تیم فوتبال چلسی با متوقف کردن اتلتیکومادرید در اسپانیا، راه خود را برای صعود به فینال مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان هموار کرد.

به گزارش مشرق، در نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا،‌ شب گذشته (سه‌شنبه) تیم فوتبال آتلتیکومادرید اسپانیا میزبان تیم چلسی انگلیس بود که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد تا شاگردان آقای خاص با اندوخته‌ای خوب به خانه بازگردند و برای بازی برگشت آماده شوند.

در این بازی که چهارمین رویارویی دو تیم در رقابت‌های اروپایی بود اتلتیکو بیشتر صاحب توپ بود و حملات بیشتری ارائه داد اما شاگردان مورینیو به خوبی دفاع کردند و در چند ضدحمله خطرساز شدند هرچند دو بازیکن اصلی خود یعنی فرانک لمپارد و جان اوبی میکل را برای بازی بعد به علت دو کارته شدن از دست دادند. گابی کاپیتان اتلتیکو نیز از بازی بعد محروم شد.

در نیمه اول بازی پیتر چک دروازه‌بان چلسی هنگامی که قصد مهار توپ را داشت به هوا پرید و پس از برخورد با تیرک دروازه در هنگام فرود دچار مصدومیت شد و باعث شد تا مورینیو خیلی زود دست به ترکیب خود ببرد و مارک شوارتزر استرالیایی را جایگزین او کرد.

توقف خانگی اتلتیکومادرید/  چلسی کار خود را برای صعود آسان کرد

اتلتیکو مادرید سعی کرد در نیمه دوم چلسی را کمی به جلوتر بکشد و بتواند از فضای پشت مدافعان این تیم استفاده کند اما مدافعان چلسی به خوبی راه‌های نفوذ را بسته بودند و از آن سو فرناندو تورس تک مهاجم چلسی تنها می‌توانست خطا یا کرنر بگیرد.

داوید ویا و آردا توران در نیمه دوم به ترکیب تیم مادریدی اضافه شدند اما اتلتیکو با حضور آنها نیز موفق به گلزنی نشد تا چلسی با کسب تساوی بدون گل به هدف خود در این دیدار رسیده باشد و دیدار برگشت فکر کند. شاگردان دیگو سیمئونه با این تساوی کار سختی در ورزشگاه استمفوردبریج برای صعود به فینال خواهد داشت.

توقف خانگی اتلتیکومادرید/  چلسی کار خود را برای صعود آسان کرد

شاگردان مورینیو با این تساوی خارج از خانه بسیار امیدوار شدند تا با پیروزی در لندن فینالیست شوند. بازی برگشت تیم‌های چلسی و اتلتیکو مادرید چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن برگزار می‌شود.

نکات آماری در مورد بازی

* چلسی در 15 بازی اخیر خود مقابل حریفان اسپانیایی در لیگ قهرمانان شکست ناپذیر بوده است (6 پیروزی و 10 تساوی). آخرین شکست آنها به فوریه 2006 مقابل بارسلونا در استمفوردبریج باز می گردد. 5 بازی آخر آنها در اسپانیا هم با تساوی به پایان رسیده است.

* چلسی در رقابتهای لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکومادرید شکست ناپذیر بوده است (یک پیروزی، 2 تساوی)؛ آنها در مرحله گروهی فصل 10-2009 رو در روی هم قرار گرفتند.

* اتلتیکومادرید در 11 بازی رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان تنها 5 گل دریافت کرده اند که از این لحاظ آنها بهترین خط دفاعی رقابتها را در اختیار دارند.

* اتلتیکومادرید تنها تیم این فصل لیگ قهرمانان است که هیچ شکستی در کارنامه خود نداشته است (8 پیروزی، 3 تساوی).

* این نخستین دیدار لیگ قهرمانان این فصل بود که اتلتیکومادرید در آن موفق به گلزنی نشد.

به گزارش مشرق، در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان،‌ مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها امشب از ساعت 23:15 به وقت تهران میهمان رئال مادرید اسپانیا است تا برای دومین شب پیاپی، مادرید در تب رقابتهای اروپایی باشد. (گزارش مشرق از تاریخچه دیدارهای رئال مادرید - بایرن مونیخ)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرشام ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    حیف پیتر مصدوم شد بزیکن مورد علاقه منه یه تی شرت امضا شده اونو دارم. موقعی که تو اسپارتا بازی میکرد دادم امضاش کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس