کد خبر 291344
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹

پایگاه خبری نشنال در گزارشی درباره احضار سفرای عربستان، امارات و بحرین از دوحه نوشت که این مساله خیلی زودتر باید رخ می‌داد و نشان دهنده اختلافات میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس است.

به گزارش مشرق، پایگاه نشنال نوشت: احضار سفرای کشورهای خلیج فارس از دوحه قطر که روز چهارشنبه صورت گرفت اقدامی غیرمنتظره در تاریخ شورای همکاری‌های خلیج فارس است اما بعد از سال‌ها آشفتگی در روابط قطر و همسایگانش رخ داد.
 
بر اساس این گزارش، این ضربه دیپلماتیک به قطر این کشور را با انتخاب سختی روبرو می‌کند؛ یا باید مجموعه‌ای از سیاست‌های خود را کنار بگذارد و سیاست‌هایی در راستای شورای همکاری خلیج فارس بردارد یا اینکه رویکرد جداگانه‌ای از شورای همکاری اتخاذ کند.
 
این گزارش افزود: آنچه که در آینده اتفاق می‌افتد نامشخص است اما این مساله به روابط میان کشورهای حاشیه خلیج ضربه میزند و باعث افزایش اختلافات میان آنها خواهد شد.
 
روز گذشته عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را از قطر فراخواندند.
 
عربستان و امارات پیشتر در مورد حمایت قطر از اخوان المسلمین به این کشور هشدار داده بودند.
 
در همین رابطه منابع نزدیک به امیر قطر فاش کرده بودند که عربستان در پیامی به امیر قطر تاکید کرده بود در صورت اینکه قطر سیاست‌های خود را در قبال اخوان المسلمین ادامه دهد راه‌های ارتباط خود را با این کشور قطع خواهد کرد.
 
شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد منابع اماراتی تایید کرده‌اند که این کشور سفیر خود را از قطر فراخوانده است.
 
این کشورها اعلام کرده‌اند که علت فراخوان سفرا عدم التزام این کشور به مبانی شورای همکاری خلیج فارس بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس