کد خبر 311362
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با تاکید بر شور و شعف اهالی بازگشته به شهر جنگ زده حمص به تلاش آن‌ها جهت بازسازی این شهر تخریب شده اشاره کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز طی گزارشی به قلم "پاتریک جی مک دانل" درباره عادی شدن تدریجی وضعیت در شهر "حمص" سوریه نوشت: ساکنان شهر تخریب شده حمص درحال بازگشت به سرزمین خود هستند. هنوز نمی‌توان تشخیص داد چه قدر از اموال آن‌ها سالم باقی مانده است و نمی‌توان بین ساکنین قدیمی و جدید که سرگرم جمع آوری اشیا باقی مانده از جنگ هستند وجه تمایزی قائل شد.

در این بین سربازان کارت شناسایی مردم را بازرسی می‌کنند اما چندان نیز سخت‌گیر نیستند. "ابراهیم ال‌هلو" شهروند 64 ساله تحصیل کرده در بوستون آمریکا می ‌گوید:"هم‌اکنون دیگر هیچکس نباید خانه خویش را ترک کند."

این روزنامه در ادامه می‌نویسد، بسیاری از  اهالی بازگشته به شهر به دلیل وجود مشکلات و کمبود آب و برق در اردوگاه‌ها سکنی گزیده‌اند. برخی از ساکنین هنوز نتوانسته‌اند اموال خود را که در زمان حضور شورشیان مفقود شده را به‌طور کامل پیدا کنند.

یک شهروند دیگر اهل حمص می‌گوید: "این‌جا خانه من است و من در این مکان سرمایه‌گذاری کرده‌ام . ما دوباره آن‌را بازسازی خواهیم کرد."

در ادامه این گزارش با اشاره به تسهیل در رفت و آمد مردم آمده است؛ دسترسی به شهر حمص هم‌اکنون میسر شده است. شورشیان حدود دو سال این منطقه را در تصرف خود داشتند.

به نظر می‌رسد که اهالی حمص در بازگرداندن برخی از آرامش‌های گذشته موجود در این شهر موفق باشند. این شهر پیش از جنگ ماوای جمع کثیری از مسلمانان و مسیحیان بود.

"ابو عناس" یکی دیگر از ساکنین حمص با اظهار خشنودی می‌گوید:" خسارت‌های زیادی برجا مانده است اما همه چیز را بازسازی خواهیم کرد."

لس آنجلس تایمز در خاتمه به نقل سخنان یک زن جوان 27 ساله محجبه با نام مستعار "ام عمر" پرداخته است. وی با اظهار شعف نسبت بازگشت به سرزمین خویش گفت:"خانه ‌ما از بین رفته است اما حداقل به جایی که تعلق دارم بازگشته‌ام."

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس