کد خبر 309127
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

روستایی در برزیل که مردم آن از نور آفتاب هراس دارند، کشف شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، گزارشگران آمریکایی در شرق برزیل موفق به کشف روستایی شده اند که ساکنان آن از بیماری عدم تحمل پرتوی خورشید رنج می برند.

خبرگزاری "آسوشیتد پرس" با گزارش این خبر می نویسد:تمامی این افراد که حدود 20 نفر هستند، از بیماری " گزرودرما پیگمنتوزوم" (Xeroderma pigmentosum ) یعنی خشکی پوست همراه با رنگدانه‌های قهوه‌ای و زخم روی پوست رنج می برند. این بیماری به خاطر حساسیت شدید آنها به پرتوی ماورای بنفش می باشد. این یک نوع سرطان خفیف پوستی است.

گفته می شود که به خاطر این بیماری، مردم این روستا تقریبا توان کشاورزی و زندگی در روز را ندارند.

دانشمندان برزیلی با مطالعه بر روی این پدیده اعلام کردند:"این روستا بر پایه چند خانوار بنا نهاده شده است و به دلایل ژنی، این بیماری به فراوانی در میان ساکنان آن دیده می شود."

محققان تاکید دارند که این بیماری نادر در هر 100 سال یک بار از طریق ژن، در نسلی تکرار می شود. این مسئله، بیماری "گزرودرما پیگمنتوزوم" را برای حاملان این ژن و نسل های پس از او به شدت خطرناک می سازد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس