کاترین اشتون،زن کم‌صلاحیتی که با همت عالی تونی بلر، نخست‌وزیر جنجالی انگلیس به سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارتقا یافت و صاحب سالانه صدها هزار دلار درآمد شد، در سفر به تهران حاشیه‌هایی آفرید.این حواشی نه‌تنها پیامی خطرناک از پی خود داشت بلکه احتمال ناخوشایندی را در اذهان مطرح کرده که جای تامل جدی دارد.

گروه بین‌الملل مشرق سرانجام کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد و از اینجا مستقیما به عمان رفت، جایی که گفته می‌شود اولین سنگ بنای توافق به اصطلاح برد – برد ژنو که برای فرار از نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی «برنامه اقدام مشترک» خوانده می‌شود، در آنجا گذاشته شد.

کاترین اشتون، زن کم‌صلاحیتی که با همت عالی تونی بلر، نخست‌وزیر جنجالی انگلیس به سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارتقا یافت و صاحب سالانه صدها هزار دلار درآمد شد، در سفر خود به تهران حاشیه‌هایی آفرید که انتقادات تندی را برانگیخته است. اگرچه برخی سایت‌ها یا رسانه‌های زنجیره‌ای که در لفافه همچنان از فتنه ننگین 1388 حمایت می‌کنند، تلاش دارند که این انتقادات را کم‌اهمیت جلوه داده و آبشخور آنها را عده‌ای قلیل معرفی کنند، اما دست‌کم روشن است که اقدام اشتون در دیدار با یکی از فعالان فتنه 88 جدی‌ترین تقابل را از زمان آغاز به‌کار دولت یازدهم بین دستگاه دیپلماسی این دولت و مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهاد قانون‌گذاری کشور ایجاد کرده است.

سفر جنجالی اشتون به ایران؛ یک پیام خطرناک و یک احتمال آزاردهنده

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صراحتا از احتمال طرح سوال از محمدجواد ظریف و حتی استیضاح وی سخن گفته است و شخص دیگری از همین کمیسیون ابراز داشته که مجلس اعتماد خود را به دستگاه دیپلماسی دولت روحانی از کف داده است. در همین حال کمیسیون مزبور بیانیه‌ای صادر کرده و در این بیانیه انتقاداتی جدی به این وزارت خارجه محبوب رسانه‌های جریان غالب غربی وارد کرده است.

با این حساب و در آستانه دور دوم مذاکرات جامع ایران و 1+5، روشن است که وزارت خارجه در بد دردسری افتاده است و بالاخره برخی اهمال‌ها و شاید شیطنت‌ها که حتی در دوران اصلاحات هم دیده نمی‌شد، غیض و غضب شدیدی را در دیگر نهادهای قدرت ایران برانگیخته است. شاید اکنون برخی از معاونین محمدجواد ظریف که به مواضع متعادل‌تر شناخته می‌شوند مجبور باشند که وارد عمل شده و اندکی با فن بیان شیوای خود از این خشم بکاهند. رکورد جالبی برای یک وزارت خارجه محسوب می‌شود که تنها ظرف 7 ماه این همه انتقاد برانگیخته باشد، بخش عمده‌ای از برنامه هسته‌ای کشور را تعلیق کرده باشد (بنابر اذعان گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) و در برابر همه اینها 4.2 میلیارد دلار پول گرفته باشد، البته به علاوه قول دریافت مقداری دارو و غذا در برابر پول‌های بلوکه شده و چند مورد جزئی دیگر. این‌ها همه در حالی است که تحریم‌های اصلی بانکی و نفتی بر جای خود باقی است و «دیوید کوهن»، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا چون سگی نگهبان با دندان‌های تیز، هرکه به ساختار تحریم‌ها نزدیک شود را با پارس‌های گوش‌خراش فراری می‌دهد! البته دیوید کوهن همه ماجرا نیست. هر چند روز یک‌بار یکی از مقامات آمریکایی از رئیس‌جمهور گرفته تا سخنگوی کاخ سفید یا وزارت خارجه، ایران را میهمان تندترین الفاظ می‌کند و سخن از برچیده شدن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای کشور و حتی برنامه موشکی ایران بر زبان می‌آورد و در مقابل تنها پاسخ دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم این‌هاست: «سازنده نیست»، «مصرف داخلی دارد»، «توهم است»، «کمکی به روابط نمی‌کند» و جملاتی از همین دست.

سفر جنجالی اشتون به ایران؛ یک پیام خطرناک و یک احتمال آزاردهنده

این ادعا مطرح شده است که دیدار خانم اشتون با نرگس محمدی، فعال فتنه 88 دیداری برنامه‌ریزی شده نبوده است و وزارت امور خارجه از آن بی‌اطلاع بوده است. این در حالی است که «مایکل مان»، سخنگوی اشتون ابراز داشته که تمام دیدارهای اشتون برنامه‌ریزی شده بوده است و شخص نرگس محمدی هم به آن اذعان کرده است. از آن گذشته خیلی بعید به‌نظر می‌رسد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک‌باره از جلوی چشمان تشریفات وزارت خارجه و مامورین امنیتی غیب شده باشد و سر از سفارت اتریش درآورده باشد و به‌صورت کاملا تصادفی، خانم نرگس محمدی هم آن شب به سفارت اتریش رفته باشد! محاسبات دیگری هم احتمالا در کار بوده است چرا که اتریش کم‌ترین مراودات تجاری را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ایران دارد و همچنین کمترین تعداد اتباع را در کشورمان دارد. بنابراین حتی در صورت خدشه وارد شدن به روابط دو کشور، هزینه چندانی از جهت اقتصادی و ... به‌وجود نمی‌آمده است. از سوی دیگر زمان سفر مقارن با روز جهانی زن انتخاب شده و دیدارها هم با فعالان زن برنامه‌ریزی شده است!

* انتقاداتی قابل تامل

در این میان، برخی رسانه‌های منتقد دولت، نکات قابل تاملی را هم در خصوص اتفاقات سفر خانم اشتون به تهران مطرح کرده‌اند. این در حالی است که طبق معمول انتظار نمی‌رود این انتقادات از سوی دولت‌مردان جدی تلقی شود.

سفر جنجالی اشتون به ایران؛ یک پیام خطرناک و یک احتمال آزاردهنده

برخی از این رسانه‌ها به دولت هشدار داده‌اند که در شرایط اختلاف شدید بین روسیه و اتحادیه اروپا بر سر ماجرای اوکراین، شایسته نبود که سفر مسئول هماهنگی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در چنین برهه‌ای از زمان انجام شود چون توان چانه‌زنی ایران در مذاکرات هسته‌ای را با استفاده از این اختلاف پایین می‌آورد. در همین حال به دولت این هشدار هم داده شد که با این اهمال اجماع ملی را در آستانه دومین مذاکرات جامع هسته‌ای خدشه‌دار شده است.

از سوی دیگر، ادعاهای حقوق بشری مطرح شده توسط کاترین اشتون در سفر به تهران هم انتقاداتی را برانگیخت. «هادی محمدی»، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی در این خصوص نوشت: «موازي شدن مباحث هسته‌اي با برنامه هوشمند و هدفمند غرب در موضوعات حقوق بشري كه اساساً صلاحيت ورود به آن را ندارند، يك راهبرد آشكار در سياست‌هاي غربي است و مايكل مان هم تأكيد دارد كه برخي تحريم‌هاي ايران در مورد شخصيت‌هاي ايراني با مبناي حقوق بشري است.»

وی می‌افزاید: «اگر چنين است، ‌چرا مقامات مذاكره‌كننده چندين بار تأكيد كرده‌اند كه مذاكرات با طرف‌هاي غربي، صرفاً هسته‌اي است؟ خانم اشتون براي سفر به تهران كه تقريباً فاقد زمينه‌ها يا ضرورت‌هاي بحث هسته‌اي است، براي ديپلماسي توريستي به تهران آمده يا اينكه اساساً از حضور يك مقام اروپايي در تهران مشعوف شده‌ايد؟ يا اينكه اشتون به تهران با برنامه روشن و برنامه‌ريزي شده و هماهنگ‌ شده و كاملاً موازي و مرتبط با روندهاي هسته‌اي در تهران حضور يافته است؟ بايد به اين سؤال پاسخ داده شود كه آيا اگر ما مباحث ديگري مانند حقوق بشر با غربي‌ها نداشته باشيم، مباحث هسته‌اي به پيش نخواهد رفت؟»

سفر جنجالی اشتون به ایران؛ یک پیام خطرناک و یک احتمال آزاردهنده

همین‌ سوالات است که قطعا دستگاه دیپلماسی دولت محترم را در مخمصه بدی گرفتار کرده است. پاسخ دادن به این سوالات کار آسانی نخواهد بود آن هم با خشم شدیدی که اکنون در طیف اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است.

از دیگر سو، نشانه دیگری که بر جدی بودن طرح مباحث حقوق بشری بر ضد جمهوری اسلامی ایران دامن می‌زند، بیانیه بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد پس از دیدار اشتون از ایران است که به صراحت به دولت روحانی به‌خاطر عدم تحقق وعده‌های حقوق بشری تاخته است. یکی از خواسته‌های آقای بان، آزادی میرحسن موسوی و مهدی کروبی، سران فتنه 88 است که واکنش تند مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری را برانگیخت. «علی‌اکبر ولایتی»، اعلام داشت که این موضوع ربطی به دبیر کل سازمان نداشته و وی را دبیر کلی ضعیف خطاب کرد.

به هر حال، به‌نظر می‌رسد این دیدگاه منتقدین در خصوص گسترده شدن جبهه حقوق بشری در مواجهه با ایران از احتمال صحت فراوانی برخوردار است. گستردگی این جبهه خبر از ناکارآمدی کسانی می‌دهد که در مواجهه با نقدها، به‌جای پاسخ به نقد، به ناقد حمله می‌کنند.

* پیام خطرناک دیدار اشتون با نرگس محمدی

کاترین اشتون همان‌طور که در اتحادیه اروپا تقریبا حائز جایگاهی سمبلیک است، به‌خاطر موقعیتش در تیم مذاکره‌کننده 1+5 با ایران، به سمبل این تیم نیز تبدیل شده است. ظاهر این مذاکرات بیان‌گر آن است که 1+5 قصد دارد سوءتفاهمات هسته‌ای با ایران را حل کند و برداشت ایرانیان از این مذاکرات نیز عموما همین است.

سفر جنجالی اشتون به ایران؛ یک پیام خطرناک و یک احتمال آزاردهنده

حالا تصور کنید که سمبل این مذاکرات در تهران، به دیدار کسانی می‌رود که «سمبل تلاش برای تغییر نظام سیاسی» (Regime Change) در ایران هستند. این چه پیامی می‌تواند داشته باشد؟

آیا چنین دیداری به این معنا نیست که مذاکرات هسته‌ای از سوی طرف غربی نه که با هدف رفع سوءتفاهمات یا به قول وزیر خارجه دولت روحانی، با هدف پایان دادن به یک بحران غیرضروری دنبال نمی‌شوند بلکه گامی از یک برنامه راهبردی هستند که در نهایت باید به تغییر سیستم حکومتی در ایران بینجامد. این دیدگاه در غرب کم‌طرفدار نیست که مذاکرات هسته‌ای باید به نتیجه برسند تا طیف‌هایی خاص در ایران تقویت شوند. این طیف‌های خاص هم برای ایرانیان کاملا شناخته شده‌اند و حتی اکنون برخی سمت‌ها را بر عهده دارند.

* احتمالی آزاردهنده

صحت یک احتمال هم در این میان خالی از وجه نیست هر چند که ترجیح می‌دهیم فعلا آن را چندان مورد تاکید قرار ندهیم. اما طرح این احتمال با اتفاقاتی که اخیرا می‌افتند، دیگر ضروری به‌نظر می‌رسد.

شاید عده‌ای در داخل ایران به‌دنبال زنده کردن دوباره یاد و نام کسانی باشند که پس از حضور میلیونی مردم در راه‌پیمایی 9 دی، چون مارهای دندان‌کشیده به لانه‌های نمور خود خزیده‌اند. این عده چون قابلیت آن را ندارند که خود مستقیما به میدان بیایند و حقیرتر و کم‌جرات‌تر از آن هستند که منویات خود را با آن خیل عظیمی که در 9 دی 88 به میدان آمد طرح کنند، احتمالا خود را پشت اقدامات برخی دیپلمات‌های اروپایی پنهان کنند و بگویند که «ما نبودیم!»

اگر چنین احتمالی صحت داشته باشد، تردیدی نیست که دستگاه‌های امنیتی کشور بنابر تکلیف ماهوی خود باید جلوی چنین اقداماتی را چنان بگیرند که دیگر کسی خیال چنین شیطنت‌هایی به‌سرش نزند.

این تنها طرح یک احتمال بود که صحت یا عدم صحت آن را تنها گذار زمان نشان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 175
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 56
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    وزارت اطلاعات حالتون چطوره ؟
  • مهدی ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    زمستان است ...
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    دلتون خوشه
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    متاسفانه و بد بختانه دستگاههای ... هم دست ایادی دشمن افتاده مملکت را تسخیر کرده اند حالا تازه شماها بیانیه میدهید؟
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    یه جور بنویسید که فکر کنیم معترضید نه معاند...
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    ممنون، شما خوبی؟
  • محمد ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    يه جور جواب بده كه حدس بزنيم از نعمت عقل برخورداري.
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    تا دولت سبد تدبیر هست از این مشکلات داریم
  • ایمان ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اگر وزارت اطلاعات نتواند ونگذارندکاری بکنه باید منتظر اتش فتنه جدیدی باشیم
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ایشون تو چرت بعد از ظهره!!!!!
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مرگ بر سانسور چی چیه یکنفر هم حرحق میزنه فوری انگ معاند میزنید یا میگید بیسواد مرگتان باد
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    یادش بخیر که موقع حجت الاسلام مصلحی وزارت اطلاعات اقتدار و قدرت خیلی خوبی داشت یادش بخیر اون زمان که وزارت ریگی رو رو هوا شکار میکرد و یا بیرون کشور گروگان آزاد می کرد ولی الان توی مملکت نمی تونه جلوی یک ملاقات ساده رو بگیره!؟؟ اشکال کجاست؟؟؟ نیرو ها کلا عوش شدن و یا چند تا مسئول کم تجریه سر کار اومده اند؟؟؟؟
  • علیرضا ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مجلس محترم،قوه قضاییه محترمو همه ی نهاد های انقلاب شما رو به خون مصطفی احمدی روشن قسم میدم از کنار این اهمال به آسانی نگذرید
  • شاهد ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام بنابه فرمایش مقام معظم رهبری اینها اصلاً قابل اعتماد نیستند. به نظر بنده نباید جلوی اینا کوتاه اومد، چرا که هر وقت ما فقط یک قدم عقب نشینی کردیم، اینها با کمال پررویی کیلومترها پیشروی کردند. آخه یکی نیست به اینا بگه که بابا ..... در دیزی بازه پس حیای گربه کجاست یانکی ، صبر ایرانی ها هم حد و اندازه ای داره....
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    یه جور بنویسید که فکر کنیم دیوانه ای نه زنجیری...
  • افسر ارشد ارتش اتریش ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    میگم نکنه یه وقت زوایای مثبت این سفر رو منعکس کنیدا؛ خدایی نکرده از دولت حمایت میشه و عقده ی شما فروکش نمی کنه!!!
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اين خانوم بيش از حد از خودش مچكره!
  • ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    وقتی مهمان های مجلس شورای اسلامی با فتنه گر ها دیدار کردند کسی یقه هیچکدومشون رو نگرفت. همشون هم دستشونو بالا گرفتن که من نبودم. از بقیه چه انتظار؟
  • علی ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    من نمی دونم چرا هر خارجی ایران میاد برخی از مسئولین ما دست و پاشون گم می کنند. از این بیشتر تعجب می کنم که اکثر آقایان خارج درس خونده اند و حداقل دیده اند چطور رسانه های خارجی بر ضد ایران برنامه و خبر پخش می کنند. بابا اینقدر شیفته غرب نباشید و گل از گلتون نشکفه، والله ما که سیاست مدار نیستیم بعضی از حرکت ها رو می تونیم حدس بزنیم والله جای تاسف برای تیم وزارت خارجه کشور ما داره
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خوب غربی ها همه مدیرانشان کم صلاحیتند و این از وضعیت اداره کشور هایشان پیداست . مثل کشور ما نیستند که مدیران همه دولت هایش یکی از یکی با صلاحیت تر هستند .
  • ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    نگران نباشید. ثلمه ای به اسلام وارد نشده است! این نظر بزرگان مجلس است.
  • ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    یه جور بنویس که فکر کنیم سوار کمباین نشدی
  • ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    احسنت. مي داني چرا اين‌ها حتي تا پاي قرباني شدن اسلام هم مي‌گويند ثلمه‌اي به اسلام وارد نشده؟! واسه اينكه اسلامشان را در تسبيح و مهر خلاصه كرده‌اند و لذا حتي با غارت حيثيت ملي و فضولي‌هاي دنباله‌دار زن برانداز اتحادهي اروپا، هنوز اسلامشان- همان مهر و تسبيح!- را سر جاي خود باقي مي‌بينند.
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    حرفت کاملا درست نیست ، در ضمن از کوزه همان طراود که در اوست
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    هنوز توی صف دارو مایوس نشدید .تحریم ها اثر داشته . ظریف باید حمایت بشه نه تخریب
  • حامد ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آخ گفتی غرب زده ها .............. اینها تنها راه ادامه این انقلاب رو در دوستی با امریکا می دانند ودوستی با امریکا هم یعنی ذلت یعنی عراق و افغانستان وپاکستان و.........
  • مهدی ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    در این دولت حتی اجنبی ها هم آزادن که هر غلطی می خوان بکنن. فقط منتقدین دولت آزادی ندارن که حرفشون رو بزنن. البته طبیعی هم هست چون بی سوادن!
  • نیما ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    متذکر شده بودم که وزارت خارجه و سیاست خارجی یک گردن کلفت میخواهد...
  • علي ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق جون بيسواد... من و شما نميفهميم ... آخه ماها كه لبو فروشيم و راننده تاكسي هستيم ... حقوقدان خودش تدبير كرده ... اميدي هست... هست؟!؟!؟!؟!؟!
  • ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    از آنانی در غرب بزگ شدند... از وزرایی که تحصیل کرده غربــند، انتظار رفتار انقلابی داریــــــد؟! مشرق مگر نشنیدی که گفتند شیطان بزرگ با یک بمب می تواند....
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    قراره ظرح power of street رو تو ایران اجرا کنن ... اوکراین موش آزمایشگاهی بود ...
  • مطلع ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    به ملت چه؟
  • مریم ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما اگه ریگی به کفشتان نیست چرا از دیدار با زنی که دوران محکومیت خود را سپری کرده و اکنون یک شهروند آزاد کشور است این همه می ترسید.مگر چه شده ایشان با یک گروه دیدار کرده و یک نفر هم خانم محمدی بوده است.حالا همین یک نفر می تواند جلو نظام و کشور بایستد و شما هم هیچ کاری نمیتوانی بکنید؟
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    احسنت
  • 313 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آقایان تندرو که از رهبری هم سبقت می گیرید ترمز را بکشید لطفا این تذهبون؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! دیدار اشتون با دو شهروند ایرانی که در حال حاضر ممنوعیتی برای ملاقات نداشته اند به لحاظ حقوقی هیچ ایرادی ندارد اگر ایراد دارد آقای شیخ آملی لاریجانی دستور بدهد هر دو نفر را بازداشت کنند
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سردی کردی برو زیر کرسی
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    این دیگه از اون حرفهاست!!!!!
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    جوش نزن شیرت خشک میشه
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آقای حداد عادل در قم گفته بودند که: "فتنه انتخابات 88 فتنه اکبر بود"
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    حرف مفت نزن
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    واقعا...از وضعیت اقتصادی وسیاسی و پیشرفتهای علمی وپزشکی کاملا مشخصه که همگی بی صلاحیتند!!!
  • حامد ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای ظریف عزیز " ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که تو می روی به ترکستان است"
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    یکی از زوایای مثبتشو بگو ادم مغرض
  • بي سواد لبو فروش راننده تاكسي ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما ميشه گوشه اي از زواياي مثبتش رو بفرماييد اقاي اجنبي؟
  • جلال ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سالی که نکوست از بهارش پیداست
  • جلال ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    چی؟؟؟گقتی!!!!!! خدا خیرت دهد !
  • هموطن ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    عزیزجان توبرامون روشن کن که چه دستاوردی برای ما داشته.بزار ما هم مشتری شیم!البته دستاورد اتریشی شدن شما شخصیه وبه ما ربطی نداره!
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    کدام زوایای مثبت !!! توکه سرهنگی!!!
  • محمد حسين ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خانم اشتون براي مذاكره اومدي يا مداخله مسئله ستار بهشتي به تو ربطي نداره نگر یارب كه ستار بهشتی بكرده بر نظام ما درشتی جهانی بهر او بگرفته ماتم چو شد ضربه در این میدان كشتی به وبلاگش فقط كرده اهانت به اسلام و نظام و هم ولایت خودش را قهرمانی فوق سنگین بدیدست و بكرده او جسارت تماماً فحش داده او به هر كس اشاره می كنم بر عاقلان بس ولی امروزه برروی مزارش نشسته جملگی خفاش و كركس همه لاشه خورند اندر كنارش كنند بتخانه اینك پس مزارش كه زائر آید از بهرش زهر سو كنند او را چو رستم همچو آرش همه كافر، منافق، ضد دینند ز بهر محو دین اندر كمینند ولی صاحب ز بهر انقلابم همه جانباز و آزاده شهیدند به خون هر شهیدی گشته بیمه ز بهر انقلاب او زمینه خداوندا به مهدی قلب مارا تو خالی كن ز راه و رسم كینه ببخشا بر گناهان بهشتی كه او غافل بده كرده درشتی كنی رسوا تمام لاشه خواران جهان را بهر پاكان چون نوشتی منم خرم فدایی ولایت ندیدم من ز او جز از نجابت كه مظلوم زمان است و عدویش شود مغلوب او اندر نهایت
  • رضا ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    تیمسار میشه بفرمائید چه زاویه ای؟! ما که کل 360 درجه رو گشتیم چیزی ندیدیم.
  • علي ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق حتما اين نظر من و مثل قبلي چاپ نميكني . اگر عملكرد وزارت خارجه در قبال انرژي اتمي (حق مسلم و غير قابل تعويض ملت ايران) مثل عملكرد انها در قبال دعوت شتابزده و زوق زده در دعوت بيگانهاي مغرض به ايرانه، خدا آخر و عاقبت ايران را به خير كند. تورا به خدا هشيارانه تر و با ديد واقعي مساعل را دنبال كنيد. اون كه ازملاقات با فتنه گريان در سفارت يونان، اينكه از ملاقات در باغ سفارت اتريش، خب بعديش كي و كجاست. .
  • بیسوادم ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    قوم الظالمین ....
  • وزارت اط.. ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    هیچی به خوبی شما نشستیم پای اخبارببینیم امشب بارون میاد یا نه..........!!
  • مهدی90085 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آفرین مشرق احتمال آزار دهنده .......قابل تاًمل است اصلاً اشتون در کنار دیداراصلی خود با نرگس محمدی دیداری هم با رییس جمهور ورییس مجلس و وزیر داشته...............!! ًًً
  • ممد ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ايستادي بر جنگ رو در رو خنجر از پشت ميزند دشمن گويي از ما در نهان بر ما وطنم پشت حيله را بشكن...
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    افرین.خیلی نکته مهمی در مورد حصار کوچک بعضی ها که دینشون رو تو مهر وتسبیح خلاصه کرده اند گفتی.
  • افسر ارشد ارتش اسلام ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    میگم افسر جون!از کدوم زاویه نگاه کردی که مثبتاشو دیدی . از زاویه 1376/3/2درجه غربی؟ یا 1388/10/6 درجه غربی؟ یا1392/3/24درجه غربی ؟ ما که فقط از زاویه 1388/10/9 درجه نگاه میکنیم فقط منفی می بینیم.
  • ناشناس ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    دور برتون نداره شماهایی که در مقابلشون ایستادید چه گلی به سر ملت زدید،سیاستمدار اونیکه از کمترین امکانات بیشترین استفاده رو ببره،در ضمن مگه.........
  • ماسون ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    عقده های اینا تموم بشو نیست.
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    با فرزند معنوی شان گردشگری سیاسی می کنند
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق عزیز تیتر مطالب ت در اینترنت اکپسلور مشکل پیدا کرده
  • سرباز كوچيك وطن ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    افسر ارشد ارطش اطريش تو چطور اتريش هستي ولي محل ارسال پيامتو زدن ايران؟؟؟ بعدشم عقده اي تو هستي كه عقده خارج و خارجي رو داري
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    واقعا خودتون از این تحلیل مسخره خجالت نمی کشید
  • ايراني ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    يه جوري خاك بر سر هر وطن فروش خارجي پرست
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ریشه فتنه باید خشکانده شود. در غیر این صورت گاه و بیگاه شاهد چنین گستاخی هایی از طرف غربی ها خواهیم بود.
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    استیضاح کنید. برید پی کارش
  • هادی غلامحیدر ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    قدرت سیاسی را از دست دادید نمی دانید دیگه چکار کنید پس وقتی احمدی نژاد میرفت امریکا و با مخالفین سیاست های اوباما جلسه می گرفت آیا کار درستی انجام می کرد؟ این یک عرف بین المللی است که ممکن است همه جا اتفاق بیفتد. در ثانی اگر مسئولین محترم نظام از کشته شدن ستار بهشتی معذرت خواهی می کردند و از مادر داغدیده اش دلجویی می کردند و قاتل را محاکمه می کردند، مادرش پا نمی شد این طرف ان طرف بره و تظلم خواهی کنه. بهر حال واقع بینانه تحلیل کردن همه اندکی بهتر از احساسی تحلیل نمودن است.
  • واقع بين ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    از اسمت معلومه كه كجا وايسادي
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    با این خزان مطبوعات معلومه که زمستان است
  • ammar ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    وافعا اين خارجيها كارشون رو بلدند وميدانند چطوري سياستهاي خودشون رو جلو ببرن... وميدانند از بعضي از دوستان هموطن آبي گرم نميشه وچهار نعل جولان ميدن..... اما خدايا ما تا كي بايد اندر حسرت يك عكس العمل مقتدر از اين دوستان بمانيم... بايد دوستان بدانند تا وفتي كه رفتار زياده خواه آنان بي پاسخ بمونه ، توقفي در سيل زياده خواهي آنان بوجود نخواهد آمد.
  • علی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اگه شما گذاشتید مملکت درست بشه شاه بخشید شاه کرم نمیبخشه
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مقاله خوبی بود ولی عنصر اصلی در این اتفاق و هم چنین اعطای مسئولیت گسترده به فتنه گران را یا از ترس ننوشته اید یا فراموش کرده اید و آنهم وزارت ... و در استان ها اداره کل... هست اگر قرار باشد رسانه ها بترسند نمایندگان مجلس بترسند فتنه گران تمامی برنامه های خود را که در این 8 سال خصوصا بعد از فتنه 88 دقیق و موشکافانه از تعیین استانداران و فرمانداران تا نفوذ در روزنه های اقتصادی نوشته اند عملی خواهند و ما هم مثل اوکراین شوخی شوخی شاهد به قدرت رسیدن غرب در کشور خواهیم بود هرچند کسانی که مثل حقیر مسئولیتی داشتند به وضوح می دانیم حاکمیت غرب در کشور شروع شده است
  • سرد ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    افسرجون!ته زوایای مثبت رو من میگم: خون بروبچ مظلوم ایرونی پر هسته ای پر عزت وشرف.... ما لبوفروشا هم که سبد تحقیرمونو گرفتیم دستشون درد نکنه
  • ناشناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    وای بر ما تا 3 سال دیگه ......کاش این چهار سال زودتر تموم میشد.... پع
  • سرد ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    من که گفتم خنده های این زنه مشکوک میزنه کسی گوش نکرد توروخدا یه سبد عزت هم بدید بدجور احساس حقارت میکنم
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما كي باشيد كه بخواهيد نظر اعمال فرمائيد مملكت دستگاه اجرائي داره دستگاه ديپلماسي داره از همه مهمتر رهبري با درايت و تدبير داره كه اجازه و اختيار داده اند و خود ايشان نيز نظارت و مديريت كامل دارند و هر جا كه مشاهده شده كه ضعف هست سريعا" وارد عمل شده و گوشزد ميفرمايند بحمدالله رب العالمين تا بحال نيز خوب پيش رفته شما زياد داغ نكنيد.
  • ناشناس ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    بابا همه دارن با این اقدامات دولت مخالفت میکنن، همه ،بفهمین وجلوشا بگیرید. مستعمره بودن والا لذتی نداره!!!!!!!!
  • پرويز ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    بخدا قسم فقط حرف حضرت اقا رو گوش بديد و سرلوحه کاراتون قرار بديد همه چيز درست ميشه صدتا اشتونم بياد با همه ى فتنه گرا هم ملاقات کنن هيچ غلطى نميتونن بکنن
  • بی تدبیری ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما همون بهتره بری بشی سرباز بی جیره و مواجیب امریکایی ! بدون اینکه امریکا بخواد شما بدون دریافت هیچ مزدی نقشه های اونها رو در داخل ایران به اجرا در میارین . در این صورت اصلا نیازی به دشمن نیست. متوجه منظورم که میشی ؟!
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مشکل شما اصول گرایان و سایت مشرق و کیهان ، اشتون نیست - مشکل شما رای مردم است - اگر این مشکل را بتوانید حل کنید مشکل اشتون و مشکل اخرت خود را هم شاید بتوانید حل کنید البته باز سانسور کن چون در این کار استادی سایت مشرق
  • ناشناس ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    همه چی آرومه من چقد خوشحالم............. وآ اسفا
  • بي سواد لبو فروش راننده تاكسي ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    يك سوال از قهرمان ديپلماسي كشور.ايا وزير خارجه ايران در ممالك اروپاييميتواند با محكومان امنيتي ان كشورها ديدار كند؟!؟!؟!؟!؟
  • ناشناس ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خود کرده را تدبیـــــر نیست.
  • ناشناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    باید درو کنیم محصولی را که در مرداد ماه 1392 دانه آن را پاشیدیم.
  • ناشناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    باید درو کنیم محصولی را که در مرداد ماه 1392 دانه آن را پاشیدیم.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    احمدی نژاد کجایی؟
  • م م ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    موافق با ناشناس دوم.
  • بنده خدا ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    وزیری بهتر و هوشیار تر از مصلحی نداشته ایم .ای کاش می بود و جلو فرستادگان صهیونیست و دخالت در امور کشور را می گرفت.
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    نظرت چیه کلاً رابطه با غرب را برای همیشه بگذاریم کنار؟ من قبول دارم یک سری اشتباهات شد اما دلیل بر این نمی شود که با اروپا رابطه نداشته باشیم
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    کشتین ما رو با اون 280000رای اضافه.معلوم نیست چقدرش با تدبیر بزرگ!سبد کالا پریده......
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    رابطه اره ولی تسلیم وتبعیت نه.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    احسنت !
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    برو بابا ببو گلابی
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آره جون خودت
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خیلی ساده ای ! نمیتونه چیه ؟ نمیخوان .
  • سعید ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    پیشنهاد می کنم کتاب راز قطعنامه را بخوانید تا با مسئولان فعلی دولت آشنا شود در بحشی از این کتاب نقل قولی از محسن رضایی خطاب فرماندهان جنگ آمده است که مربوط به سال اگه اشتباه نکنم 64 یا 65 می باشد . که می گوید برادران امروز ما از رزمندگان صدر اسلام نیز مظلوم ترین از یک طرف دشمنان خارجی ما را در محاصر اقتصادی و ممنوعیت فروش اسلحه قرار دادن و از طرف دیگر در داخل کشور نیز مسئولین دولتی ما را در مضیغه قرار داده اند و امام تنهاست .
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    افرین
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    وای بر کوته نظری مثل شما
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ما ریگی به کفشمون نیست ، اما گویی مزدوران فتنه و این عجوزه اروپایی ریگی در کفش دارد . و ایضا مدافعین این دیدار ...
  • گلپور ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مشخصه که عقده ای هستی
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما ظاهرا خواب ارفاطی جون ...بخون نچایی ...
  • گلپور ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اینا عادتشونه.
  • فرزند معنوی ! ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما ظاهرا خوابی افراطی جون ! پتو رو بکش رو خودت نچایی ...
  • گلپور ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما 8سال قبل رو داری درو میکنی!
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    بابا سیاستمدار !!!!!!!! اگه سیاست به خنده است که همه ما آخر سیاستیم !
  • گلپور ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خونه مشایی!!
  • ناشناس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    برنده شدن در انتخابات با نیم درصد تک ماده که اینقدر پز دادن نداره خودتون رو کشتید !
  • عارف 7 درصدی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    * اولا و مطمئنا دیدار احمدی نژاد با خاخام ها بدون هماهنگی نبوده ، ضمن اینکه خاخام ها مجرم امنیتی نبودند ... در ثانی مگر فقط با مادر ستار بهشتی دیدار کرد ؟ میشه لطف بفرمایید و چند نمونه از این عرف بین الملل واسه ما هم مثال بزنی ؟ اگر منظورت دیدار خاتمی با سوروس بوده ، که اشتباه می کنی چون خاتمی ، مزدور اون آقا بوده . شما لطفا دم از واقع بینی نزنید که همه این خیانت ها از گور امثال شما بلند می شود .
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اگر ما کاری نداشته باشیم که شما و رفقاتون مثل سال 88 کشور رو به آتش و آشوب می کشونید .
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اولا که کاندید شما عارف 7 درصدی بود ... در ثانی کدوم مردم را می گویید ؟ همانهایی که شما را در 9 دی به زبال دان ریختند ؟
  • ناشناس ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    درسته ظریف باید حمایت بشه ولی برای اینکه حمایتش کنیم باید یه لیاقتی در برابر غربی ها از خودش نشون بده.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ببند
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    معلومه جنس خوب زدی
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مگه چاله میدونه یا گود زنبورک خانه؟
  • اسلام ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مطمئنی دستگیری ریگی رو کاملا وزارت مدیریت کرده؟؟؟
  • شفق ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    شما که استاد حل مشکل رای مردم هستید اونم با اختلاف 11 میلیون رای با سطل زباله در سال 88 کلا دنبال حل مشکلات بودید.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    همون برنامه ای که امریکا از طریق تیموشنکو در اوکراین پیاده کرد حالا دوست دارن از طریق اهالی فتنه در ایران اجرا کنن زهی خیال باطل نه ایران اوکراینه و نه ایرانی اوکراینی است
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ما ريگ به كفشمان نيست، وگرنه آن خانم آزاد نميشد. اما سؤال اينست: چرا كاترين اشتون بين اين همه زن ايراني، با چنين فردي ديدار مي‌كند؟! آيا ريگي به كفشش نيست؟!
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    313 يار حضرت صاحب الزمان(عج)، بايد بصيرت زيادي داشته باشند. از شما بعيد است! اولاً ديدارشان از لحاظ حقوقي مشكلي ندارد. از لحاظ عقلي كه مشكل دارد! چرا يك مسئول بيگانه با يك فرد فعالدر فتنه ديدار مي كند؟! هدف خاصي نداشته؟! اگر نه پس ديوانه بوده. اگر بله، پس نقشهاي در راستاي فتنه در ذهن داشته. به هر حال هر ديداري بايد هدفي داشته باشد! ثانياً اينطور كه مي‌گويي شيخ آملي لاريجاني، آيا آقاي هاشمي رو هم اينجوري صدا مي زني؟! ثالثاً مگر موضع‌گيري شديد آيت الله آملي لاريجاني رو نشنيدي؟! نظرت چيه؟!
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    هيچ كس خون شهدا رو نبخشيده. خيالت تخت تخت.
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    بله از همه مهمتر قانون اساسي، ولايت فقيه و ملت انقلابي داره. اين‌ها اجازه عدول از آرمان هاي انقلاب را نخواهند داد.
  • ریاستی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    این یکی اریجینال بود همه میشناختنش خدا میدونه روزی چند تای دیگه بی سرو صدا مثل قبل انتخابات 88 میان و میرن. کی میدونه
  • سعید ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق جان بساط تزویر را جمع کن ما گوش مخملی نیستیم .... اینها همه نمایش است ... امکان ندارد که سپاه نداند که اشتون ذر ایران چکار میکند ...
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ناشناس شما مواظب جوش وآکنه ای که مغزت زده باش
  • زهرا ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    به امید تدبیر دولت
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    زیادی سردی نکردی؟؟؟؟
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خاک بر سر هر دشمن دوست اگه تو دست دشمن می افتادید راحت میشدید
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    روحانی مچکریم
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    روحانی مچکریم
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    روحانی مچکریم
  • کریم ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    غرب با این کارهایشان ماهیت کثیف خودشان را نشان دادند معلوم ا ست آنها یاران شیاطین هستند
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ما بیسوادها رو به لطف خودت ببخش دکترجون
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    تو غلام حیدری یا شیخ کلید؟
  • جواد ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مریم خانم حتما روسری توهم یواش یوا ش از روی سرت لیز خورده به پشت سرت افتاده است که هوس آن ور آب افتاده ای ولی رفته ها پشیمانند
  • 414 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آقای 313 تو این چیز ها را نمی فهمی بخودی افاضه نفرمایید
  • ناشناس ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    مسخره خودت هستی که همه چیز را مسخره میبینی
  • سید امیر محجوب ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ما به تیم مذاکره کننده اعتماد و اطمینان کامل داریم ، اما از کید و مکر دشمن نباید غافل شد.
  • کمال ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    هادی عزیز تو غلام حیدر نیستی غلام آمریکا هستی کسیکه در نوشته هایش بشتر ین توهین را بنظام وبه انقلاب کرده برای چه از مادرش معذرت خواهی کنند؟ تو اگر بینش سیاسی داشتی پیش خود فکر میکردی چرا بیگانگان این همه در کشور ایران مرتکب جنایت وترور میکنند هیچی نمیگویند تروریست هارا محکوم نمیکنند ولی ستار بهشتی را پیراهن عثمان درست کردند همش از آن حمایت میکنند پس آنها دلشان به ستار بهشتی نمیسوزد آنها میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند
  • جعفر ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آقا عمار بگذار مملکت را علی آقا وامثال علی آقادرست کنند همانطور که روحانی وظریف درست میکنند اگر همه چیز در اختیار آنها باشد همه چیز تعطیل دربست در اختیار غرب قرارمیگیریم آن موقع مملکت بقول علی آقا درست میشود
  • صمد ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آقای ناشناس مردم الآن فهمیدند چه اشتباهی کردند مردم رای دادند از کشورشان واز انقلابشا ن وعزتشان دفاع شود نه اینکه هر ننه قمری از کشورهای غرب به ایران بیاید به مردم ایران دهن کجی واز یاران فتنه دیدار کند در ضمن تو ویاران مورد نظرتان آنقدر بینشتون ضعیف است خیلی خیلی مانده تا سردبیر مشرق وکیهان باشید
  • امید ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    کی از زوایای مثبتش فروش چند بسته گز اصفهان بود ! این یعنی تسلیم قدرت های بیگانه در مقابل دولت ایران !!!
  • نوری تبریزی ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    وزیر خارجه یا وزیر خنده.....
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    من این عبارت رو می بینم تنم کهیر می زنه . هزار تا منفی
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    وزارت خارجه زوق مرگ شدند ! ما هم این کار بد رو محکوم میکنیم !!!
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ترس؟هه. مریم جان شما کلا همه چیزو برعکس داری میبینی،یه صدوهشتاد درجه بچرخ دوباره نگاه کن بعد بیا باهم حرف میزینیم.
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اینها گردنشان هم از پهنا کلفته هم برای ایرانیان ولی برای اشتون خانم و اقا کریه گردنشون از مو نازکتره
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    بدبخت دیپلماتهای ایرانی سازمان ملل نمیتوانند پایشان را از چهارتا خیابان دور و اطراف سازمان ملل بیرون بگذارند
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    از شرشان پناه میبریم برخدا ی عزیز و مقتدر
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    متاسفانه برخی از این دستگاهها و روسای دستگاهها را که نام بردی توهم زده و در نشئگی رابطه با امریکا بسر میبرند
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    خودم کردم که لعنت بر خودم باد
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    چنان نوشته"افسر ارشد ارتش اتریش" که فِک کردیم کی هست.آمریکاش نتونسته کاری کنه و همش به جای عمل،تهدید میکنه،اون وقت ...
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    1-اون الف بچه،تنهایی خودش هیچ غلطی نمیتونه بکنه.اما موقعی کِ تمام رسانه غربی ،ازش حمایت می کنند....
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    اینو از کجا فهمیدی ؟؟با این هوشی که داری باید بفرستمت ناسا.مسئله اینه که هر دیداری ک قراره انجام بشه ،باید از قبل هماهنگ بشه و مجوز گرفته شود
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    باز تو خودتو با جلبک مقایسه کردی
  • بهرام ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    فقط سلام بر وطن دوست لعنت بر وطن فروش
  • محسن ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    اون موقع که همین آقایان مجلسی ( خواص) برای بوسیدن جناب علوی صف می کشیدن ما عوام چنین روزهایی رو می دیدیم
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    حتما گوش مخملی هستی ...
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ناشناس اول دهنت رو ببند حرف بزن
  • ماسون ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    اونوقت شما کدومشونی؟
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    فقط در تخصص حضرت استاد آقای بیوتی کلام است که چگونه این خفت را مبدل به یک افتخار کند
  • افشین تهران ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    عقده ای تو واون................هستی.
  • افشین تهران ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    اینکه این خانم محمدی وامثال ایشان هیچ غلطی نمیتونن بکنن معلومه وگفتن هم نداره نمونه ان هم نهم دی ماه 88.اما این سنجاب اروپایی اگه ادم بود با خانواده شهدای هسته ای و شیمیایی ملاقات میکرد نه با یه خائن و مادر وبلاگ نویسی که در بازداشت بااعمال سلیقه شخصی بصورت غیر عمد کشته شده.انهم مادر سالخورده ای که معنی کاری که کرده را هم نمیداند.ایا ارمیتا وعلیرضا لو لو خوره بودند یا نازنینانی که هدف ظلم این خانم وامثال انها قرار گرفتند.جناب مریم خانوم شما بدانید که امثال نرگس محمدی وموسوی ومرد300میلیونی که عامل تحریک اندکی از مردم بوده اند وباعث گرفتاری انها شدند جایی در این کشور ندارند ودوباره اگر لازم باشد با حماسه این مردم به سوراخهایشان خواهند خزید.
  • ناشتا ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    خانم محترم اگه به جای احساس ، عقل را حاکم کنی بعدش هم ، بی طرف باشی شاید یه چیزایی دستگیرت بشه .
  • افشین تهران ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    صبر کنید بهترین کار ممکن امروز .کم کم دست بعضی عوامل رو میشود ودر ضمن ایران اکراین نیست.9دی 88از یاد خیلی ها نرفته.اما این خانوم اگه خیلی بشر شناس بود به ملاقات خانواده های شیهدان هسته ای و شیمیایی که دست پخت خودشون هست میرفت و یا لااقل کنار ارمیتا عکس میگرفت نه کنار مادری که با وعده ووعید و انتقام جویی اونجاست و حتی معنی کاری که کرده رو نمیدونه.اینهمه شهید و جانباز که بحق قهرمانان این کشورند و خانواده های انها را این سنجاب غربی ندیده اما یه وبلاگ نویس بی ادب که جز فحاشی چیز دیگه ای بلد نبود بنویسه نظر خانم را جلب کرد .خوب بود یه ملاقات هم با خانواده فروشندگان مواد مخدر هم میگذاشت تاکلکسیونش تکمیل میشد.ضمنااین مادر سالخورده را چه کسی از اسلام شهر به سفارت اتریش برده ؟فتنه گران سمبول جدیدی پیدا کردند.
  • حسن ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    سفارت هر کشور جزء خاک اون کشوره و دیدار اشتون با هر کسی در داخل اون به کسی ارتباط نداره. بیخود جنجال نکنین.
  • محمد حسن ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    کامنت ها را خواندم بسی لذت بردم. چند سوال دارم اشتن امد با شیخ استوانه دیدار نداشت؟ داشت؟ عفت دستور داد برزیم توی خیابانها؟ دستور نداد؟ در اخر لازم میدانم بگوییم این اشتون استقلالی بود زیرا چون برای اینکه دیدار یار قدیمیش سرتا پا آبی پوشیده بود.
  • عباس ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    جناب آقای "افسر ارشد ارتش اتریش" یه سؤال دارم: مثبت؟!؟!؟!؟!؟! عموجون یه چیز بگو بگنجه
  • عباس ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    گل گفتی آقا مهدی ولی ما "بی سواد" نیستیم،بلکه "بی صواطیم"
  • عباس ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    این ره که تو میروی به "آمریکا" است
  • عباس ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ناشناس 9:38 "بیشترین استفاده" رو خوب اومدی...!!! میشه جهت روشنگری،فقط و فقط یه مورد از کمترین استفاده رو برای ما مثال بزنی(بیشترین استفاده پیشکش)
  • عباس ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    داداش ریشش خشک شده،اینا هم با اینکاراشون میخوان این ریشه خشک شده رو جوری نشون بدن که انگار هنوز یه کم رطوبت توش مونده... فتنه دیگری در راه است اما..."زهی خیال باطل"
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    ما که نگفتیم گوش مخملی ولی تو خودت را رسوا کردی؟
  • زهرا ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    فقط استیضاح......
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    آقایی که اسمت رو گذاشتی اسلام اگه وزارت اطلاعات مدیریت نکرده پس کی کرده؟ نکنه ... تو کرده؟
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    راننده تاکسی برو مسافرتو بزن! تو رو چه به سیاسی کاری؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس