کد خبر 309634
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

مدیرکل سابق محیط زیست استان گیلان جزییات واگذاری یک قلاده خرس قهوه‌ای به باغ بابلسر را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، امیر عبدوس مدیرکل سابق محیط زیست استان گیلان، با اشاره به انتشار اخبار کذب مبنی بر ادعای فروش یک قلاده خرس قهوه‌ای گفت: تقریبا دو سال پیش توله خرسی که چند ماه بیشتر از تولدش نمی‌گذشت توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست رضوانشهر تحویل داده شد که متاسفانه تلاش این اداره برای یافتن مسبب یا مسببین زنده‌گیری این خرس بی‌نتیجه ماند.

وی افزود: این خرس به دلیل این‌که بیش از دو ماه توسط یک چوپان نگهداری و با انسان‌ها مانوس شده بود قابلیت بازگشت به طبیعت را نداشت و به همین دلیل نگهداری او به طور موقت و تا انجام هماهنگی با سازمان مرکزی، این توله خرس به باغ ماهان در رشت سپرده شد.

عبدوس تصریح کرد: پس از مدتی مالک این باغ به دلیل صدمه و جراحت بدنی که به واسطه چنگ زدن این توله خرس به وی وارد آمده بود درخواست انتقال آن را به اداره کل محیط زیست استان ارایه و اظهار کرد که توان نگهداری آن را ندارد. از سویی طی مذاکراتی که بین مالک باغ ماهان و مالک باغ وحش بابلسر انجام شده بود پیشنهاد انتقال خرس به بابلسر به اداره کل محیط زیست گیلان ارایه و این اداره کل نیز عینا این پیشنهاد را به اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان مرکزی ارسال کرد.

مدیرکل سابق محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: پس از ارسال این نامه به اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید و به گفته هر دو مالک باغ‌های وحش بابلسر و ماهان رشت با هماهنگی تلفنی با اداره کل یاد شده، این خرس به بابلسر انتقال یافت که اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان مرکزی نیز طی نامه شماره 92/17302 مورخ 92/7/7 تائید کرد که خرس مذکور با پیگیری‌های ایشان بطور امانی و برای طی دوره درمان و احیای کامل به باغ وحش بابلسر تحویل شده است.

وی ضمن انتقاد از اخبار منتشر شده در این خصوص گفت: بهتر است رسانه‌ها پیش از مشاهده مستندات قانونی نسبت به انتشار چنین اخباری اقدام نکنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس