کد خبر 311017
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) دستور بازگشت نیروهای نظامی این کشور، مستقر در مرز اوکراین را صادر کرد.

دستور پوتین به نیروهای روسی:برگردید
به گزارش مشرق، شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به نیروهای این کشور که برای برگزاری رزمایش در مرزهای اوکراین مستقر شده بودند، دستورداد تا به پایگاه‌های خود در داخل روسیه بازگردند.

با بالا گرفتن تنش‌ها در اوکراین هزاران نیروی نظامی روسیه با ادوات جنگی کامل به مرزهای این کشور اعزام شدند تا در آنجا مانورهای نظامی برگزار کنند. این اقدام روسیه باعث اعتراض و حساسیت‌های جهانی شد.

اقدام جدید پوتین با هدف کاهش تنش‌ها بر سر بحران اوکراین صورت گرفته است که رابطه روسیه را با غرب از دوران جنگ سرد به بدترین مرحله رسانده است.

دولت‌های غربی به استقرار 40 هزار نیروی روسی در نزدیکی مرز اوکراین اعتراض کرده بودند و آن را اقدامی در راستای تلاش روسیه برای الحاق مناطق بیشتری از خاک اوکراین به روسیه، پس از الحاق کریمه در ماه مارس می‌دانند.

پوتین پیشتر نیز دستور بازگشت نیروهای روسی را از مرز اوکراین صادر کرده بود اما آمریکا و ناتو اعلام کردند که هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج نیروها در این مناطق مشاهده نمی‌کنند و روسیه تهدید کردند که چنانچه انتخابات ریاست جمهوری 25 مه (یکشنبه، چهارم خرداد) را مختل کند، با تحریم‌های بیشتری مواجه می‌شود.

با این حال، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تاکید کرده بود که روسیه در نزدیکی مرزها هیچ نیروی آماده جنگ ندارد و نیروهای مستقر در این مناطق در غرب روسیه مشغول تمرین‌های نظامی روزمره هستند.

در همین حال، پوتین امروز دستوری را به وزارت دفاع روسیه ابلاغ کرد که طبق آن هر نیروی نظامی‌ای که در اقداماتی از جمله آموزش نیروها شرکت دارد، باید از مناطق رستف، بلگرود و بریانسک خارج شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    این است جا خالی دادن به سبک روسی
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    اینم از این کشور ترسو
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    البته کاملا معلومه روسیه که تازه با ترکیه روابطش بد شده میخواد کمی از تنشها با غرب رو کم کنه تا همزمان در دو جبهه در حال تنش و مبارزه نباشه کاملا معلوم بود اگه با ترکیه درگیر نمیشد نظامیهاشو عقب نمیبرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس