کد خبر 311847
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

رییس فیلا و حریف آمریکایی علیرضا سلیمانی به مناسبت درگذشت وی پیام تسلیت خود را به جامعه کشتی و اعضای خانواده وی اعلام کردند.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام فدراسیون جهانی کشتی، علیرضا سلیمانی که عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی 1989 کشتی آزاد و قهرمانی در آسیا را در کارنامه داشت پس از تحمل چندین ماه بیماری، در نهایت روز چهارشنبه به دلیل حمله قلبی درگذشت.

او 2 فوریه 1956 (1334) در تهران متولد شد و 6 بازوبند پهلوانی را نیز به بازو بست. کشتی پهلوانی در امپراطوری پرشیا نوعی کشتی سنتی است. او در سال 1989 موفق به کسب مدال طلای جهان در کشتی آزاد شد و چهار بار هم گردن‌ آویز طلا در آسیا را به گردن آویخت. او همچنین در 1986 موفق به کسب مدال طلا در فوق سنگین وزن آسیا شد.

رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی ایران در مورد سلیمانی گفت: او یک قهرمان بزرگ در سطح جهان و یک پهلوان نمونه بود. خانواده کشتی ایران هیچ وقت افتخارها و مدال‌هایی که او برای کشورش به ارمغان آورد را فراموش نمی‌کند. ما هیچ وقت چهره همیشه خندان او را نیز از یاد نمی‌بریم.

بروس بومگارتنر، کشتی گیر آمریکایی که دارنده چهار مدال المپیک است در سال 1989 از سلیمانی شکست خورد. او در مورد درگذشت سلیمانی گفت: از شنیدن خبر درگذشت سلیمانی بسیار ناراحت شدم. او یک حریف سخت برای من و یک قهرمان بزرگ بود. می‌دانم که او در ایران خیلی محبوب است. به همین خاطر با جامعه کشتی ایران ابراز همدردی می‌کنم.

نناد لالوویچ، رییس فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) نیز در خصوص درگذشت سلیمانی صحبت‌هایی انجام داده است. وی در این زمینه گفت: باید عمیق‌ترین تسلیت‌هایم را پس از شنیدن خبر غم انگیز درگذشت علیرضا سلیمانی، قهرمان تاریخی کشتی ایران ابراز کنم. از سوی فیلا با جامعه کشتی ایران ابراز همدردی می‌کنم و به همه دوستان و خانواده سلیمانی هم تسلیت می‌گویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    هر آمدنی رفتنی دارد پس لطفن بیایید آدم باشیم
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    بومگارتنر ! شرف تو بخورد توی سر این سایت بی انصاف مشرق
  • عبدالرضا حسینی ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    با عرض تسلیت به خانواده مرحوم سلیمانی در مصاحبه بعد از پیروزی بربومگانتر گفت او فکر کرد بازی را برده و مغرور شد از کلفتی خورد زمین؛این جمله پهلوان همیشه مد نظر من بود تا در کارم که بیهوشی است مغرور نشوم روحش شاد
  • مهدی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    باسلام خدمت تمام عزیزان... خبر درگذشت پهلوان علی رضا سلیمانی چنان قافل گیرم کرد که برایم قابل قبول نبود...حیف که چنین پهلوانانی ازبین مردم برن...در این جامعه ما منش پهلوانی از همه چیز برایمان مهم ولازم تر است ...در زمانی که بی غیرتی در جامعه ما مود شده نیاز به پهلوان داشتن از همه چیز بیشتر لازم داریم...روحت شاد پهلوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس