کد خبر 173700
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸

محقق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کنتوری مجهز به سیستم گزارش‌گیری از طریق بارکد عرضه کرد که موجب کاهش خطای انسانی در قرائت کنتور می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، غلامرضا مرمریان- مجری طرح در این باره افزود: یکی از موارد جدی در قرائت کارکرد کنتور از طریق سیستم HANDHELD امکان خطای نیروی انسانی در ثبت اطلاعات و قرائت کنتور به صورت سهوی و یا عمدی  است.
وی با بیان اینکه با اجرای تحقیقاتی سعی در رفع این مشکل شد، اظهار داشت: در این تحقیقات موفق به عرضه کنتوری مجهز به سیستم گزارش‌گیری از طریق بارکد شدیم.
 
مرمریان درخصوص کارکردهای این دستگاه توضیح داد: این سیستم تمامی اعداد ثبت شده مصرف را که به صورت دیجیتالی ثبت شده است، به بارکدهای مشخص تبدیل کرده و با قرار دادن دستگاه بارکد خوان در مقابل جعبه کنتور، بارکد مورد نظر به عدد تبدیل شده و در خود ذخیره می‌کند.
 
مجری طرح از مهمترین مزایای این اختراع را از بین رفتن امکان خطای نیروی انسانی در ثبت اطلاعات قرائت کنتور، اندازه‌گیری لحظه‌ای و بدون تاخیر، دقت بالا در ورود اطلاعات، مستند سازی مطلوب اطلاعات فنی، افزایش رضایت مشترکان و اعتماد بیشتر آنها به اندازه‌گیری میزان مصرف عنوان کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس