کد خبر 292489
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

منابع خبری از حضور شماری از نیروهای شرکت "بلاک واتر" آمریکا در خیابان‌های شهرهای اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، اهالی شهر "دونتسک" در شرق اوکراین این روزها از حضور افراد مسلحی در خیابان‌های این شهر خبر می دهند، که بدون هیچ علامت و نشان مشخصی لباس متحد الشکل و سلاح مشابهی دارند.

برخی از منابع خبری که خود شاهد این واقعه بودند در این باره گفتند: وضع این افراد در وهله نخست بیننده را به یاد گروه بد نام "بلاک واتر" آمریکایی در عراق می اندازد.

طبق این گزارش برخی از اهالی زمانی که این افراد مسلح را در خیابان های شهر "دونتسک" مشاهده کردند به طور ناخوداگاه با اشاره به این گروه های مسلح فریاد می‌زدند: "بلاک واتر، بلاک واتر" .

نشریه انگلیسی "دیلی میل" نیز در گزارشی اعلام کرد: برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت از شهر "دونتسک" تصاویر گروه "بلاک واتر" را منتشر کرده اند.

به گفته منابع آگاه در اوکراین این افراد مسلح پس از انکه از سوی مردم اوکراین با عنوان بلک‌واتر نامیده شدند حضور علنی خود را کاهش داده و در خیابانهای "دونتسک" کمتر دیده شدند.

به گفته منابع آگاه در اوکراین زمان حضور این افراد در خیابان های اوکراین و دیگر مراکز حساس در این کشور بسیار مهم است، چرا که این افراد بلافاصله بعد از روی کار امدن دولت حامی غرب در این کشور در خیابان های اوکراین دیده شدند.

در همین راستا یک دیپلمات روسی که در کیف مستقر است در این رابطه گفته است: چندی پیش یک گروه 300 نفره از افراد وابسته به شرکت های امنیتی خصوصی که سابقه حضور و مشارکت در کشورهای جنگ زده را دارند به اوکراین عزیمت کردند.

این دیپلمات روسی افزود: اعضای این گروه که به شرکت های امنیتی خصوصی وابستگی دارند، پیش از عزیمت به اوکراین در عراق و افغانستان هم حضور و فعالیت داشته اند.

گفتنی است شرکت امنیتی خصوصی "بلاک واتر" شرکتی است که با دولت آمریکا طرف قرارداد است، و تامین امنیت در مناطق جنگی و نا آرام را برعهده می گیرند.

براساس اطلاعات به دست آمده شرکت "بلاک واتر" به منظور همکاری با ارتش آمریکا در مناطق درگیری و نا آرام قراردادهایی را با وزارت خارجه امریکا منعقد کرده است، که یکی از این قراردادها به ارزش 100 میلیون دلار استکه وزارت خارجه امریکا برای فعالیت این شرکت در خاک افغانستان منعقد کرده است.

شرکت آمریکایی "بلاک واتر" بعد از رسوایی در عراق و افشای جنایاتش ضد ملت عراق نام خود را در افغانستان و عراق تغییر داد تا تاریخچه سیاه این شرکت در عراق پاک شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    1 0
    در آخرت کور باد چشم و قلبی که نظر و حقوق مردم را نبیند اما ماموران بلک واتر را ببیند
  • زبل خان ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    در آخرت کور باد چشم و قلبی که نوکری امریکا راکرد ویک مشت تروریست وحشی بلاک واتری و تروریست چچنی را بر مردم اوکراین حاکم کرد به اسم انقلاب .کور باد کور باد.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    کور باد چشم تمام نوکران آمریکا که به اوکراین تجزیه شده چشم دوختند کشوری که از شرق گرفته تا غرب و جنوب آن کریمه دست روسهاست وغربی جماعت دلش به کیف خوش است .
  • گلپور ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    به خاطر همین سنگ روسیه رو به سینه میزنی؟ تمام اکراین روگرفتن اونوقت یک جزیره بی ارزش رو روسیه گرفته و شماها خوشحالید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس