کد خبر 311559
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

مدیر فنی موظف است قبل از حرکت اتوبوس سلامت خودرو را از هر نظر تایید کند. یک مدیر فنی باید از سلامت لاستیک گرفته یا عملکرد موتور و دیگر سیستمهای یک اتوبوس اطمینان حاصل کند و سپس اجازه حرکت بدهد به ویژه آنکه تا تاییده مدیر فنی نباشد، اتوبوس حق حرکت ندارد و مدیر فنی می تواند مانع حرکت اتوبوس شود حتی اگر بلیط فروشی شده باشد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمدرضا فولادگر با اشاره به تصادف خودروهای مسافربر بین شهری به ویژه برخورد دو اتوبوس که منجر به آتش گرفتن آنها و از بین رفتن مردم شد گفت: باید بر عملکرد شرکتهای مسافربری نظارت شود و اگر سانحه ای رخ می دهد، باید با آن شرکت برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکتهای مسافربری هر کدام مدیر فنی دارند گفت: مدیر فنی موظف است قبل از حرکت اتوبوس سلامت خودرو را از هر نظر تایید کند. یک مدیر فنی باید از سلامت لاستیک گرفته یا عملکرد موتور و دیگر سیستمهای یک اتوبوس اطمینان حاصل کند و سپس اجازه حرکت بدهد به ویژه آنکه تا تاییده مدیر فنی نباشد، اتوبوس حق حرکت ندارد و مدیر فنی می تواند مانع حرکت اتوبوس شود حتی اگر بلیط فروشی شده باشد.

نماینده اصفهان با ابراز تاسف از اینکه نظارت درستی بر سلامت اتوبوسهای بین شهری انجام نمی شود گفت: در مورد هواپیما نیز مدیر فنی پرواز داریم که تا زمانی که اجازه پرواز را صادر نکند، هواپیما نمی تواند پرواز کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه مدیر فنی شرکتهای مسافربری بین شهری جدی گرفته نمی شوند گفت: اگر هر تصادفی که در جاده ها اتفاق می افتد، باید شرایط اتوبوس را در نظر گرفت و بررسی کردکه آیا مدیر فنی آن شرکت از اتوبوس قبل از حرکت بازدید کرده و آیا سلامت اتوبوس را تایید کرده است؟

فولاد گر با اعلام اینکه بارها اتفاق افتاده که مدیر فنی از اتوبوس بازدید نکرده است گفت: بارها دیده شده که مهر مدیر فنی در اختیار شخص دیگری بوده و برگه اجازه حرکت را فرد دیگری مهر و امضا کرده است. حتی بارها دیده ایم که لاستیک اتوبوس فرسوده بوده یا تاریخ مصرف آن گذشته بوده و مدیر فنی آنرا تایید کرده است.

وی در پاسخ به اینکه ایا راننده را مقصر نمی دانیدگفت: البته راننده هم مقصر است اما مقصر اصلی شرکت اتوبوسرانی است که مدیر فنی درستی نداشته و بر عملکرد مدیر فنی است نظارت نداشته است.

عضو کمیسیون صنایع با یادآوری اینکه مردم از شرکت بلیط می خرند گفت: مردم به شرکت اطمینان می کنند و شرکت نیز باید به دولت پاسخگو باشد بنابر این هر کسی یک میزان از یک حادثه را مقصر است.

وی در مورد حادثه برخورد دو اتوبوس در اتوبان تهران به قم که هر دو اتوبوس در آتش سوختند گفت: در کمیسیون عمران بررسی و مشخص شد که جاده، راننده، شرکت اتوبوسرانی، مدیر فنی و کیفیت خودرو هر کدام به یک اندازه مقصر بودند و این طور نیست که تمام تقصیرها را بر دوش لاستیک بگذاریم با شرکت تولید کننده خودرو را مقصر بنامیم بلکه باید این مجموعه را مقصر بدانیم وهر کدام به اندازه خلافی که داشته اند مجازات شوند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: پورت پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس