کد خبر 31123
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۹

پس از گذشت سه ماه از شهادت يک نيروي کادر و يک سرباز وظيفه نيروي انتظامي استان فارس، عوامل اين درگيري مسلحانه شناسايي و به دام پليس آگاهي اين استان افتادند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، فرمانده انتظامي استان فارس بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سي‌ام آبان ماه سال جاري هنگامي که مأموران پاسگاهي در منطقه فيروزآباد استان فارس اقدام به ايجاد ايست بازرسي در گردنه موک کردند به يک وانت بار حامل کابل‌هاي مخابراتي و برق مشکوک مي‌شوند و سرنشينان اين وانت بار که به لباس پيمانکاران شرکت برق ملبس بودند پس از اندکي مکث اقدام به فرار از محل ايست بازرسي مي‌کنند.
علي مؤيدي بيان داشت: عوامل نيروي انتظامي پس از متواري شدن اين خودرو اقدام به تعقيب آن مي‌کنند و چند کيلومتر بعد راننده وانت وارد يک جاده خاکي مي‌شود و پس از آنکه عرصه را بر خود و همدستش تنگ مي‌بيند سعي مي‌کند تا با رها کردن خودرو از دست پليس فرار کند.
وي افزود: در اين ميان سرنشين ديگر خودرو با اسلحه کلاشينکف اقدام به شليک به سوي يک نيروي کادر و يک سرباز وظيفه نيروي انتظامي مي‌کند و به طور مستقيم آنها را مورد اصابت گلوله قرار مي‌دهد.
مؤيدي گفت: در اين درگيري مسلحانه استوار يکم ابوذر نصيري و استوار دوم وظيفه امين قاسمي مظلومانه به شهادت رسيدند.
فرمانده انتظامي فارس ادامه داد: اين قاتلين سپس از محل متواري مي‌شوند و پس از تخليه بار مسروقه وانت‌بار در يکي از روستاهاي اطراف محل درگيري به نقطه ديگري از استان فارس نقل مکان مي‌کنند.
مؤيدي گفت: پس از انتشار خبر درگيري مسلحانه در نزديکي پست بازرسي گردنه موک و شهادت دو تن از عوامل نيروي انتظامي، پرونده اين درگيري مسلحانه در دستور کار پليس آگاهي اين استان قرار گرفت و کارآگاهان دايره قتل مسئوليت پيگيري اين پرونده را به عهده مي‌گيرند.
وي تصريح کرد: با بررسي صحنه شهادت و شنيدن اظهارات شاهدان عيني حاضر در پست بازرسي مشخص مي‌شود که شهيد ابوذر نصيري پس از عدم توقف وانت بار حامل کابل‌هاي مخابراتي و برق به همراه يکي از سربازان خود به وسيله خودرو پژو اقدام به تعقيب خودرو مي‌کنند.
مؤيدي اظهار داشت: پس از گذشت مدتي از تحقيقات سري کارآگاهان آگاهي اين استان، ارتباط شهادت استوار يکم نصيري و سرباز وظيفه قاسمي با سارقان کابلي مشهودتر شد.
فرمانده انتظامي فارس بيان داشت: بيش از سه ماه تعقيب و مراقبت ظرف چند روز گذشته در يک اقدام هماهنگ چهار نفر از اعضاي بايد سرقت مسلحانه، کابلي بدون درگيري توسط پليس آگاهي استان فارس دستگير مي‌شوند.
مؤيدي گفت: پس از آنکه مستندات توسط پليس ارائه مي‌شود عوامل شهادت دو تن از دست‌اندرکاران نيروي انتظامي به جرائم خود اعتراف کردند.
دو تن از اعضاي اين باند ابتدا از شليک به عوامل نيروي انتظامي اظهار بي‌اطلاعي مي‌کنند اما بالاخره «بهرام – ر» به درگيري مسلحانه خود با دو شهيد نيروي انتظامي اعتراف مي‌کند.
مؤيدي تصريح کرد: اعضاي اين باند پس از آنکه به‌عنوان پيمانکار شرکت برق جذب شدند با استفاده از پوشش پيمانکار اقدام به سرقت از شبکه‌هاي انتقال برق مي‌کردند و پس از آن سرقت کابل‌هاي شبکه‌هاي مخابرات اين استان را نيز شروع کرده‌اند.
فرمانده انتظامي فارس در مورد سوابق کيفري عامل اصلي شهادت عوامل نيروي انتظامي گفت: عامل اصلي اين باند 9 بار به دلايلي از قبيل سرقت، نزاع و مشارکت در قتل دستگير شده و هر بار نيز چندين ماه حبس را تحمل کرده است.
مؤيدي افزود: تا کنون چهار نفر از متهمان اين پرونده به‌نام‌هاي «بهرام – ر»، «علي – ر ح – رزمي و «م – رجبي» دستگير شده‌اند که به ترتيب متولد سال‌هاي 60، 61، 68 و 72 هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس