کد خبر 291985
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

گروه مخالفان خارج نشین سوریه موسوم به "ائتلاف ملی سوریه" از چند ماه پیش شاهد اختلافات و چند دستگی های داخلی است که این اختلافات با برکناری سلیم ادریس رئیس شاخه نظامی این گروه و طرح اتهام های تازه او وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش مشرق، روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت: سلیم ادریس رئیس سابق ستاد ارتش آزاد سوریه (شاخه نظامی گروه ائتلاف ملی سوریه) در بیانیه ای به احمد الجربا رئیس این گروه و اسعد مصطفی وزیر دفاع دولت موقت مخالفان خارج نشین حمله و آنها را به نقض وعده هایشان متهم کرد.

به نوشته الشرق الاوسط، حمله سلیم ادریس بعد از آن صورت گرفت که تلاش ائتلاف ملی سوریه برای راضی کردن ادریس از طریق تعیین او به عنوان مشاور نظامی الجربا و استعفای اسعد مصطفی شکست خورد. سلیم ادریس رئیس ستاد ارتش آزاد بود که ائتلاف ملی سوریه او را برکنار کرد.

الشرق الاوسط نوشت: برکناری سلیم ادریس باعث بروز اختلاف بین او و دیگر سران ائتلاف ملی سوریه شد و همین امر باعث شد که ائتلاف برای دلجویی و کسب رضایت سلیم ادریس، تصمیم گرفت تا از یک سو وی را به عنوان مشاور نظامی الجربا تعیین کند و از سوی دیگر از اسعد مصطفی نیز بخواهد که استعفا کند زیرا اختلافات اسعد مصطفی با ادریس باعث شد که ادریس از ریاست ستاد ارتش آزاد برکنار شود.

این روزنامه افزود: ادریس در بیانیه خود خواستار ساختار سازی کامل دوباره ستاد ارتش آزاد شد به گونه ای که این روند شامل حال عبدالاله البشیر رئیس ستاد ارتش آزاد و شورای 30 نفره و فرماندهان نظامی میدانی و وزیر دفاع در دولت موقت و استعفای همه آنها شود تا از این طریق به گفته ادریس، "سلطه یک گروه از سلطه گران بر انقلاب و قبضه سیاسی و نظامی رهبری آن پایان یابد".

درهمین حال، اسعد مصطفی در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط این موضوع را که وی باعث شده است تا ادریس مشاور نظامی الجربا نشود، رد کرد و گفت: ادریس اشتباه بزرگی می کند.

اسعد مصطفی از سلیم ادریس خواست تا از "مخالفت با تصمیم شورای نظامی ائتلاف ملی سوریه برای تعیین جایگزین او دست بردارد".

وی افزود: تصمیم برکنار کردن ادریس با اجماع شورای عالی نظامی صورت گرفت که در این زمینه صاحب اختیار است".

عربستان سعودی به طور علنی حمایت مالی و تسلیحاتی خود از گروه مسلح ارتش آزاد را که در سوریه علیه ارتش این کشور می جنگند، اعلام کرده است و از احمد الجربا به عنوان مهره ریاض در ائتلاف ملی سوریه یاد می شود.

عربستان همچنین از ائتلاف جبهه اسلامی متشکل از شماری از گروههای مسلح در سوریه در جنگ علیه نظام این کشور حمایت می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس