کد خبر 300565
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵

سیف‌الاسلام قذافی و ساعدی قذافی پسران دیکتاتور سابق لیبی امروز دوشنبه به اتهام ارتکاب جرایم جنگی و دیگر اتهامات در دادگاهی در طرابلس محاکمه می‌شوند.

محاکمه پسران قذافی امروز آغاز می‌شودبه گزارش مشرق، روزنامه الرایه نوشت: محاکمه پسران قذافی در دادگاهی در شهر طرابلس قرار است امروز دوشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شود که این مساله حساسیت‌های زیادی را در داخل این کشور و رویکردهای ضد و نقیضی را از سوی گروه های حقوق بشر به همراه داشته است.

سیف الاسلام قذافی و برادر کوچکش الساعدی متهم به ارتکاب جنایات جنگی شامل قتل و کشتار، شکنجه و بمباران مناطق غیر نظامی در جریان درگیری های 8 ماهه داخلی در سال 2011 میلادی لیبی هستند.

بنابر اعلام دفتر دادستان کل لیبی، «ساعدی قذافی» از پسران معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی که نیامی اسفند ماه گذشته او را به طرابلس تحویل داد با «چندین اتهام اصلی» از جمله قتل یک بازیکن فوتبال و مشارکت در سرکوب قیام سال 2011 مواجه است.

صدیق السور سخنگوی دادستان کل لیبی گفت ساعدی قذافی بویژه به «جنایاتی با هدف در قدرت نگاه داشتن پدرش در زمان قیام سال 2011 که به سقوط دیکتاتور منجر شد، متهم است.

السور افزود: او همچنین به مداخله در قتل یکی از مربیان سابق الاتحاد، باشگاه فوتبالی در طرابلس که ساعدی در آن فوتبال بازی می کرد، متهم است.

مقامات لیبیایی همچنین قذافی را به جمع آوری ثروت از طریق زور و ارعاب، هنگامی که او ریاست فدراسیون فوتبال لیبی را در اختیار داشت، متهم کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بيژن ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اين جنايتكاران كه در سايه پدر جنايات زيادي مرتكب شدند بايستي تا پايان عمر زنداني با اعمال شاقه شوند تا بدانند چه برسر ملت خودآوردند.سيف الاسلام در شب تولدش ماريا كري خواننده ورقاص معروف آمريكائي را با يك ميليون دلار از پول بيت المال ملت فقير ليبي دعوت براي خوش گذراني كرد واكنون بايستي پاسخگوي اعمال ننگين خود وخانواده فاسدش باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس