فولادگر گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت باید سال ۹۶ انجام شود که اگر دولت قصد دارد این کار در سال جاری انجام شود باید به مجلس لایحه ارائه کند.

 به گزارش مشرق، جلسه کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و پاریزی، معاون وزیر اقتصاد با محوریت موضوعات مربوط به معاملات سهام عدالت و محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی و راهکارهای دستیابی به اهداف آن صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه گزارش رسمی رئیس سازمان خصوصی سازی از عملکرد این سازمان و نیز نحوه واگذاری‌ها که تاکنون انجام شده به اعضای کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس ارائه شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در این جلسه گفت: در 8 ماه گذشته حدود 24 هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده که دلیل تفاوت آن با آمار قبلی که در این زمینه ارائه شده این است که تنها این میزان از مصوبات در این زمینه اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس نیز در این زمینه گفت: باید توجه داشت از میزان 124 هزار میلیارد تومان سهام شرکت هایی که تاکنون براساس اصل 44 قانون اساسی واگذار شده 30 هزار میلیارد تومان آن مربوط به سهام عدالت، 40 هزار میلیارد تومان بابت رد دیون و 54 هزار میلیارد تومان آن از طریق سازمان بورس اوراق بهادار و مزایده انجام شده است.

فولادگر افزود: در این جلسه مقرر شد که برای ادامه خصوصی سازی رویکردها به نحوی تغییر کند که واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی انجام شود و نباید فراموش کرد که بیش از 80 درصد از میزان واگذاری‌ها که تاکنون انجام شده بابت رد دیون بوده است.

وی گفت: در جلسه امروز موضوع زمان آزادسازی معاملات سهام عدالت هم در کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی نیز بررسی شد که براساس قانون باید معاملات سهام عدالت سال 96 آزاد شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در حال حاضر 30 درصد از مبالغ سهام عدالت به دولت پرداخته شده است و اگر دولت قصد دارد معاملات سهام عدالت در سال جاری انجام شود باید در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه کند.

بر اساس این گزارش؛ قرار بود زنگنه وزیر نفت در جلسه امروز کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس حضور یابند که با هماهنگی‌های انجام شده به جلسه نیامدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس