کد خبر 30697
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶

جمعي از شيعيان لبنان و حاميان مقاومت اسلامي، در پي سقوط چند شهر ليبي و احتمال آزادي امام موسي صدر از زندان هاي رژيم قذافي، کميته استقبال از بنيانگذار مقاومت در اين کشور را تشکيل دادند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، منابع مسؤول در اين کميته اعلام کردند: در پي سقوط چند شهر مهم ليبي و افتادن آنها به دست انقلابيون و فرار خانواده معمر قذافي، ديکتاتور اين کشور، نيروهاي انقلابي در حال آزادسازي اسيران زندان هاي اين کشور هستند و احتمال دارد امام موسي صدر نيز در ادامه تصرف زندان ها، آزاد شود.
بر اساس اين گزارش، منابع امنيتي ليبي اعلام کردند: در پي اوج گيري اعتراضات و هرج و مرج در اين کشور، حدود هزار زنداني در شهر "بنغازي" واقع در هزار کيلومتري شرق پايتخت از زندان فرار کرده اند که مسؤولان تنها توانسته اند 150 تن از آنان را به زندان بازگرداندند.
يک مسؤول امنيتي ليبي که خواست نامش فاش نشود نيز گفت: تعدادي از زندانيان زندان "الجديده" تلاش کردند تا از ناآرامي هاي جاري سوءاستفاده کرده و فرار کنند اما نيروهاي امنيتي بلافاصله از خود واکنش نشان داده و به آنها تيراندازي کردند که در جريان اين تيراندازي، سه نفر از زندانيان کشته و تعدادي ديگر مجروح شدند. هنوز از هويت سه زنداني کشته شده خبري در دست نيست.
امام "سيد موسي صدر" به همراه شيخ "محمد يعقوب" و "عباس بدرالدين"، روز نهم شهريور ماه سال 1357، پس از ديدار رسمي با سرهنگ معمر قذافي، ديکتاتور ليبي، ناپديد شده و طبق گزارش هاي موثق پليس بين الملل و منابع امنيتي، از آن تاريخ تا کنون در زندان هاي اين کشور به سر مي برند.
چند زنداني که در ماه رمضان سال سال 2002 ميلادي از زندان هاي ليبي آزاد شده و به پاريس رفته بودند تأکيد کرده اند که امام صدر را در زندان ديده اند.
آخرين پيگيري هاي خانواده امام صدر حاکي است وي همچنان زنده و دربند رژيم ليبي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس