گروه جنگ نرم مشرق- مک دونالد با نماد عروسکی جدیدی که تولید کرده به دنبال ایجاد عادات غذایی برای کودکان است اما انتشار تصاویر این عروسک در رستورانها و فضای سایبر باعث ترس افراد و کودکان شده است. این عروسک مثلا انساننما با دهانی بزرگ و دو ابرویی که به شکل آرم مکدونالد به جای مغز او قرار گرفتهاند سعی دارد تا کودکان را به پیروی از سبک زندگی مکدونالدی دعوت کند.
این نماد که «سفیر برند غذای شاد» نام
گرفته با واکنش منفی بینندگان و کاربران شبکههای
اجتماعی مواجه شده است و از سوی کاربران القابی چون «غذای کابوسی» و «خیلی
وحشتناک» به خود گرفته است.
مکدونالد که به عنوان بخشی از سبک زندگی آمریکایی عنوان میشود و اخیرا به دلایلی چون بیماریزا بودن غذاهایش و اجحافی که در حق کارگران خود میکند در جامعه آمریکا با چالشهای جدیدی روبرو شده است.