کد خبر 303448
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

به گفته ی دیپلمات ها، امریکا در این جلسه گفته است که مسئولیت میزبانی سازمان ملل را جدی می پندارد اما نگرانی هایی در مورد نقش ابوطالبی در بحران گروگانگیری دارد.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد امتناع آمریکا از صدور ویزا برای نماینده ایران در این سازمان را یک «مورد منحصر به فرد» توصیف کرد.

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت اعضای سازمان ملل برای معرفی نماینده خود آزاد هستند و می‌توانند هر فردی را به عنوان نماینده دائم خود معرفی کنند.

دیپلمات ها می گویند که بلاروس، کوبا، کره شمالی و اکوادور در این جلسه از ایران حمایت کرده اند.

به گفته ی دیپلمات ها،  امریکا در این جلسه گفته است که مسئولیت میزبانی سازمان ملل را جدی می پندارد اما نگرانی هایی در مورد نقش ابوطالبی در بحران گروگانگیری دارد.

سخنگوی سازمان ملل همچنین اعلام کرد که کمیته ۱۹ نفره روابط با کشور میزبانِ سازمان ملل در حال بررسی این موضوع است.

هفته گذشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که براساس آن حمید ابوطالبی، دیپلمات ایرانی که گفته می‌شود در گروگان‌گیری اعضای سفارت آمریکا در ایران نقش داشته، اجازه ورود به این کشور را نخواهد داشت.

ایران اعلام کرده جایگزینی برای ابوطالبی معرفی نخواهد کرد و این اقدام واشینگتن را سنتی خطرناک دانسته که می‌تواند به دیپلماسی بین‌المللی آسیب برساند.

منبع: انتخاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهراب ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    امریکا خوب کاری میکنه که به کسیکه سابقه اشغال کردن سفراتشو داره مجوز ورود نمیده...ما هم باید اینرو الگو قرار بدیم و تا ابد به دولتمردان امریکا که سابقه طولانی در جنایت و خیانت و دشمنی علیه ایران و مردم مارو دارن اعتماد نکنیم و علیه اشون فعالیت داشته باشیم...البته اگر به سینه چاکان مهربان تر از مادر امریکا در ایران بر نخوره!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس