کد خبر 287477
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

سلیم ادریس رئیس برکنارشده گروه مسلح ارتش آزاد سوریه به رئیس گروه مخالفان خارج‌نشین موسوم به ائتلاف ملی سوریه به شدت حمله کرد و او را دیکتاتوری جدید خواند.

ادریس:الجربا دیکتاتوری جدید است
به گزارش مشرق، اختلافات بین شاخه سیاسی و نظامی مخالفان خارج نشین سوریه افزایش یافته است به گونه‌ای که این امر باعث شد تا سلیم ادریس رئیس به اصطلاح ستاد ارتش آزاد سوریه برکنار شود.
 
ائتلاف ملی سوریه شاخه سیاسی و ارتش آزاد شاخه نظامی گروه مخالفان خارج نشین سوریه است.
 
ارتش آزاد سوریه روز یکشنبه گذشته برکناری ادریس را در چارچوب آنچه آن را "ساختار سازی دوباره نیروهای خود" خواند، برکنار کرد.
 
ارتش آزاد عبد الاله البشیر النعیمی را به عنوان رئیس جدید ستاد خود تعیین کرد.
 
در پی برکناری سلیم ادریس، منابع خبری گزارش دادند که بخشی از نیروهای گروه ارتش آزاد در خاک سوریه حمایت خود را از ادریس و برخی دیگر از النعیمی ابراز داشته اند که باعث دو دستگی در این گروه شده است.
 
این درحالی است که اختلافات بین سلیم ادریس و احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی سوریه نیز بالا گرفته است به گونه‌ای که ادریس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "بی بی سی" انگلیس، احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی را دیکتاتوری جدید برای آنچه آن را انقلاب سوریه خواند، دانست.
 

احمد الجربا مهره عربستان در ریاست ائتلاف ملی سوریه به شمار می‌رود. ائتلاف ملی سوریه اخیرا شاهد برگزاری انتخابات داخلی بود که به انتخاب الجربا به ریاست آن منجر شد اما اعضای طرفدار رقیب او در این انتخابات داخلی - یعنی یک سوم اعضای ائتلاف مورد حمایت قطر- در اعتراض به نتایج رای گیری از این ائتلاف جدا شدند.
 
انتخاب الجربا، اختلاف میان عربستان با ترکیه و قطر را تشدید کرد زیرا برخی از مخالفان سوری خارج نشین و کشورهای قطر و ترکیه معتقدند که عربستان برای انتخاب مجدد الجربا، رشوه‌های 10 هزار دلاری داده است و سعودی‌ها آرای دیگر اعضا را خریده‌اند.
 
سلیم ادریس در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی "بی بی سی" اظهار داشت که مشروعیت دستورات اسعد مصطفی وزیر دفاع به اصطلاح دولت مخالفان خارج نشین را به رسمیت نمی‌شناسد.
 
ادریس:الجربا دیکتاتوری جدید است

سلیم ادریس، اسعد مصطفی را "مردی فاسد" توصیف کرد و افزود: رهبران جبهه‌ها و شوراهای نظامی در خاک سوریه فقط من را رئیس ستاد می دانند.
 
سلیم ادریس برخی خبرها مبنی بر پرداختن به کار سیاسی و کنار گذاشتن کار و فعالیت نظامی را رد کرد و گفت که وی راهبرد نظامی و امنیتی دارد اما نیازهایش برای اجرای آن برآورده نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس