گزارش‌ها حاکی است که سیا از همان لحظات نخستین از متلاشی شدن هواپیما بر اثر شلیک اشتباهی موشک از ناو آمریکایی اطلاع داشته و دستور سکوت صادر کرده بود. رسانه‌ها نیز با ایجاد توفانی از خبرها و مطالب هیجان‌انگیز و تخیلی، وظیفه گمراه کردن افکارعمومی را داشتند.

به گزارش مشرق، بالاخره بعد از گذشت دو ماه از ماجرای ناپدید شدن هواپیمای ام‌اچ 370 مالزی واقعیت‌های دیگری از این معما رمزگشایی شد.

گزارش‌ها حاکی است که سیا از همان لحظات نخستین از متلاشی شدن هواپیما بر اثر شلیک اشتباهی موشک از ناو آمریکایی اطلاع داشته و دستور سکوت صادر کرده بود. رسانه‌ها نیز با ایجاد توفانی از خبرها و مطالب هیجان‌انگیز و تخیلی، وظیفه گمراه کردن افکارعمومی را داشتند.

رسانه‌های غربی، اگرچه بسیار دیرهنگام، اما سرانجام از داستان‌پردازی درباره دخالت جن و پری و بیگانگان فضایی دست کشیده و به علت اصلی و منطقی نابودی هواپیمای مالزی پرداختند.

رسانه‌های جریان‌ساز آمریکایی به ویژه سی‌ان‌ان، فاکس‌نیوز، ان‌بی‌سی و آسوشیتد پرس، در حالی بیش از دو ماه مردم جهان و سایر رسانه‌ها را با انواع و اقسام خبرها و تحلیل‌ها گمراه کردند که از همان ابتدا علت سقوط هواپیمای بوئینگ777 مالزی را می‌دانستند و عملکرد کم سابقه و عجیبشان در تولید و انتشار خبرهای فانتزی و زرد، تلاشی هدفمند برای دفاع از اعتبار و منافع ملی کشورشان بوده است.

از همان روز نخست حادثه نیز، اکثر کارشناسان عقیده داشتند تنها دلیلی که باعث ناپدید شدن آنی هواپیما شده، متلاشی شدن ناگهانی آن با انفجاری بسیار بزرگتر  از یک بمب دست‌ساز بوده و به احتمال زیاد، هواپیما در اثر اصابت یک یا دو موشک قدرتمند، تکه‌تکه و نابود شده است.

«کریس ریچاردز»، نویسنده و گزارشگر نشریه انگلیسی میرور، یکی از نویسندگانی است که با فروکش کردن توفان داستان‌پردازی‌های عجیب و غریب رسانه‌های آمریکایی، توجهات را به تنها گزینه منطقی جلب کرده است.

ریچاردز می‌نویسد: منطقی‌ترین احتمال این است که هواپیما در اثر شلیک موشک آمریکایی، به عمد یا اشتباه، سقوط کرده و این کشور به خوبی آن را پنهان نگه داشته است.

«جان چاکمن»، مدیر اجرایی و کارشناس امنیتی شرکت‌های نفتی کانادا نیز معتقد است؛ موشک‌های جدید قطعات تکه‌تکه شده هواپیما را ذوب‌ و مچاله‌ کرده‌اند و حتی اگر بخشی از پیکره هواپیما باقی مانده باشد، در عمق 6 کیلومتری و لابلای صخره‌ها و کوه‌های عظیم قعر اقیانوس ناپدید شده و ایالات متحده اطمینان دارد شواهد فیزیکی هرگز پیدا نخواهد شد.

این مدیر باسابقه امنیتی می‌افزاید: این اتفاق بی‌سابقه‌ای نیست و ارتش آمریکا حداقل سه بار هواپیماهای غیرنظامی را ساقط کرده است.

سیا بر واقعیت سرپوش می‌گذارد
دکتر «کوین بارت»، نویسنده آمریکایی نیز معتقد است سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا، دقیقا می‌دانند که چه اتفاقی برای هواپیما افتاده است.

این نویسنده آمریکایی می‌گوید: این هواپیما ناپدید نشده، بلکه همه شواهد از همان ابتدا نشان می‌داد سقوط کرده است.

«کوین بارت» تصریح کرد:دفتر سیا در «آلیس اسپرینگز» استرالیا دقیقا می‌داند چه اتفاقی افتاده و از جزئیات آن نیز با خبر است. جالب آنکه دولت مالزی نیز نه تنها اطلاعات لازم را از آنها گرفته، بلکه برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت، هماهنگ با آنها عمل می‌کند.

اخطار انسانی یا آزمایش؟!
همان زمان خبری در شبکه‌های اجتماعی آمریکا منتشر شد که کارشناسان تسلیحات نظامی و برخی نظامیان بازنشسته آن را تایید کردند، آنها عقیده داشتند که هواپیما در اثر شلیک موشک‌های جدید لیزری آمریکا نابود شده و تنها اختلاف میان آنها این بود که گروهی، بروز اشتباه در سیستم پدافند خودکار یا خطای انسانی را عامل شلیک موشک می‌دانستند و گروه دیگر، اصرار دارند که موشک به عمد و به قصد آزمایش عملی شلیک شده است.

ساخت این سلاح جدید پیش از این در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده و نیروی دریایی آمریکا نیز از تجهیز ناوگان هفتم به آنها خبر داده بود.

پنتاگون اعلام کرده بود سامانه جدید لیزری قرار است با هدف توسعه کاربرد علیه جت‌های جنگنده و نیز موشک‌های بالستیک به سطح‌های جدیدی از توانمندی‌ها ارتقا یابد.

محل استقرار ناوشکن در روز حادثه
ناوشکن موشک‌انداز «پینک‌نی»، (USS Pinckney DDG)  مجهز به سامانه شناسایی و ردیابی قدرتمند و موشک‌های هدایت شونده به اهداف پروازی، می‌تواند هر گونه هدفی را در محدوده بسیار طولانی با استفاده از سیستم پرتاب عمودی، نابود کند.

این ناوشکن، مدتی پیش از حادثه هواپیمای مالزی، به عنوان نخستین ناو آمریکایی پس از 70 سال وارد آبهای منطقه شد و پس از توقف در بندر مانیل و هنگ‌کنگ، برای تمرین نظامی وارد آبهای خلیج تایلند و دریای چین جنوبی گردید.

کارکنان این ناو که در صفحه اینترنتی پینک نی و فیسبوک، پیام‌ها و خاطرات و رخدادهای روزمره خود را منتشر می‌کنند، محل حضور خود را به خانواده‌هایشان نشان داده بودند.

این ناوشکن، در روز ناپدید شدن هواپیما مالزی، سرگرم تمرین نظامی در همان منطقه بود و کاربران آمریکایی، پس از اطلاع از سانحه هوایی، در صفحه اینترنتی ناوشکن کامنت گذاشته و از آنها خواسته بودند منطقه را جستجو کنند. اما آنها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند در حالی که ناوگان ویتنام که بسیار دورتر از آنها بوده، از دریافت آخرین سیگنال هواپیما خبر داده بود.

پس از حدود هشت ساعت، به ناوشکن مأموریت داده می‌شود به جستجوگران ملحق شود، اما کاربری که خود را تفنگدار سابق نیروی دریایی معرفی می‌کند، همان زمان می‌نویسد که «پینک‌نی» مأموریت دارد شواهد احتمالی اصابت موشک خود به هواپیما را نابود کند.

بی‌توجهی به اظهارات افراد عادی، چندان غیرطبیعی نیست، اما در آن زمان اظهارات کارشناسان و چهره‌های مطرح نیز، بایکوت یا در دریایی از داستان‌های جن و پری گم می‌شد.

مدیر دایره سوانح شرکت بوئینگ، همان روز تصریح کرد: حادثه به قدری ناگهانی و سریع بوده که خلبان حتی فرصت غافلگیر شدن نیز نداشته است. روشن است که هواپیما منفجر شده و از آنجایی که قطعات بزرگی از آن باقی نمانده، مشخص است که انفجار، با مواد پرقدرتی صورت گرفته که تمام حجم هواپیما را متلاشی کرده و قطعات، سوخته یا ذوب شده‌اند.

آنها تلویحی، شلیک موشک به هواپیما را تأیید کردند و شناسایی منبع شلیک موشک را برعهده کارشناسان گذاشتند.

روی دوم سکه
این پرسش تا حد زیادی مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفته است: «چرا ایالات متحده در خط مقدم ارائه اطلاعات درباره حادثه قرار دارد؟» پاسخ این سؤال، رازی بزرگ را فاش می‌کند.

آمریکا یک ناوگان از انواع ماهواره‌های جاسوسی با پیچیده‌ترین کارکردها در اختیار دارد که تمامی سطح زمین را به طور مداوم پوشش می‌دهند. ناوگان موسوم به سوراخ کلید. سامانه‌ای که تنها سیستم تصویربرداری آن کیفیتی قابل مقایسه با عملکرد تلسکوپ فضایی هابل دارد. اما به جای رجوع به آنها، رسانه‌ها ما را به اطلاعات رادار یک جنگنده ویتنامی ارجاع دادند.

البته این قابل درک است که سیا یا دیگر سازمان‌های جاسوسی آمریکا نخواهند قابلیت‌های ماهواره‌های خود را فاش کنند.

از سوی دیگر، ارتش آمریکا نیز برخی از بهترین رادارهای پیچیده جهان را در اختیار دارد و همه می‌دانند که تعدادی از آنها با بالاترین قابلیت‌ها در پایگاه‌هایی در «دیگو گارسیا» در اقیانوس هند مستقرند. پس چگونه ممکن است که همه آنها به طور همزمان سکوت کنند و بگویند که هیچ داده‌ای درباره هواپیمای بوئینگ در اختیار ندارند و اطلاعاتشان در این زمینه، از شهروندان عادی نیز کمتر است!

پاسخ سؤال واضح است، آنها به عمد و به طور هماهنگ سکوت کردند و رسانه‌های بزرگ آمریکایی نیز، توفانی از مطالب و خبرهای هیجان‌انگیز و هالیوودی به راه انداختند تا هیچکس فرصت فکر کردن ساده و منطقی نداشته باشد.

سابقه بد آمریکایی‌ها
ارتش آمریکا پیش از این نیز سه بار هواپیماهای مسافربری را هدف قرار داده و تنها به یکی از آنها اعتراف کرده است.

در سال 1988 پرواز شماره 655 ایران توسط ناو «یو اس‌اس وینسنس» در زمان جنگ عراق و ایران سرنگون شد و 290 نفر از جمله 66 کودک کشته شدند، اما ایالات متحده پس از یک دوره طولانی اصرار به این که هیچ اشتباهی رخ نداده، بدون معذرت‌خواهی، خود را بی‌گناه نشان داد.

پرواز شماره TWA 800 در طول سواحل شرق ایالات متحده آمریکا، قطعاً قربانی شلیک اشتباهی یک موشک ضد هوایی از سوی نیروی دریایی آمریکا شد. همه شواهد، از مستندات راداری گرفته تا مکالمات و آنچه که مردم به چشم خود دیده بودند، بر این امر دلالت داشت، اما مقامات، به جای اعتراف به خطای وحشتناک و جبران خسارات، یک تحقیق طولانی را در پیش گرفتند که هیچ سرانجامی نداشت و به سرنوشت ترور جان اف کندی دچار شد.

در تب و تاب حادثه 11 سپتامبر یک هواپیمای مسافربری در پنسیلوانیا سقوط کرد و خبرش در آن زمان توجهی را جلب نکرد. براساس تصاویر ضبط شده و مشاهدات عینی روشن بود که هواپیما در اثر شلیک یک موشک هوا به هوا از سوی یک جنگنده منفجر شده است. صدها آمریکایی در این حادثه کشته شدند، چون نیروی هوایی آمریکا با بودجه میلیاردی‌اش، تصور کرده بود ممکن است این هواپیما هم ربوده شده باشد.تعلل مقامات مالزی در این ماجرا و عدم قاطعیت آنها در اعلام نظر صریح، فرضیه هدف قرار گرفتن هواپیما توسط نیروی دریایی آمریکا را تقویت می‌کند و تحلیلگران معتقدند به احتمال فراوان،‌ مقامات آمریکایی، با وعده پرداخت خسارت، یا دیگر ابزارهای سیاسی، همتایان مالزیایی خود را قانع کرده‌اند که در این مورد سکوت کنند.

این گزارش در پایان به خوانندگان تأکید می‌کند «توقع روشن شدن ماجرا توسط آمریکا را نداشته باشید. آنها تلاش خواهند کرد این حادثه نیز به عنوان یک راز باقی بماند.»

منبع: شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    امریکا اگر جنایت می کنه اگر بمب اتمی می زنه اگر هر 10 سال به یک کشور حمله می کنه اگر سلاح شیمیایی می ده و....حداقل ادعای اسلام و آخرت و میزان و صرات و قیامت جهنم و بهشت نمی کنه
  • محمد ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    امریکا تا نوکران حلقه به گوشی مثل شما داره نبایدم از هر جنایتی که میکنه پشیمون باشه چون میدونه احمقایی مثل شما هستن که اعمال کثیفشو موجه جلوه بدن فکر کنم این گزارش حسابی برات سوزش داشت کدخدا پرست نفهم.
  • محمد ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    امریکایی ها ید طولایی در انهدام هواپیمای مسافربری دارن لعنت به امریکا اروزی مرگ و هلاکت برای احمقینی که از جنایت کدخدا حمایت میکنن دارم.
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    پس حقوق بشرکه ادعا میکنه چی شد ؟
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    این خبر فقط از مشرق اومده نه غربی ها. و توهم پشت توهم . کمی هم عقل و باید ازش بکار برد توهم گرا و افراطیون عزیز.
  • مجید ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اشتباهی بهت رای مثبت دادم حوشحال نشو
  • هادی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اگر این خبر صحت داشته باشد حتماً در آینده نه چندان دور برخی از سربازان با وجدان ناو آمریکایی لب به سخن باز میکنند و واقعیت را میگویند.
  • محمد ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    رای مثبتت پیش کش کدخدا جونت احمق
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سربازان با وجدان ناو آمریکایی !؟!؟!؟!؟!!!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!!!؟!؟!؟ ممکنه چند نفریشون لب به سخن باز کنند اما از سر باوجدان بودن نیست بلکه از اثر مشکلات روحی و عذاب روانی هست که به علت جنایت هاشون دارن تحمل می کنن....
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    كامنت شماره 1 برات متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!
  • یه بنده خدا ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    چی مصرف میکنی ؟ ساغیتو عوض کنی حله . . . بیا از خانی آباد تهیه کن ;)
  • سیا ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سربازان با وجدان آمریکایی به فکر نابودی کشور ما هستند اخوی ... دقت کنی کیلومترها اونورتر دارن در راستای اهداف شوم خودشون مردم بیگناه رو میکشن ... مطمئن باش آدم با وجدان تو اون ارتش خدمت نمیکنه
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آره ادعای حقوق بشر ما گوش جهان را کر کرده مرگ بر آمریکا
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مرگ بر کدخدا
  • مهدی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    شما جمله پشت یک دلاری آمریکا رو بخون عزیزم "ما به خدا اعتقاد داریم" عزیزم همه که مسلمون نیستن!!
  • مسعود ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    حالا چي شد آخرش آمريكا زده يا كلا اين يه حرفه و يه پيشنهاد يا يه تيكه اندازي خبري ما كه نفهميديم آخرش هواپيماي مالزي چي شده
  • بنده خدا ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    امریکای جنایتکار با ادعای دمکراسی و حقوق بشر بشریت را نابود می کند و تلاش می کند افراد احمقی مثل آقای ناشناس اول را پرورش دهد
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آفرین . جانا سخن از زبان ما می گویی
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    شما هواپیما سوار نمی شی . با خانواده سوارنشو . نا غافل دیدی شدی ابزار تست
  • مهرداد ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بنده اولين نفري بودم كه در همان ابتداي اين حادثه به دوستان و همكاران خود عرض كردم اين حادثه كار آمريكا است و دليل آن نيز انحراف افكار عمومي از حوادث اوكراين و ذلتي است كه روسيه بر سر آمريكا درآورده است . حتي حادثه كشتي كره اي نيز كار آمريكائي ها است . منتظر حوادث بعدي باشيد . روسيه در بازي بزرگان دخالت كرده و چون حريف روسيه نمي شوند و از طرفي اعتبار آمريكا و ناتو در ميان دوستانشان خدشه دار شده بر اساس يك قانون نانوشته قديمي آمريكائي در چنين مواردي حواس مردم جهان بايد به حوادث غير قابل باور و جنجالي كه احساسات را جريحه دار كند پرت شود .
  • albert ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    عجب چرتی...یادتون رفته نیروی هوایی مالزی تصویر بازگشت هواپیما رو روی رادار به همه نشون داد.. بقایای هواپیما الان توی کف اقیانوسه...
  • موسوی ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    عذرخواهی میکنم از همه عزیزان: خاک تو سر مردم جهان همشون جوری تربیت شدند که فقط به فکر شکم و زیر شکمی هستند؛ دیگه وای به حال تو مسلمون و ایرانی، همون اول باورت نشد که آمریکا یعنی شیطان بزرگ در جواب ناشناس اول و بقیه عزیزان ناشناسی که مثل کبک سرشون کردن زیر برف؛ البته این به منزله بی عیب بودن من مسلمان و بی عیب بودن جمهوری اسلامی نیست؛ اگه هم ایرادی به این نظام وارد هست افرادی مثل تو ناشناس که هیچ اعتقادی به آن ندارند صاحبان منصب و قدرت شدند! افرادی که دارند جمله رحماء بینهم و اشدا علی الکفار را رحماء علی الکفار و اشداء علی الدوستان!!!!
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مگه اونی که ادعای اسلام داره، بمب اتم زده و جنایت کرده و به 10 تا کشور حمله کرده و شیمایی زده و...؟! واقعا این قیاس ها از سطح شعوری کرفس هم پائین تره. اگه منظورت جمهوری اسلامی و طرف بد قضیه ایرانه، باید بگم ای ولا، با شما تا سر کوچه بالایی هم نمیشه رفت....!!!!!! ضمنا، صراط، نه صرات!
  • احمد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اتفاقا آمریکا خودش رو نماینده تام الاختیار خدا روی زمین میدونه که میزان خیر و شرّ با تشخیص اوناست و هر جا منافعشون هرچی رو اقتضا کنه همون کارو بدون هیچ درنگی انجام میدن. البته ما هم یه همچین ادعایی داریم امّا ملاک خیر و شرّ رو قوانین الهی میدونیم که توسّط آخرین پیامبر بر ما نازل شده و قابل تغییر نیست و با خواسته دل افراد مختلف تغییر نمیکنه!
  • عليرضا ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    با سلام و عرض ادب ناشناس ساعت 9:53 اگر داری پرت و پلا میگی اگر قرصهای درمان روان پرشیتو سر ساعت نخوردی اگر عقل و شعور و معرفت و صد البته بصیرت نداری حداقلش ادعای آدم بودن و کشیدن و حمل حتی اسمشم نداشته باش که اصلا برازندت نیست به خدا سکوت کن و حتی اگه تونستی برای همیشه بخواب که خواب نادان به از بیداریش هستش مانا باشی ولی در هپروت انشاالله
  • معترض ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    فضا نوردا، مریخی ها، هواپیمای غیب شده، واقعیت پشت سر واقعیت!!!!!!!!!! کمی هم عقل و باید ازش به کار برد!!!!!واقعیت گرا و غیر افراطی منور الفکر عزیز!!!!
  • علی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آفرین آفرین آفرین قشنگ گفتی جناب موسوی واقعا بعضی ها نظیر همین ناشناس چه قیاساتی میکنند آخه عقل هم خوب چیزیه
  • aras ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من از حالا دیگه ادعای اسلام و آخرت و میزان و صرات و قیامت جهنم و بهشت نمی کنم شما آدرستو بده باهات کار دارم
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ادعای حقوق بشرش که گوش فلک کر کرده روسیاه
  • گمنام ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بابا از ما کمک نخواستن .اگه بخوان سه سوت ب برو چه های گمنام .... ومیفرستیم پیداشون کنن
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ادعای حقوق بشر و خدا و عدالتش که گوش همه رو کر کرده .... نمیشنوی یا خودت را زدی به کری؟؟؟
  • احمد ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    درگزارش هم که عنوان شد: لاشه هواپیما در عمق 6 کیلومتری لای صخره ها وکوههای عظیم قعر اقیانوسها و آمریکا اطمینان دارد که شواهد فیزیکی هرگز پیدا نخواهد شدکه تاکنون هم پیدا نشده اند ، پس حرف خودت مثل همیشه چرته
  • علی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    این آدرس کریس ریچاردزه این آقا خبرنگار واشینگتن پسته نه میرور تو آدرسشم که بری همه خبرها و مقالاتش راجع به موسیقی و مایکل جکسون و خواننده هاس اصلا هم یه خبر اینطوری نزده البته قاعدتا این کامنت من منتشر نمی شه
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بیاین دست به دعا برداریم و همگی برای این دوست محتاج به دعا ، دعا کنیم!
  • ناشناس ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مرگ بر امریکا که در هر گوشه دنیا جنایتی اتفاق می افتد امریکا در آن نقش دارد .
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خاك بر سرت
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    یعنی رسما خاک تو اون سرت با این پز منور الفکریت!!! جون مشرق بذار جیگرم خنک بشه.
  • اهوازی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جناب ناشناس 9:53 ما هم میدانیم که آمریکا ادعای اسلام ندارد اما بشدت ادعای حقوق بشر و آزادی دارد.
  • ابرام ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مشرق نظر کسی برات محم نیست نظر خودت مهم خودت دوست داشته باشی رو هر نظری رو از کاربران منعکس میکنی. خالی هم زیاد نبند
  • ایرانی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اگر کار امریکایی ها باشه که همچین بعید نیست لطفا از دوستان تقاضا دارم مرگ بر امریکا نگید به بعضی ها بر میخوره متشکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • از رضا به نا شناس ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بنده خدا از سوراخی که توش هستی بیا بیرون. چقدر فهمت کوره که از آمریکایی که دلش واسه ملت خودش نمی سوزه انتظار کمک داری. در ضمن این گزارش از خبرگزاری های خودمون منتشر نشده بلکه از بقول خودتون "مهد آزادی" منتشر شده. تعجب میکنم از امثال شما ... ولی دو حالت داره: 1- یا خودتون را به نفهمی زده اید 2- یا ترسو و بزدل هستید (نکنه این بلا سر ما هم بیاد)
  • سعید ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای ناشناس 9:53 معنی حقوق بشر را می‌شود تعریف کنید زدن هواپیمای مسافری ،حمله اتمی حمله به نقاط مختلف دنیا و کشتن میلیون‌ها انسان جزو حقوق بشر نیست؟
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مرگ بر مرگ ناگهانی صد هزار زندگی مرگ بر فصاحت دروغ مرگ بر حقوق بی بشر مرگ بر امریکا ...
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    یکی به این بابا بگه چه ربطی داره؟ آخه چه ربطی داره؟ نه واقعا چه ربطی داره؟ کامنت از این بی ربط تر دیگه نمی شد
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    طالبان تجهیزان کنترل پهپاد از یکی از پایگاه های آمریکایی در افغانستان به غنیمت گرفت و اون رو به چینی ها فروخت. چینی ها در قالب تیم دیپلماسی اون رو داشتند با این پرواز منتقل میکردند. برای همین ود که چین تمام تجهیزات و ماهواره هاشو به کار انداخت که پیدا بشه. از اون طرف آمریکا هواپیما رو با کمک یک تیم جاسوسی مشترک آمریکایی اسراییلی ربود و تجهیزات رو پس گرفت و هواپیما رو بلند کرده و انداخت تو دریا.
  • حمید ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای تحلیلگر روانی!صراط نه صرات!چی زدی؟!
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    یکی شماره سازمان آب رو برای این بنده خدا اس ام اس کنه
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    علیــــــــــــــــهِِِِ ما علیــــــــــــــــه
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خیلی هم ادعا می کنه . برا چی اوبامای بی دین میاد میگه اسم من حسین ه؟ روی انجیل قسم میخوره و عبادت های یهودیان رو انجام میده؟ احمق .
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    راست میگی کاری به درست و غلط بودن این خبر ندارم ولی ... برای تویی که منتظر خبرهای کذب رسانه های غربی هستی و هر چی اونا میگن چشم و گوش بسته قبول میکنی باید هم این خبر رو کاملا کذب بدونی پس منتظر باش تا هرچی اونا گفتند تو چشم بسته بگی چشم
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آمریکا یک ناوگان از انواع ماهواره‌های جاسوسی با پیچیده‌ترین کارکردها در اختیار دارد که تمامی سطح زمین را به طور مداوم پوشش می‌دهند. ناوگان موسوم به سوراخ کلید
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مگر این که هواپیما ذوب شده باشه چون حتی یک قطعه هم ازش پیدا نکردن.وقتی به یک هواپیما در این حد حمله بشه تصور این که چیزی ازش پیدانشه کمی دشواره. اگرچه آمریکا خوی وحشیگری و ضدانسانی داره ولی این هم با بعضی موارد جور نیست
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من میخواستم مثبت بدم ندادم به اون در حالا میشه خوشحال بشیم؟
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خاک بر سرت با این استدلال پفکی ات ! شعور هم چیز خوبی ست. حداقل اگر دنبالش باشی بد نیست
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خدایا ما یا کیا شدیم هفتاد میلیون!!!! به اندازه یه جلبک نسبت به کشور و ملیت خودت تعصب نداری معلومه آمریکا با وجود شماها هر غلطی بخاد میکنه
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    امام علی علیه السلام می فرماید: از هر کسی هر عملی را دیدی تکرار آن را بعید ندان. آمریکای جنایتکاری که بارها هواپیماهای مسافربری رو همراه با آدمای بیگناه منهدم کرده با توجه به شواهد و قراین هیچ بعید نیست که هواپیمای مالزی رو هم ....
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آمریکا زمان 11 سپتامبر هم یه هواپیمای مسافربر ی خودی رو هم با این احتمال که ممکنه عملیات تروریستی باشه با موشک رو هوا زدو 400 تا آمریکایی رو فرستاد اون دنیا
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اون هایی كه منفی دادند یعنی میگن ادعای اسلام و آخرت و ... میكنه ؟؟؟!!!!!!!!!
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    فیلم قشنگیه ! فقط یه كم شیشه اش زیاده !!!!!!!!
  • ناطقی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    حواسمون باشه توی تله نیفتیم قسمت هایی از مقاله قدرت غیر قابل دسترس آمریکا را تبلیغ میکنه مثل نظر هالپ و گنبد آهنی اسرائیلی ها که خالی بندی از آب در اومد
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    این خصلت گرگ هست که به خودش هم رحم نمیکنه
  • احمد ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    تویک فرد کثیفی هستی حاضری برای خوش رقصی هرچه داری حتی.... به بیگانگان به دهی آدمهای مثل تو هستند که به خاطر یک مشت دلار خودشان را به سازمانهای اطلاعاتی اسراییل وآمریکا می فروشند وبه هر جنایتی دست می زنند خداوند شما را نابودکند
  • albert ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    احمد 13:30.. لاشه رو زیردریاییها پیدا میکنن..دیدی حالا کی چرت میگه مثل همیشه... البته از شماها که همچین اخبار دروغی رو باور میکنید انتظاری نیست!!
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خبر کذب
  • ناشناس ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای ابرام نظر افراد بیسواد مثل تو به چه دردی میخورد تا چاپ شود فکرت هم مثل نوشته ات معیوب است. مهم نه محم
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    البته از سر عذاب وجدان حرف می زنن نه وجدان
  • محمد95 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مالزی هم از ترس اینکه مبادا کدخدا ناراحت بشه یه تصویر عهد قجر آورد نشون داد که به بایکوت خبری کمکی کرده باشه
  • فهیمه ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اتفاقا آمریکا به شدت ادعاهای مذهبی داره و ادعا می کنه که برای ظهور مجدد مسیح باید این کارها رو انجام بده حجم بالای کلیساهای اوانجلیس که تو سالهای اخیر تو آمریکا ساخته شده و این موارد توش اموزش داده میشه شا
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    از این گاو چران ها هر جنایتی بر می یاد
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    الان یعنی شما مثلا معترضی ؟!. چی میزنی داداش ؟. خوب منم از الان هیچ کدام از ادعاهایی که تو میگی رو نمیکنم . یالا ، زن و خواهر و مادرت و بردار بیار !!!.
  • علی ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خیلی باحاله همون موقع ما به قومو خویشا میگفتیم آمریکایی ها خودشون زدنش همون جایی که لاشه سقوط کرده رو هم به عنوان قسمت و سهم جستجوی خودشون برداشتن خب معلومه هیچی پیدا و معلوم نمیشه اینجا همه به ما میخندیدن
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    كدخداي شما افراطيها كيه؟ روسيه يا چين؟
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    تاسف واسه چس؟ مگه دروغ گفته؟ مگه حرف نادرست زده؟ هر چي شما فكر ميكني درسته؟ هر چي تو كله شما فرو ميشه درسته؟
  • مریم سراوانی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بنظر من کار کار بن لادن است
  • محمد ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مرگ بر هر چی امریکایی .
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    این داستان خیالی هیچ فرقی با داستان جن و پری نداره ؛ یعنی یک هواپیما با 300 مسافر را موشک زده و قدرت موشک آنقدر قوی بوده که تمام قطعات بزرگ هواپیما ذوب شده و هیچ اثری ازش باقی نیست و دولتمردان و ارتش چین و استرالیا و خود مالزی که همگی نزدیک به صحنه بودند هیچ کدام یا هیچی متوجه نشدند یا با امریکا دست به یکی کرده اند؟؟؟؟؟؟ واقعا این داستان بجز بزرگ نمایی و توهم در مورد قدرت و توانایی ارتش آمریکا چیز دیگری هم داشت؟
  • مینا ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    کدخدای ما نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی !! خدا کدخدای ما هست. رو پرچم نوشته. سواد نداری!!! گرفتی کدخدای احمق!!
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    امریکایی خوب هم داریم همشون که مثل هم نیستند
  • سرباز ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ناشناس خفه_ تو كلا درست نميشي......................................................................................................... حتي اگه دنيا تموم بشه
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    علمای محترم من فقط یه چیز برام واضح هستش و اون هم اینه که اگر ما جایگاه و قدرت امریکا رو داشتیم تا به حال 60 بار تمام دنیا رو به جز خودمون رو با اتم با خاک یکسان کرده بودیم،! متاسفانه ما ادمای خوبی نیستیم فقط و فقط شعار شعار شعار و ریا!!!!
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    "گزارش‌ها حاکی است که ...." چقدر منبع خبر شناسنامه دار است.؟
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اونقدر بهت خندیدم که دلم اومد تو دهنم به نظرت غربی ها خبرهاشون کذب نیست و عقل محض هست؟
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ما خودمون کدخدای خودمون هستیم
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    یعنی منظورت اینه که چینی ها مهمترین محموله 10 سال اخیرشون رو مثل چند کیلو سیب زمینی با هواپیمای مسافر بری فرستادن؟ اضافه بار هم دادن یا نه؟ کلا همتون سناریو نویسین!!!
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    فقط با منظق جور نیست که اونم مهم نیست
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    همین خبر نشان دهنده میزان اعتبار خبرهای شماست، می خوای دلیل روی اوردن مردم به شبکهههایی مثل بی بی سی رو بدونی؟ روئسای صدا و سیما هم مثل شما فکر میکنن میشه هر حرفی به مردم گفت و مردم باور کنن، ولی اون شبکه ها یه همچین دروغ های شاخداری نمیگن
  • حسام ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    حتما اشتباهی رفته کره مریخ!!!
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بله. اما این احتمال را فراموش نکنید که ممکن است بقایای هواپیما هم توسط نیروهای آمریکایی معدوم شده باشد.
  • نصیر ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    این نوع خبرسازی ها از طرف خود امریکایها ایجاد میشه تا وقتی که هواپیما پیدا شد مردم دیگر ادعاهای ضد امریکایی تندروها و حتی افراد میانه رو هم باور نکنن! عجیبه که جهان سومی ها ساده لوحانه مثل موشکی که جذب پنیر شده تله رو نمی بینن!....
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    تاسف واسه چس؟
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    نه عزیزم هر چی تو کله سنگی شما فرو نمیشه درسته
  • شنبليله ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    باور كنيد فتوشاپه!
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بی سواد صراط درسته نه صرات.
  • علی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    در کلام اخلاق را رعایت کنیم در برابر سوال بالا بدون توهین با منطق وعقل جواب بدید اگر توانایی حرف زدن ندارین حرفی نزنیید تا حداق عقلا پاسخ مناسب بدن وبا دلیل ومنطق بیان روشن ومناسب داده تا فرد مقابل بدون تعصب و...مطلب را شنیده وبا دلیل ان رو قبول کنه نه درقبال توهین و... اصلا دیدگاه بدبینانه را تا ابد نسبت به همه حزب الهی ها داشته باشد
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    واقعیت امریکا را ببینیم .مسئولان باید در برابر زیاده خواهی امریکا ایستادگی کنند
  • majid ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    شخصا از سیاستمداران آمریکایی بدم میاد ولی باید روش مقابلمون رو عوض کنیم اینجوری که ما می خواهیم جلو آمریکا وایستیم فقط مقابله کردن با دنیاست باید با عقل و فکر بیشتری بریم جلو
  • رهگذر ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بشريت دردستان آمريكا موش آزمايشگاهي شده متاسفانه.
  • علی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    فقط مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس