کد خبر 307780
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹

مجله معتبر اقتصادی فوربس، روز چهارشنبه به کشورهای اروپایی پیشنهاد کرد که روی ایران به عنوان منبع تامین نیاز خود به گاز طبیعی حساب کنند.

به گزارش مشرق،  ˈمایکل لینچˈ استاد دانشگاه وین و رییس مرکز انرژی های راهبردی و مطالعات اقتصادی، در مقاله ای در مجله فوربس نوشت: با توجه به منابع گسترده گاز در ایران و زیرساخت های انتقال گاز که پیشاپیش در ترکیه و اروپای شرقی وجود دارد، پیوستن گاز ایران به اروپا منطقی به نظر می رسد.

لینچ تاکید کرد: عده ای ممکن است بگویند خرید گاز از ایران می تواند پیامدهای سیاسی داشته باشد، اما واقعیت این است که خرید از هر یک از منابع انرژی، پیامدهای خاص خودش را دارد. افزون بر این، کثرت منابع تامین، کلید امنیت انرژی خواهد بود.

لینچ همچنین به کشورهای اروپایی یادآوری کرد که ورود ایران به بازار اروپا، سبب جلوگیری از افزایش بی رویه و کمرشکن بهای گاز طبیعی در این قاره خواهد شد.

این تحلیلگر انرژی نوشت: ایران نیز به یافتن بازارهای جدید برای فروش گاز طبیعی تمایل داشته و این روند را با قراردادهایی در دهه 70 میلادی و تلاش برای فروش گاز به هندوستان نشان داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مازندرانی ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    اولا" با این کار روسیه از ما جدا خواهد شد ثانیا" این خط گازی باید یا از کردستان عراق یا ترکیه یا سوریه عبور کنه که امن ترین نقاط جهان هستن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ناشناس ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    ترکیه هم فرموده ، گاز ایران را میخرد و صادرات مجدد انجام میدهد و اجازه صادرات به نحو دیگر از خاک کشورش را نمیدهد..
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    وای خدا نکنه روسیه جون جدا بشه از ما!! روسیه بارها به نفع منافعش زده تو گوش ایران . ترکیه هم بسیار امن است
  • قارپوز ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    وای از ازروسیه روسیه همسایه رو سیاه والبته به قول ظریفی روسا عند نامردا هستند ولی باید گفت در راستای منافع ملیشون حرکت میکنند(قابل توجه بعضی ها!) که این عند مردیشون هست البته برای ملت خودشون هه هه هه هه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس