کد خبر 308632
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

لاهوتی با اشاره به اینکه سالیانه حدود 3 هزار نفر از شهروندان تهرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند گفت: دهها هزار نفر به دلایل بیماریها ریوی، قلبی و دیگر بیماری های ناشی از آلودگی هوا در بیمارستانها بستری می شوند .

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تهران حدود 4 میلیون موتورسیکلت رفت و آمد می کنند گفت: هر موتورسیکلت بیش از 5/7 گرم گاز مونواکسید کربن تولید می کند که این میزان بیش از 2 برابر گازی است که یک خودرو سواری یورو 2 گاز تولید میکند.

مهرداد بائوج لاهوتی با یادآوری اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده، در بحث محیط زیست طی 8 سال گذشته بیش از 70 پله سقوط داشته ایم گفت: یعنی اینکه محیط زیست کشور ما در همه ابعاد یک وضعیت بحرانی دارد و برای اینکه به وضعیت گذشته بازگردیم، باید شرایط سختی را طی کنیم.

وی با اشاره به آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای دیگر گفت: عامل اصلی این آلودگی، دود ناشی از مصرف بنزین و گازوییل است و متاسفانه در این بین موتورسیکلتها بیش از دیگر خودروها آلودگی ایجاد می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تهران بیش از دیگر شهرهای کشور آلوده است گفت: درهمین شهر حدود 4 میلیون موتورسیکلت رفت و آمد می کنند که هر موتورسیکلت بیش از 5/7 گرم گاز مونواکسید کربن تولید می کند که این میزان بیش از 2 برابر گازی است که یک خودرو سواری یورو 2 گاز تولید میکند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید مانع ورود موتورسیکلتهایی شود که استاندارد لازم را ندارد گفت: بهترین کار آن است که به مرور زمان این موتورسیکلتها را از بازار خارج کند و موتور سالم را جایگزین آن کند.

لاهوتی با اشاره به اینکه سالیانه حدود 3 هزار نفر از شهروندان تهرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند گفت: دهها هزار نفر به دلایل بیماریها ریوی، قلبی و دیگر بیماری های ناشی از آلودگی هوا در بیمارستانها بستری می شوند که حدود 3 هزار نفر آنان جان خود را از دست می دهند، بنابر این نباید لحظه ای در این مورد درنک کنیم.

وی با اشاره به بحث ورود خودروها و موتورسیکلتهای برقی گفت: نمی دانیم چرا در این مورد تردید می کنند، گویا آقایان منتظر هستند آلودگی هوای تهران به اندازه ای باشد که امکان زندگی برای هیچ کس باقی نماند تا آن وقت آقایان به فکر حل مشکل بیفتند و طرح های سریع بدهند.

منبع:پورت پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فضول ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    امریکا در جنگ 4 ساله در عراق 3000 کشته داشت
  • کاپیتان ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    من یه قاتل بهت معرفی کنم که اینا پیشش لُنگ بندازند؟ پراید! البت قبل وانت لیسان!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس