کد خبر 297767
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

قبیله «جوگی» در پاکستان قرن‌هاست برای کسب درآمد به مارگیری مشغولند و حتی با پیشرفت دنیای امروز حاضر نشده‌اند شغل خود را تغییر دهند.

به گزارش مشرق، قبیله جوگی که در هند و پاکستان زندگی می‌کنند قرن‌ها است که از طریق مارگیری امرار معاش می‌کنند و این هنر از پدر به پسر به ارث می‌رسد.

جوگی ها علاوه بر مارگیری به کیمیاگری نیز می‌پردازند و به خوبی با داروهای گیاهی آشنایی دارند.

این مردم مهارت زیادی در درمان مارگزیدگی دارند و حتی پزشکان امروزی نمی‌توانند مانند یک جوگی فردی را که دچار مارزدگی شده است را نجات دهند.

جوگی‌ها به خوبی با سم هر مار آشنایی دارند و برای درمان هر فرد مارگزیده از شیوه خاصی استفاده می‌کنند.

مردم این قبیله فرزندان خود را از کودکی با انواع مار آشنا می‌کنند و به عبارتی می‌توان گفت کودکانی که در یک خانواده جوگی به دنیا می‌آیند از کودکی با مارها هم‌بازی هستند.

جوگی‌ها برای مارگیری از نی مخصوصی استفاده می‌کنند اما این کار آنقدرها که ساده به نظر می‌رسد آسان نیست زیرا نوع دمیدن و قطع نشدن صدای نی شرط مست کردن مار است در غیر این صورت ممکن است مار عصبانی شده و با یک حمله سریع شما را از پای درآورد.

فصل بهار بهترین فصل برای مارگیری است زیرا مارها تازه از خواب زمستانی بیدار شده‌اند و مجبورند برای سیر کردن خودشان از مخفی‌گاه‌های خود خارج شوند.

قوم جوگی با لباس‌های نارنجی و زرد خود از سایر مردم شناخته می‌شوند.

جوگی‌ها به طور معمول زندگی عشایری دارند و برای یافتن داروهای گیاهی و مار به نقاط مختلف سفر می‌کنند و با اجرای نمایش‌های خیابانی، درمان افراد مارگزیده و فروختن داروهای گیاهی امرار معاش می‌کنند.
{$sepehr_album_11208}


اگر از سفرهای نوروزی امسال گزارش مکتوب، گزارش تصویری یا فیلم تهیه کرده‌اید به آدرس همیشگی ما یعنی "culture@mashreghnews.ir" ارسال کنید تا به نام خودتان و در سریع‌‌ترین زمان ممکن منتشر شود. به خاطر داشته باشید به بهترین آثار ارسالی که تا پایان فروردین ماه به دست ما برسند، علاوه بر درج اثر آنها در بخش "اخبار ویژه" پنج جایزه نقدی 2 میلیون ریالی از طرف تحریریه مشرق نیوز اهدا خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشته ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    دانشمندان ثابت کرده اند،که مار واقعا کر است،و نمی تواند هیچ صدایی را بشنود.اما او به جای صدا ارتعاشات زمین را حس می کند. هنگامی که رام کننده ی مار تظاهر به رقصاندن مار می کند،در واقع خودش همراه با موسیقی به چپ و راست حرکت می کند،مار نیز دقیقا مانند او به چپ و راست حرکت کرده و همواره می خواهد نگاهش را روی رام کننده ی خود حفظ کند.در ضمن مار ارتعاشات حاصل از ضربه های پای رام کننده را روی زمین احساس می کند. مار ها از دو حس بینایی و بویایی بسیار قوی برخوردار هستند.اما قویترین حس آن ها در نوک زبانشان قرار دارد. وقتی مار ها زبانشان را بیرون می آورند،در واقع حضور شکار را در نزدیکی خود احساس می کنند.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    اين جوكي ها در ايران هم هستند اما بيشتر به كارهاي خلاف مشغولند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس