کد خبر 299877
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: حدود 11 هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی باید به آزادراه و بزرگراه تبدیل شود که برای این اقدام حدود 11 سال زمان لازم است.

 به گزارش مشرق، خیرالله خادمی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 13 هزار کیلومتر بزرگراه و حدود 2000 کیلومتر آزاد‌راه داشتیم، اظهار کرد: 26 هزار کیلومتر راه‌ شریانی و اصلی در کشور داریم که 15 هزار کیلومتر به بزرگراه و آزاد‌راه تبدیل شده و حدود 11 هزار کیلومتر نیز باید تبدیل شود.

وی افزود: برای تبدیل مابقی راه‌های شریانی و اصلی به بزرگراه و آزادراه حدود 11 سال زمان لازم است.

خادمی تاکید کرد: حدود 75 درصد ترافیک اصلی کشور در این مسیر‌ها قرار دارد و نیازمندیم این راه‌ها به صورت چهارخطه تفکیک شوند.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بودجه امسال این شرکت حدود هزار میلیارد تومان است که 800 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه‌ها و 200 میلیارد تومان برای تکمیل آزاد‌راه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه‌ بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی کافی نیست و اگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف حمل و نقل فراهم شود اتکا به منابع دولتی کاهش می‌یابد و منابع دیگر جهت احداث و توسعه بزرگراه‌ها به کار گرفته می‌شود.

خادمی ادامه داد: اگر منابع دیگری از جمله اوراق مشارکت، سهام یا موارد دیگر در اختیار ما قرار گیرد در زمینه‌ جذب سرمایه می‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بزرگراه همدان – سنندج تا حدود دو سال آینده تکمیل می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس