کد خبر 301041
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

«نسرين عليزاده» با بيان اين که تمام گروه هاي سني مي توانند از فرآورده هاي پروبيوتيکي آن استفاده کنند، مي افزايد: کفير سرشار از ويتامين هاي گروه B، پتاسيم، کلسيم و اسيدفوليک است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، کفير نوعي فرآورده نوشيدني تخميري و پروبيوتيکي شير است که علاوه بر باکتري هاي موجود در ماست گونه هايي از باکتري هاي پروبيوتيکي و مخمرها نيز در آن وجود دارد. با وجود آن که کفير محصول مفيد و با ارزشي است و در حفظ سلامت تأثير به سزايي دارد، اما بسياري از افراد از خواص آن آگاهي و اطلاعي ندارند.

کارشناس تغذيه دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي در اين باره مي گويد: کفير داراي خواص درماني فراواني نظير تقويت سيستم ايمني، بهبود مشکلات گوارشي و تنظيم فشار خون است.

«نسرين عليزاده» با بيان اين که تمام گروه هاي سني مي توانند از فرآورده هاي پروبيوتيکي آن استفاده کنند، مي افزايد: کفير سرشار از ويتامين هاي گروه B، پتاسيم، کلسيم و اسيدفوليک است.

وي تصريح مي کند: مصرف کفير به عنوان يکي از فرآورده هاي شيري فراويژه روزانه يک تا 3 ليوان توصيه مي شود.

وي عنوان مي کند: اين فرآورده شيري پر خاصيت، ارزش تغذيه اي بالايي دارد و باعث افزايش طول عمر، بهبود سيستم گوارشي و مانع تکثير باکتري هاي ترشح کننده سموم که پوست و مو را خراب مي کند مي شود، بنابراين افرادي که به طور مستمر کفير مصرف مي کنند پوست و موي سالم تري خواهند داشت.

وي تأکيد مي کند: کفير را به طور حتم در يخچال نگهداري کنيد زيرا در خارج از يخچال گازدار مي شود و تغيير طعم مي دهد و ارزش غذايي آن کاهش مي يابد.

با نوشیدنی کفیر آشنا هستید؟

طرز تهيه کفير

براي تهيه کفير به سبک سنتي بايد ابتدا شير پاستوريزه را جوشاند و پس از خنک شدن دانه هاي کفير را به آن اضافه کرد. پس از 24 ساعت تخمير کامل مي شود و محلول بايد از صافي رد شود و آنگاه کفير براي نوشيدن آماده است. دانه هاي مصرف شده را مي توان به آب خنک شست و براي مصرف بعدي در ضرف شيشه اي درداري در مکاني خنک نگه داري کرد.

کفير به طور صنعتي نيز توليد مي شود که تفاوت هاي با نوشیدنی کفير تهيه شده به سبک سنتي دارد. کفير صنعتي معمولا الکل ندارد، اما بر خلاف کفير سنتي در هر 100 گرم 2.7 تا 3،9 گرم لاکتوز دارد، در صورتي که کفير اصيل حاوي الکل و در عوض بدون لاکتوز است.

از اين رو کفير صنعتي براي افرادي که داراي مشکل عدم تحمل لاکتوز هستند نامناسب است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    کفیر در زبان عبری به معنای شیر است البته شیر جانوری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس