کد خبر 29840
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱

درحالي که خبرها حاکي از کشته شدن سه نفر به ضرب گلوله عناصر امنيتي بحرين در اين کشور است، نيروهاي نظامي عربستان ديروز دوشنبه در اقدامي براي کمک به دولت بحرين در مقابله با اعتراضات مردمي در روزخشم وارد اين کشور شدند.

به گزارش مشرق، پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم به نقل از سايت شبکه خبري راصد نوشت: بامداد دوشنبه تعداد بسياري خودرو نظامي گارد ملي عربستان از طريق پل ملک فهد وارد بحرين شدند.

همزمان با ورود نيروهاي نظامي عربستان، مسوولان گذرنامه بحرين در پل ملک فهد، مسافراني را که از سمت عربستان به اين کشور مي آمدند، حتي دانشجويان، کارمندان و اتوبوسهاي بحريني حامل زائران مدينه منوره، را به عربستان بازگرداند.

تحليلگران بر اين باورند که اغتشاشات گسترده در بحرين، هراس ونگرانيهاي بسياري نزد عربستان بزرگترين کشور صادرکننده نفت درجهان ايجاد مي کند که مبادا انقلابهاي مردمي درتونس ومصر، موجب کشيده شدن اعتراضات مردمي به شهرهاي عربستان شود.

مقامات عربستاني هفته هاي گذشته، سه تظاهرات کوچک را سرکوب کردند، و شرکت کنندکان در اين تظاهرات را در شهرهاي رياض وجده و الخبر بازداشت کردند.

العالم همچنين افزود، در جريان تظاهرات ديروز در مناطق مختلف بحرين از جمله منامه، نيروهاي امنيتي و پليس براي متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و گلوله هاي پلاستيکي استفاده کردند که در نتيجه آن دو نفر کشته شد و دست کم 20 نفر ديگر زخمي شدند.

در شهر "النويدران" در شرق منامه هم نيروهاي امنيتي که از صبح ديروز براي پراکنده کردن تظاهرکنندگان در مناطق مختلف اين شهر مستقر بودند، به درگيري با تظاهرکنندگان پرداختند.

ايجاد تغييرات سياسي ، آزادي فعالان، و توقف اعطاي تابعيت سياسي، از جمله مطالبات تظاهرکنندگان در بحرين است.

اين تظاهرات همزمان با صدوربيانيه اي از سوي 7 انجمن سياسي مخالف برگزار شد. در اين بيانيه آمده است: "وظيفه سياسي ما اقتضا ميکند که خواستار تسريع در روند تغييرات در همه جنبه ها و نيز انتقال به حاکميت قانون شويم؛ حاکميت قانون همان نظام دموکراتيک است که مردم در يک همه پرسي آن را تاييد کردند و بر ماده نخست قانون اساسي مبني براينکه مردم مي توانند حکومت خود را انتخاب کنند، تاکيد مي کند".

همچنين در اين بيانيه تاکيد شده است که زمان انجام تغييرات گسترده و بازسازي کشور بر پايه آزادي، دموکراسي، عدالت و دولت قانون فرارسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس