کد خبر 294344
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

دبیرکل فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه هنوز برگزاری اردوی تیم ملی در آفریقای‌جنوبی و اتریش قطعی نشده، از مشکلات مالی این فدراسیون برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی محمدنبی در خصوص آخرین وضعیت اردوهای تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد، گفتگویی انجام داد. دبیرکل فدراسیون فوتبال در این گفتگو از کمبودهای مالی به عنوان اصلی ترین دغدغه این فدراسیون نام برد که متن صحبتهای وی را در زیر می‌خوانید:

اردو را به خاطر چند بازیکن لغو نمی‌کنیم
مهدی محمدنبی در مورد احتمال لغو اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی گفت: ما اردوی آفریقای‌جنوبی را به دلیل نبودن 3 یا 4 بازیکن بهم نخواهیم زد و نیت ما این است که این اردو را برگزار کنیم ضمن اینکه مطمئن باشید 2 یا 3 لژیونری که در فوتبال اروپا داریم با توجه به سطحی که آنها در آن فوتبال بازی می کنند همیشه از آمادگی مطلوب برخوردارند.

مشکل نکونام را هم حل می‌کنیم
وی در همین خصوص افزود: با رایزنی ها که با مسئولان فدراسیون و باشگاه های قطری انجام داده ایم بازیکنان ملی پوشی که شاغل در لیگ ستارگان قطر هستند مشکلی برای ملحق شدن به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی نخواهند داشت و قصد داریم در صورت قطعی شدن اردوی آفریقای جنوبی برای حل مشکل جواد نکونام سفری به کویت نیز داشته باشیم.

وضعیت اردوی آفریقا و اتریش مشخص نیست
دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه گفتگوی خود تاکید کرد: مسئله و مشکل اصلی فعلی ما درحال حاضر برای برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی کمبود منابع مالی است که فدراسیون با توجه به منابعی که تا امروز توانسته جذب کند در عمل فقط اردوی آماده‌سازی تیم ملی در برزیل قطعی شده و وضعیت اردوهای آفریقای جنوبی و اتریش تا این لحظه کماکان نامشخص است و نتوانسته‌ایم منابع مالی را در این خصوص تامین کنیم.

دو میلیارد تومان نیاز داریم
وی در خصوص مبلغی که فدراسیون فوتبال در حال حاضر برای برگزاری اردوی آفریقای جنوبی نیاز دارد، تصریح کرد: هزینه 24 روز حضور تیم ملی در اردوی را بعلاوه هزینه های اسکان و پرواز 5 تیمی که با آنها بازی تدارکاتی داریم و هزینه خود برگزاری بازی های دوستانه حدود دو میلیارد تومان خواهد بود که تا این لحظه نتوانسته ایم منابع مالی را برای برگزاری این اردوها فراهم کنیم.

پنج میلیارد تومان اسپانسر صرف چه شد؟
مهدی محمدنبی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان فراهم کردن این پول از محل اسپانسر جدید تیم ملی نیست، اظهار داشت: ما تا به امروز طبق قراردادی که با اسپانسر جدید داشته ایم حدود 5 میلیارد تومان دریافت کرده ایم که این پول را  صرف پرداخت تعهداتی همچون حقوق و دستمزد کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و سایر تیم های ملی بوده است و بخشی از این پول نیز صرف پرداخت بدهی های ما به هتل ها و آژانس های هواپیمایی شده و بخش دیگری نیز صرف هزینه های روزمره فدراسیون فوتبال شده تا چراغ آن خاموش نشود.

مشکل اردوی آفریقای جنوبی را در ستاد جام جهانی حل می‌کنیم
دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما قرار است این موضوع را در نشست عصر یکشنبه ستاد جام جهانی که مسئولیت آن با آقای نصرالله سجادی به عنوان رئیس ستاد و برخی دیگر از مسئولان وزارت ورزش و جوانان است در خود وزارتخانه مطرح کنیم.

نتوانسته‌ایم توافق با کی‌روش را روی کاغذ بیاوریم

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که اگر وضعیت بد مالی فدراسیون فوتبال همچنان ادامه داشته باشد، آیا بازهم قرار داد کی‌روش را تا پایان جام ملت های آسیای 2015 تمدید خواهید کرد، گفت: ما از قبل گفته بودیم که می خواهیم قرارداد کی روش را تا سال 2018 تمدید کنیم و در حال حاضر نیز ایشان تا پایان رقابت های جام‌جهانی با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد اما متاسفانه تا این لحظه نتوانسته ایم توافقی را که با کی روش از قبل داشته‌ایم روی کاغذ بیاوریم و رئیس فدراسیون فوتبال نیز به طور جدی به دنبال تحقق این موضوع است.

آخرین وضعیت دستیار ایرانی کی روش
نبی در خصوص آخرین وضعیت دستیار ایرانی کی روش نیز عنوان کرد: ما در جلسه ای که روز پنجشنبه در دفتر آقای کفاشیان داشتیم در خصوص این موضوع نیز با وی صحبت کردیم و فکر می کنم در صورت تحقق اردوی آفریقای جنوبی وی نیز دستیار ایرانی خود را معرفی کند.

گزینه‌ای را به کی‌روش پیشنهاد ندادیم
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که آیا در این خصوص گزینه هایی را به وی پیشنهاد داده اید و آیا پیشنهاد مجید صالح به کی روش به عنوان دستیار توسط فدراسیون صورت گرفته، گفت: من و کفاشیان هیچگاه در امور فنی تیم ملی از جمله این مورد دخالت نمی‌کنیم و نه تنها مجید صالح بلکه هیچ گزینه دیگری را به کی روش پیشنهاد نداده ایم. ضمن اینکه وی حدود سه سال است در فوتبال ایران حضور دارد و خودش شناخت خوبی از وضعیت مربیان ایرانی دارد.

بازی‌های تدارکاتی مناسب است
دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که آیا برنامه های آماده سازی تیم ملی و بازی های تدارکاتی این تیم را برای حضور آبرومندانه در رقابت های جام جهانی کافی می دانید، اظهار داشت: اگر بتوانیم اردوهای آماده سازی تیم ملی را طبق برنامه برگزار کنیم، حریفان تدارکاتی خوبی مانند گینه را که به کار تیم ملی می آیند انتخاب کرده ایم. هرچند که ممکن است از دید برخی کارشناسان این حریفان چندان نامدار نباشند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس