکمنستان و ارمنستان تنها بجرم همراه داشتن قرص خواب آور و آرام بخش زندانی هستند چرا که این قرص ها در آین کشورها مخدر محسوب میشوند.
  • ناشناس ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    خود بنده شاهد بودم در مرز ارمنستان یکی از هموطنان را به خاطر همراه داشتن قرص آرام بخش گرفته بودند و میگفتند 3 سال زندانی دارد که به علت غیبت پلیس با دادن 200 دلار رشوه آزادش کردند .
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    ای کاش کسانی که پست و مقامی دارند فقط برای شهرت نباشد. ای کاش کمی احساس مسیولیت کنند تا این همه حرف و بحث نباشد.هر بار که خبر نسبتا خوبی می شنویم و امیدوار می شویم به نتیجه ای نمی رسد مثل اینکه فقط می خواهند تا مدتی دل ما را خوش کنند.من از مسیولین و وزارت خارجه با تمام وجود خواهش می کنم با جدیت مشکل را پیگیری کنند.من خودم همسر یکی از زندانیان هستم و در زمانی که باید بهترین روزهای زندگیم را بگذرانم تلخترین روزها را داشته ام.واقعا برای من و همه خانواده هایی که این مشکل را دارند سخت است.از مسیولین خواهش می کنم یک لحظه خودشان را به جای ما بگذارند و وضعیت زندگی ما را درک کنند.
  • javad m ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا هیچ کسی جوابگوی این خانواده ها نیست چرا مسئولین جواب درستی نمیدن .
  • javad m ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    اتباع خارجی که وارد ایران میشوند تابع قوانین کشور خودشان هستند بعنوان مثال میتوانند مشروبات الکلی مصرف کنند و دولت ایران انها را ازاد گذاشته است . اما ایرانیان ما در خارج از کشور برای به همراه داشتن قرص خواب دستگیر میشوند و مجازات های چند ساله را تحمل میکنند !!!!!!! این است قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه !!!!!؟؟؟؟
  • رضا ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا تا مشکلی برای یکی از بستگان ما پیش می آید، دوست داریم کسی را متهم کنیم و کافه را به هم بریزیم؟ بخشی از مشکل اتباع ایرانی، بدون تردید به خود آنها برمی گردد، سهل انگاری، یا واقعا خطای آگاهانه! در این مورد هم خب این بنده خدا طبق گفته خانواده اش البته، تقصیری ندارد. اما آیا حمایت از شهروندان ایرانی فقط با حرف و فقط بر عهده وزارت امور خارجه است؟ قوه قضائیه چرا نمی تواند با همسایگان ایران که به طور طبیعی باید بیشترین مشکلات را با شهروندان همدیگر داشته باشیم، همکاری یا تعامل نداشته باشد که از وضعیت زندانیان ایرانی با خبر شود و آن وقت وزارت امور خارجه را بر اساس مقررات و اصول مشخص و روشن رهنمود بدهد که به دنبال حمایت از منافع ایرانیان باشد؟! مشکل حمایت از شهروندان ایرانی، یک فرایند کلی است با درگیر بودن دستگاه های ذی ربط از جمله و مهم تر از همه قوه قضائیه.
  • رضا ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    باید به سفیران ایران در این کشورها مدال لیاقت و شجاعت داد!!
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    چه ربطی به این قضیه داره آقای خبرنگار
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    در برخی از کشورهای همسایه ازجمله ج.آ اگه بهشون رشوه ندی به جرم حمل مواد خفتت میکنه. همه کسانیکه تو مناطق مرزی هستندو به اونور مرز رفت وآمد میکنن اینو میدونن وبه سفرت و...هم گفتن اما دریغ از یک عکس العمل مناسب
  • حمید امیرقلی پور فرزند این اسیر ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    آقا یا خانم یک طرفه به قاضی رفتن! شما نیز با طرح این سوالات به قاضی رفتید! جهت اطلاع شما باید بگویم که، طبق قوانین حمل بار بین المللی، تنها وظیفه حمل کانتینر با راننده می باشد(یعنی باید کانتینری را که توسط شرکت پلمپ می شود با پلمپ سالم به مقصد برساند. در این مورد هم به گفته پلیس ترکمنستان پلمپ کامیون کاملا سالم بود. البته در مواقعی برخی رانندگان کج اندیش و نابخرد با قاچاق چیان همکاری کرده و با وجود آگاهی کانتینر را به مقصد می رسانند. اما در این مورد، عدم آگاهی پدرم در دادگاه انقلاب کشورمان ثابت شده است و حکم بی گناهی او تقریبا 4 سال پیش صادر گردید. نمی دانم! به نظر شما این حکم و دستور صریح رئییس جمهور و وزیر سابق در جهت آزادی پدرم، مفهومش چیست؟ دیگر در کجا باید به قاضی برویم؟ من به همراه مادر و خانواده ام از شما تقاضا دارم تا دادگاه ذیصلاح مدنظرتان را به ما نشان دهید تا در آنجا به قاضی رویم!
  • علی ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    گناهکار هم باشند باید به داخل داده شوند .
  • علی ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    اگر قاچاق هم کرده باشند مگه نباید تو داخل محاکمه بشوند؟
  • عباس ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    یا طاووس باید هدیه داد.
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    البته جاي تعجب هم نداره، کشوري که رييس جمهورش دو مشاور اسراييلي دارد و از اونها مشاوره مي گيرد، بايست چنين کارکردي را در قبال ايران و ايراني داشته باشد.
  • متحير ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    متحیر مانده‌ام از برخی سازمانهاي مدعی و برخی چهره‌ها که با به زندان افتادن یک نفردر كشور بيگانه، ناگهان فریاد «وا اسفا شان» تمام رسانه‌های داخل و خارج را برمي گيرد اما در اينجا در برابر بیگانه برای محقق بخشيدن حق هموطن بيگناه تنها دست روي دست مي گذارند و تماشگر اين مسئله هستند و قدم از قدم برنمی‌دارند
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ربطش اینه که آقا تو فکر طاوسشه نه فکر مردم
  • ناآشنا ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ناشناس 16:34 ای کاش به مقدار نصف درک وشعور ناشناس8:5 را داشتی .
  • رجب ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    من دو سه تا از اخبارتون رو خوندم حالت تهوع گرفتم!
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    به استعداد این سفیر باید تبریک گفت. امیدواریم در اسرع وقت به ماموریت ایشان خاتمه داده و بازخواست جدی از ایشان در ارتباط با عملکردش بعمل آید. در مرحله بعدی خاتمه خدمت این عزیز برادر مورد درخواست است.
  • ناشناس ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    اقا جان ماشین شونو که مصادره می کنند دیگه چی میخوان از بدبختا .الان ماشین های ترانزیت که میرن عراق اگه از شون چیزی بگیرن اونارو تحویل ایران میدن .این چه قانونیه اینا بشرن
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    جناب متعصب!!! كسي كار به دولت جديد و قديم نداره مهم اينه كه كلا اين مملكت بيگانه پرسته در زمان دولت قبلي هم اين مسائل پيگيري ميشده اما نه بصورت رسانه اي اگر سايت مشرق لطف كرده و اطلاع رساني ميكند بخاطر پيگيري چند تن از خانواده هاست كه چندسال صورتشونو با سيلي سرخ نگه داشتنو و دم نزدن و به وعده و وعيدهاي مسئولين! دل خوش كردن و حالا بعد چند سال كه فهميدن از اول سركار بودن صداشون دراومده و كاري ندارن رئيس مملكت كيه و فقط احقاق حقشون رو ميخوان و شك نكنيد تا به حقشون نرسند ساكت نميشن چون من خودم يكي از همين آدمهاي مورد ظلم واقع شده هستم كه زندگي منو و خانوادم بخاطر به زندان افتادن پدر بيگناهم (مدارك موجود است) داره تباه ميشه و اميد به زندگي بين ما از بين رفته
  • سيد عبدالله طالبي ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    ,واقعا تمامي افرداي كه نظرمي دهند به هيج وجه نميتونند وضعيت خانواده اين بنده خدا را درك كنند.و لي من با توجه به سابقه 4ساله اي كه از اين امور در كشور عراق دارم و واقعا بعضي اوقات بعضي اشخاص بيكناه محكوم مي شوند و بعضي اوقات اشخاص كناهكار ازاد مي شوند به خوبي حالتشون را درك ميكنم .فقط ميتونم بكم خدا صبرشون بده . و در عين حال قابل ذكر است كه مسؤلين محترم سفارت هاي ايران در خارج ازشور واقعا مانند خدمتكذار به ايرانييان خدمت ميكنند و از هيج كمكي دريغ نميكنند اما در هر حال اينجا خارج از ايران است و تابع قوانين خود اين كشور است.و متاسفانه اسم ما ايرانيها يه مقدار در خصوص مواد مخدر بد ذكر ميشه و البته اينم توطئه دشمنان اسلام است و خواهش ميكنم از همه هموطنانم قبل از هر كاري به فرزندانتون فكر كنيد .و به ابروي كشور (البته منظور من شخص مورد ذكر نيست)طبق قانون 14 مخدرات عراق حكم مواد مخدر كه حتى شامل هر ماده ايي كه داراي مورفين مي باشد اعدام مي باشد.در بايان از خدواند منان ارزوي ازادي تمامي هموطنان در بند خارج از كشور را دارم.واقعا در تمامي دوراني كه به زندانيان در بند عراق و به جرم هاي مختلف خدمت ميكردم اصلا از لحاظ روحي رواني به هم ريختم و واقعا سخته.توكلتون به خدا باشه و دعا كنيد جون اينم يه امتحانه.طالبي كربلاي معلى
  • فرهاد ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    خواهر گرامی مسئولین رو بیخیال شو.خدا رو بچسب اعمال ام داوود رو انجام بده انشاا... شوهرتون آزاد میشه.
  • اردلان ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    خیلی از این بابت متاسفم ، برای گرفتن نتیجه به کنوانسیون اروپایی حقوق بشر شکایت کنید ، انشاءالله نتیجه میگیرید .
  • حمید امیرقلی پور ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام. چگونه دوست عزیز؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس