کد خبر 306921
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: امسال بیماری کرونا در سه شهر دمام، ریاض و جده شیوع پیدا کرده است که زائران سفر معنوی حج تمتع باید درباره این بیماری آگاهی لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، عادل مقصودی نژاد روز یکشنبه درهمایش نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت کشور با محوریت حج تمتع سالجاری در شیراز بیان کرد: پزشکان حج تمتع امسال باید در زمینه بیماری کرونا اطلاعات کافی داشته باشند و زائران را نسبت به موارد ابتلاع به این بیماری آگاه کنند.

مقصودی نژاد اظهارداشت: این بیماری از راه های انتقال از شتر به انسان و انسان به انسان شیوع پیدا می کند که عمده انتقال این بیماری تاکنون از راه خوردن شیر شتر بوده است.

وی با بیان اینکه درمانی برای این بیماری وجود ندارد اضافه کرد: تاکنون این بیماری در بین زائران ایرانی حج عمره مفرده مشاهده نشده است.

وی عنوان کرد: هرساله سفر معنوی حج با چالش ها و بیماری هایی روبرو است که در سال های گذشته به خوبی برطرف و کنترل شده است و این درحالی است که تاکنون هیچ محدودیتی از سوی کشور عربستان برای زائران حج تمتع امسال اعلام نشده است.

اعزام حج تمتع امسال از 14 شهریور ماه آغاز می شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس