کد خبر 297808
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها 4 روز دیگر آغاز می‌شود، این در حالی است که دولت برای اجرای چنین تحول بزرگی در اقتصاد ایران "سخنگو" تعیین نکرده است تا به سئوالات و نگرانی‌های مردم در این باره پاسخ دهد.

 به گزارش مشرق، در حالی قرار است ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از چهارشنبه هفته جاری آغاز شود که مردم سئوالات و نگرانی‌های بسیاری درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و نحوه پرداخت یارانه  نقدی دارند و به دلیل عدم تعیین "سخنگو" برای فاز دوم اجرای هدفمندسازی یارانه ها، این سئوالات و نگرانی‌ها بدون پاسخ مانده است.

سازمان هدفمندی یارانه ها طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از 20 تا آخر فروردین 93 و بر اساس عدد سمت راست شماره ملی افراد انجام می‌شود. اطلاعیه مذکور در حالی اعلام شده است که مشخص نیست دولت چه سقف درآمدی برای افراد و مشمولان فاز دوم در نظر گرفته است.

گرچه مقرر شده است که یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت شود، اما نحوه شناسایی افراد مشخص نیست و همین امر ابهامات و نگرانی هایی را برای افراد بوجود آورده است. از سوی دیگر رئیس دولت تاکید کرده است که در زندگی مردم تجسس نخواهد شد.

در اصل نگرانی ها زمانی تشدید می شود که دولت خانوارهای یارانه بگیر را مشخص کند؛ سازو کار دولت برای اجرای این برنامه چنین است که رقمی را مشخص خواهد کرد که مجموع درآمد سالانه یارانه بگیران باید کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد که این رقم مشخص نشده است.

با این وجود، هنوز دولت یازدهم اعلام نکرده است که آیا شهروندانی که تاکنون یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند، می توانند در دوره جدید برای دریافت یارانه ثبت نام کنند یا خیر؟

در همین حال، متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم در زمانی که دولت مشخص می کند به مراکز ثبت نامی که در این خصوص تعیین می شود، مراجعه خواهند کرد، نکته جالب اینکه اگر پس از بررسی ها و تحقیقی که در این زمینه انجام خواهد شد، مشخص شود که افراد با درآمد بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت اقدام به ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی کرده اند، تا 3 برابر یارانه دریافتی جریمه به آنها تعلق خواهد گرفت.

پیش از این نمایندگان مجلس مصوبه ای را از سر گذراندند که بر اساس آن مبلغ 42 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت نقدی و غیرنقدی یارانه ها منظور خواهد شد.

ثبت‌نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز 20 فروردین ماه جاری، به‌طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به‌نشانی www.refahi.ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است نیز باید در روز دوم ثبت‌نام یعنی 21 فروردین ماه جاری اقدام به نام‌نویسی در سایت رفاهی کنند.

سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به‌ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز 22 فروردین، عدد «سه» در روز 23 فروردین، عدد «چهار» در روز 24 فروردین، عدد «پنج» در روز 25 فروردین، عدد «شش» در روز 26 فروردین، عدد «هفت» در روز 27 فروردین، عدد «هشت» در روز 28 فروردین و در نهایت عدد «9» در روز 29 فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به ثبت‌نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که طی 10 روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

ثبت‌نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکان‌پذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می‌توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و استانداری‌ها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

این در حالی است که دولت برای فراخوان انصراف داوطلبانه یارانه‌بگیران کارگروه ویژه به ریاست مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور نیز تشکیل داده است. مشاور اقتصادی رئیس جمهور(رئیس)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون امور مجلس رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس کارگروه اطلاع رسانی، ارتباطات و تبلیغات؛ اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    باور کن خودشونم نمیدونن دارن چی کار میکنن!!!! والا من که هر چی فکر میکنم آخه 75میلیون نفر توی ده روز تجدید خاطره سبد کالا!!!!!!!!!!!!!
  • سید ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    تازه به این نتیجه رسیده ام قدرت , عقل ودرایت را از انسان می گیرد . چشم را کم بینا و قصاوت قلب می آورد . چند صباحی بود که افکار پوپولیستی قصد خروج از اذهان مسئولین دولتی را داشت ولی افسوس این شیطان قدرت خارج شدنی نیست .دولتیان خوب است از خود بپرسند . 1 – با کدام اطلاعات درآمد مردم رامشخص می کنند ؟ 2 – آیا درآمد کسبه و تجار با چند دستگاه کارتخوان می شود برآورد کرد ؟ 3 – آیا ملاک درآمد فقط برای حقوق بگیران بدبخت باچند فرزند بیکار و دختر دم بخت بدون جهیزیه خواهد بود ؟ 4 – آیا تعدادی از حقوق بگیران فقط درآمدشان حقوق است ؟ 5 – آیا فقط درآمدهای عمومی دولت مربوط به قشر خاصی است (مثلا فقرا) و دیگران هیچپگونه حقی ندارند ؟ یعنی همین قشر خاص زمان آسیبها , جنگ و ... از کشور باید دفاع بکنند و دیگران مسئولیت ندارند ؟ علما و دوستداران کشور دغدغه پیری جمعیت را دارند . آیا فکری برای خانواده های پرجمعیت و بیکار شده است ؟ اگر می گویید آری . با کدامین آمار و اطلاعات .
  • سید میر ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    ما جمعا هفت نفر یارانه میگیریم حالا دو نفر جدا شدن آیا میشه جداگانه تقاضای یارانه بدیم
  • بی نام ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    سوال : دو روز به تکمل فرم یارانه وقت داریم سریع جواب بدهید : سوال اول : در ثبت نام اول برای یارانه ها در چند سال پیش یک خانه داشته 57 متر با سند شش دانگ دو سال پیش آن را وکالتی به یکی از همکارانم فروختم ولی سند شش دانگ هنوز به نام بنده است چه کار کنم . سوال دوم : دو سال پیش یک واحد آپارتمانی 60 متری خریدیم سند شش دانگ دارد به نام فروشنده است و وکالتی خریدم حالا بگوید این فرم را چطوری پر کنم
  • امید ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    به نظر می رسد فاز دوم یک کار غیر کارشناسی است .چرا کسی به دغدغه مردم پاسخ نمی دهد؟
  • مریم ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    افرادی که هیچ منبع درآمدی ندارند موقع پرکردن فرم باید کدوم گزینه رو علامت بزنند؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس