در حالی که کلیساهای مسیحی ناچار به تقلای فراوان برای جذب مردم به انجام مراسم مذهبی مسیحیت هستند، جامعه اسلامی انگلستان در حال شکوفایی است.

گروه جنگ نرم مشرق- شبکه خبری راشا تودی در گزارشی از رشد سریع اسلام در انگلستان و در عین حال، کاهش اقبال مردم به مسیحیت در این کشور خبر داد.

این گزارش می گوید: در حالی که کلیساهای مسیحی ناچار به تقلای فراوان برای جذب مردم به انجام مراسم مذهبی مسیحیت هستند، جامعه اسلامی انگلستان در حال شکوفایی است.

بنابر این گزارش، رشد اسلام آنقدر سریع و شدید است که برخی گروه های اسلامی دوراندیش انگلستان تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا رشد سریع اسلام به عنوان تهدیدی برای سنت های بریتانیا محسوب نشود.

راشا تودی می افزاید: اسلام سریع ترین دین در حال رشد در انگلستان است به طوری که جمعیت مسلمانان در این کشور طی یک دهه اخیر 2 برابر شده است و رکورددار نام پسربچه ها در لندن، نام پیامبر اسلام یعنی محمد (ص) است.

طبق آمارهای رسمی، میانگین سن جامعه مسلمانان انگلستان 26 سال است.

راشاتودی می افزاید: یکی از دلایل افزایش جمعیت مسلمانان در انگلستان، فضای باز و جذاب اقتصاد این کشور برای ابزارهای مالی اسلامی همچون امکان انتشار اوراق قرضه اسلامی و سرمایه گذاری های مورد اقبال مسلمانان است. انگلستان اولین کشور غیراسلامی بود که جواز صدور اوراق قرضه اسلامی را منتشر کرد و اخیرا نیز نهادهای نظارتی انگلستان، دستورالعمل بانکداری منطبق با شریعت اسلام را تصویب کردند و دلیل آن را افزایش تقاضا برای خدمات مالی اسلامی عنوان کردند.

در حالی که اسلام در جزیره در حال شکوفایی و رشد است، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ملی انگلستان، میزان اقبال به کلیساهای مسیحیان در انگلستان هم اکنون 15 درصد سریع تر از آن چه که قبلا تصور می شد، رو به کاهش است.

بر اساس این آمار، جمعیت مسیحیان مقید به انجام شعائر مذهبی در انگلستان، یعنی افرادی که به طور اعتقادی خود را مسیحی معرفی می کنند، نسبت به یک دهه پیش 4 میلیون نفر کاهش یافته است.

اندرو کوپسون مدیر اجرایی انجمن امور انسانی انگلستان درباره افول مسیحیت در این کشور به راشا تودی گفته است: این مسئله یک افول بلندمدت است و هم اکنون به طور میانگین، حدود 95 درصد مسیحیان انگلستان در کلیساها حضور نمی یابند.

این واقعیت تلخ برای مسیحیان مورد توجه دولت انگلستان نیز قرار گرفته به طوری که دیوید کامرون نخست وزیر این کشور در سخنانی با هدف ترغیب مسیحیان، بر لزوم پایبندی مسیحیان به شعائر مذهبی خصوصا حفظ تقس کلیساها تاکید کرده است.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    چه نوع اسلامی ؟ اسلام از نوع وهابیت و سلفی گری ؟ میخوایم ۱۰۰ سال نباشه چون کاری جز بردن آبروی مسلمونها و تنفر بقیه مردم ندارند البته تعدادشون بسیار کمتر از مسلمونهای عادی هست ،ولی‌ چون ماجرا جو و شرور هستند همون تعداد کم با تبلیغات وسیع آبروی اکثریت را میبرند باید کار رسانه‌‌ای کرد که حساب این اراذل را از بقیه مسلمین جدا بشه،وقتی‌ القاعده و دولتهای غربی سعی‌ می‌کنن اسلام را جعل و بی‌ اعتبار کنن ما در مقابلش چی‌ کردیم ؟ تقریبا هیچ
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ای کاش مردم انگلیس کافر و شیطان پرست شوند اما وهابی نشوند.
  • Ali ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    خیلی‌ ببخشید قبلان خیلی‌ شوق زده میشودم ولی‌ اصل امر این است که سلفیست‌ها و اقلیت‌های "پرنفر" به اصطلاح مسلمان برنده این هستند و هدف چنین افراد دین آورده اکثرا فرار از زندگی‌ است (البته این را نمیتوانیم عموم کنیم ) ولی‌ اکثرا اینطور هستند در مرحله آخر نیز به شیعه ستیزی چنین افراد باید اشاره نیز نمود متأسّفانه حالا ما چند سایت اینترنتی جذاب به زبان‌های فرانسوی، آلمانی‌ و انگلیسی که شیعه را به طور جذّاب یاد بدهد داریم ؟!
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی زیاد. اما تشیع همزاد تعقل و تفکر است و این چیزی است که انسان از آن بیزار است. اما وهابیت همزاد تعطیل کردن اندیشه و اطاعت کورکورانه است و این کار آسان است.
  • صادق ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    اسلام وهابی؟ مگه میزارن شیعه اونجا مسجد بزنه؟ اگه هم بزارن می خوان اسلام امریکایی راه بندازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس