کد خبر 297510
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

رئیس جدید مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: بیش از ۱۶۸ هزار نفر از ۲۵ اسفند سال ۹۲ لغایت ۱۴ فرودین ۹۳ اورژانسی شدند. همچنین بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در روز طبیعت تحت خدمات اورژانسی قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، امین صابری نیا با اشاره به اینکه از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون (از 25 اسفند سال 92 لغایت 14 فرودین 93 ) بیش از 160 هزار و 127 ماموریت توسط اورژانس 115 در سراسر کشور انجام شده است، اظهار داشت: در سراسر کشور 810 پایگاه شهری، 1276 پایگاه جاده ای و در کل 2086 پایگاه اورژانس 115 و بیش از 14 هزار و 600 تکنسین فوریت‌های پزشکی مشغول خدمت رسانی به هم میهنانمان هستند. همچنین 213 ایستگاه سلامت درصورت نیاز خدمات سرپایی با توجه به داروها و تجهیزات به هموطنان ارائه می‌کنند و 24 ساعته دایر هستند.
وی ادامه داد: آمبولانس‌های اورژانس 115، از ساعت 8 صبح لغایت 12 ظهر و از ساعت 16 لغایت 20 در حاشیه جاده‌ها به صورت پُررنگ به منظور اطلاع رسانی و سرعت دهی در امر امداد رسانی و افزایش امنیت خاطر مسافران مستقر هستند، که از ابتدای طرح تاکنون، 28 هزار و 804 ماموریت ترافیکی و 139 هزار و 221 ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین‌های اورژانس 115 صورت گرفت.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اظهار داشت: نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران یاد شده، بیش از  72 هزار و 838 نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند، که بیش از 81 هزار و 720 مورد از آسیب دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیم‌های اورژانس 115 در محل درمان شدند. همچنین در 28 حادثه، بالگرد امدادی اورژانس 115 در صحنه حاضر شدند و 78 مصدوم را پس از ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل کردند.
به گزارش روابط عمومی اورژانس کشور، در حال حاضر تعداد 5 پایگاه‌ امداد هوایی در حال امداد رسانی به امدادخواهان هستند که این پایگاه‌ها در شهرستانهای شیراز، تهران، شاهرود، زاهدان و ساری مستقر هستند.
براین اساس از هموطنان درخواست می‌شود در صورت نیاز به خدمات فوریت‌های پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند. برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علائم واضح و نشانه‌های مشخص در مسیر استفاده کنند.
در صحنه حادثه حتی المقدور مصدوم را جابجا نکنند، مگر در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده مثل انفجار یا سقوط. از ازدحام در محل حادثه ورانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری شود، و مسیر خودروی امدادی باز نگه داشته شود، و در این زمینه تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان 115 را تا رسیدن تیم‌های امدادی به دقت اجرا کنند.
10 هزار و 936 ماموریت اورژانس 115 در روز 13 فروردین
در این راستا آرزو دهقانی، مدیر روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به 10 هزار و 936 ماموریت اورژانس 115 در روز 13 فروردین گفت: نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران یاد شده، بیش از 4 هزار و 795 نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند. همچنین، بیش از 5 هزار و 376 مورد از آسیب دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیم‌های اورژانس 115 در محل درمان شدند.
 مدیر روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: هممچنین، در یک حادثه، بالگرد امدادی اورژانس 115 در صحنه حاضر و یک مصدوم را پس از ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل کردند. در این راستا تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در این روز به یک هزار و 343 بیمار قلبی، تنفسی، 298 مصدوم ناشی از سقوط، 131 فرد دچار سوختگی و 383 مورد مسمومیت ( غذایی، مسمومیت با گاز مونواکسید کربن) امداد رسانی کردند.
قاتل نامرئی 10 نفر را در روز طبیعت روانه بیمارستان کرد
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، بر اثر مسمومیت با گاز خطرناک منوکسیدکربن در شهر وفس کمیجان 10 نفر مسموم شدند که  تکنسین‌های اورژانس این شهر بعد از ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی مسمومین را به بیمارستان امام علی (ع) این شهر منتقل کردند.
فراهانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی در این باره گفت: در ساعت 23:26 دقیقه سیزدهمین روز بهار به مرکز اطلاع رسانی اورژانس کمیجان گزارش حادثه داده شد و بلافاصله واحدهای امدادی اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شدند. تکنسین‌های اورژانس 115 به محض رسیدن بر بالین مصدواین مشاهده کردند که تعداد 10 نفر از افرادی که در این ساختمان بودند دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شده اند، که خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به آنها داده شد و به بیمارستان امام علی (ع) شهر کمیجان انتقال داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: علت وقوع این حادثه مصدود شدن دودکش بخاری گازی بود، که متاسفانه اهالی ساختمان قبل از اینکه از این وسیله گرمایشی استفاده کنند، راه‌های خروجی دودکش را بازدید نکرده بودند که این امر منجر به وقوع این حادثه شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس