کد خبر 302013
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

در اين مطلب به نقل از «نيوزويک» به ۶ نوع از بهترين انواع مکمل هاي کاهش وزن اشاره شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، متأسفانه، کاهش وزن براي برخي افراد سخت تر است و نياز به روش هاي تکميلي دارد. از جمله اين روش ها استفاده از برخي مکمل هاست که علاوه بر مفيد بودن براي سلامت جسمي، باعث کاهش وزن نيز مي شود.

در اين مطلب به نقل از «نيوزويک» به ۶ نوع از بهترين انواع مکمل هاي کاهش وزن اشاره شده است.

روغن ماهي: اين روغن که خواص متعددي دارد، تقويت کننده پوست، کاهش دهنده مشکلات قلبي عروقي و کاهش دهنده وزن است. روغن ماهي حاوي اسيد دوکوهگزائنوئيک است که مانع از شکل گيري سلول هاي جديد چربي مي شود و به بدن اجازه سوزاندن چربي موجود را مي دهد. طي تحقيقي که انجام گرفت، مشخص شد داوطلباني که طي ۶ هفته هر روز روغن ماهي مصرف کردند، حدود يک کيلوگرم چربي بدن خود را از دست دادند و حدود نيم کيلوگرم عضله به دست آوردند.

6 مکمل کاهش دهنده وزن

اين در حالي بود که اين افراد هيچ نوع تغييري در برنامه غذايي يا ورزشي شان ايجاد نکرده بودند. علاوه بر آن ادله زيادي نشان مي دهد، مصرف مکمل ماهي روي ميزان سراتونين تأثير مي گذارد، در نتيجه فرد به مدت طولاني تري احساس سيري مي کند. اسيدهاي چرب امگا ۳ موجود در ماهي به آساني به انرژي تبديل مي شود و براي سلامت کل بدن نيز مفيد است.

پروتئين: اگرچه پودر پروتئين تأييد شده وزارت بهداشت در اصل براي ورزشکاران توليد شده است، اما از آن جا که باعث کاهش وزن مي شود، مردم عادي نيز به مصرف آن رو آورده اند. براي هضم پروتئين به انرژي بالايي نياز است و اين يعني مصرف آن سوخت و ساز را افزايش مي دهد و در نتيجه بدن چربي بيشتري مي سوزاند. براي هضم پروتئين نسبت به غذاهاي ديگر به انرژي بيشتري نياز است.

6 مکمل کاهش دهنده وزن

بنابراين مصرف پروتئين کمک مي کند تا طي روز، کالري بيشتري مصرف کنيد. از طرفي هضم پروتئين کندتر انجام مي شود و به همين دليل فرد به مدت طولاني، احساس سيري مي کند. مصرف پروتئين، توده عضله را افزايش مي دهد که به کاهش سريع وزن منجر مي شود. برخي ديگر از تحقيقات نشان مي دهد مصرف پروتئين باعث بهبود عملکرد سيستم ايمني بدن و کاهش درد عضلات پس از ورزش مي شود.

کافئين: مصرف ميزان محدود کافئين، باعث تحريک سيستم مرکزي عصبي و بهبود عملکرد قلب، عضله ها و رگ هاي خون و کاهش وزن مي شود. اما مصرف افراطي آن به تپش قلب و از دست رفتن آب بدن منجر مي شود. کافئين با بهبود بخشيدن به ميزان انرژي و افزايش دادن ميزان متابوليسم، قدرت بدن را براي سوزاندن کالري بيشتر مي کند.

6 مکمل کاهش دهنده وزن

در اين شرايط عملکرد ورزشي بهبود پيدا مي کند و حتي هنگام استراحت ميزان انرژي که بدن مي سوزاند، افزايش مي يابد. با هضم کافئين، سلول هاي چربي مقداري از محتويات خود را رها مي کند تا از طريق ليپوليز، چربي به انرژي تبديل شود.

چاي سبز:
شکي نيست که روزانه نوشيدن چند فنجان چاي سبز باعث کاهش وزن و افزايش چربي سوزي مي شود.مصرف چاي سبز باعث افزايش کوتاه مدت اما چشمگير ميزان متابوليسم مي شود که به چربي سوزي حتي هنگام استراحت مي انجامد.

6 مکمل کاهش دهنده وزن

نتيجه اين چربي سوزي در قسمت احشايي آشکارتر است. علاوه بر آن، خطر مرگ بر اثر بيماري قلبي را کاهش مي دهد، با بيماري آلزايمر مقابله مي کند و از رشد غده هاي سرطاني در مثانه، سينه، ريه و معده پيشگيري مي کند.

CLA: مخفف اسيد لينوليک است. اين اسيد در فرآورده هاي لبني، گوشت بوقلمون و گوشت گاو موجود است و مصرف مکمل هاي آن باعث افزايش توده عضلاني مي شود.از آن جا که عضله بيشتر از چربي کالري مي سوزاند، بدن به طور روزانه چربي ذخيره شده را دفع مي کند.

6 مکمل کاهش دهنده وزن

علاوه بر آن روي قند خون نيز تأثير مي گذارد و در نتيجه ميزان چربي ذخيره شده کاهش پيدا مي کند. از طرفي «CLA» در کاهش ميزان کلسترول و مقاومت انسولين و تقويت سيستم ايمني بدن در مقابله با بيماري ها نقش دارد.

فيبر:
براي خيلي از افراد يکي از سخت ترين قسمت هاي رژيم گرفتن، پرهيز از خوردن مواد غذايي چرب و شيرين است. اما مکمل هاي فيبر با کند کردن تخليه معده باعث کاهش اشتها مي شود.

6 مکمل کاهش دهنده وزن

در صورت مصرف مکمل هاي فيبر، مصرف آن بايد تدريجي و با ميزان زياد آب باشد تا دچار يبوست نشويد. البته مصرف مکمل تنها در صورتي مفيد است که قصد کاهش وزن سريع داريد، در غير اين صورت داشتن يک برنامه غذايي سالم و ورزش منظم بهترين راهکار براي کاهش وزن است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • معین ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    به من بگن هیچی نخور فقط شکلات رو از برنامه غذایی حذف نکنن :))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس