
به گزارش مشرق به نقل از فارس، سيد جعفر تشکري هاشمي با بيان اينکه خط ? اتوبوسهاي تندرو که از پارک وي آغاز شده و پس از عبور از بزرگراه چمران به ميدان جمهوري رسيده است، اظهار کرد : براساس برنامه ريزيهاي صورت گرفته در تلاشيم اين خط را از سمت جنوب از ميدان جمهوري به سمت ميدان حق شناس، پل جواديه، دشت آزادگان، ميدان بهمن ، بزرگراه بعثت و در نهايت تا ترمينال جنوب ادامه دهيم تا شمال و جنوب شهر با اين خط BRT که طولش به حدود ?/??کيلومتر خواهد رسيد، به يکديگر متصل شود.
معاون شهردار تهران گفت: اکنون چند ايستگاه ادامه خط ? اتوبوس هاي تندرو تا ترمينال جنوب نصب شده و زير ساختهاي لازم براي احداث و توسعه خط کاملا آماده است اما مساله اصلي تامين اتوبوسهاي دوکابين با کيفيت است که خوشبختانه قرار داد خريد ??? اتوبوس دوکابين با ??? درصد پول شهرداري منعقد شده است و سري اول اين اتوبوسها يعني ?? دستگاه اتوبوس تا قبل از عيد وارد کشور خواهد شد.
وي خاطر نشان کرد: با ورود اتوبوسهاي جديد امکان احداث ادامه مسير خط ? اتوبوس هاي تندرو را تا پايانه جنوب خواهيم داشت که اميدواريم از اوايل سال آينده شهروندان بتوانند جنوب تا شمال شهر را با اين خط طي کنند.
تشکري تاکيد کرد: در روزهاي نخست آغاز به کار خط ? اتوبوسهاي تندرو در بزرگراه شهيد چمران، تصور اوليه بر اين بود که شهروندان ساکن در شمال شهر از اين خطوط استفاده نميکنند، در صورتي که خط ? تنها پس از گذشت چند هفته از بهرهبرداري مورد استقبال عمومي قرار گرفت و ادامه مسير اين خط نيز به طور حتم ميتوانند سبب شود که بسياري از سفرهاي شهروندان در اين مسير به جاي خودروي شخصي با اتوبوس صورت گيرد.