کد خبر 307078
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

فرانسه مدت 2 سال است که قبرها را دیجیتالی و کددار کرده است که با گذاشتن کد بر سنگ قبر می‌توان از زندگینامه متوفی باخبر شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در فرانسه چندین شرکت قبرهایی با کدهای QR که به شکل مربع است ارائه می‌دهند که هزینه آن حداقل 200 یورو است اما توسعه آن هنوز بسیار محدود است، البته این کدها در فرانسه به مدت 2 سال است که وجود دارد؛ قرار دادن این کدها بر سنگ قبر به منظور دسترسی بازدیدکنندگان به شرح حال و زندگینامه، عکس و فیلم متوفی است.

قبرستانی مملو از QR+عکس

در آمریکا و ژاپن این فناوری جدید آمار است و در حال حاضر 20 شرکت قیمت‌هایی ارائه داده‌اند که کمترین آن 200 یورو است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    چه دزد بازار! خب برید متن یا لینکو تبدیل به کد کنید تو اینترنت، بعد روی فلز یا سنگ با لیزر دربیارید. یا حتی با برچسب یا پرینت معمولی. دزد بازاره خارج!
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    این برای گلزار شهدای ایران تکنولوژی خوبی است
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    اطلاعات داخل اونه یا اون فقط آدرسه؟
  • سهیل بشردوست ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    برای آدمهای عادی مسخرست! من فرضاً وقتی میرم بهشت زهرا فقط سر قبر آشناهام میرم که میشناسمشون، بقیه برام چه اهمیتی دارن که زندگیشون رو با کد qr بخونم؟! البته برای قطعه شهداء کار بسیار جالبی می تونه باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس