کد خبر 290837
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز با حضور در کنفرانس خبری در کی‌یف، گفت مردم اوکراین به دنبال تعیین سرنوشت خود هستند. وی همچنین مدعی شد که آمریکا در کنار مردم اوکراین ایستاده است.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز با حضور در کنفرانس خبری در کی‌یف، گفت مردم اوکراین به دنبال تعیین سرنوشت خود هستند.

وی در ادامه اقدام روسیه در شبه‌جزیره «کریمه» را «تهاجم» توصیف کرد و گفت ایالات متحده اقدام فدراسیون روسیه را محکوم می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به تحولاتی که در کریمه رخ داده، مدعی شد که آمریکا در کنار مردم اوکراین ایستاده است.

وی با اشاره به اظهارات امروز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که «ویکتور یانوکوویچ» را همچنان رئیس‌جمهور اوکراین و دولت انتقالی را متشکل از عناصر افراطی دانسته بود، گفت دولت موقت از سوی بخش اعظم پارلمان مورد تائید قرار گرفته است.

کری در ادامه با بیان اینکه آمریکا به دنبال «تقابل» نیست، گفت روسیه می‌تواند از طریق مذاکره با دولت اوکراین و همچنین مطرح کردن مسئله اوکراین در شورای امنیت به دنبال اهداف خود باشد.

او همچنین گفت اگر روسیه می‌خواهد از روسی‌الاصل‌های اوکراین محافظت کند باید با «دولت مشروع» اوکراین (دولت موقت) همکاری کند. کری پیشنهاد کرد گروهی از نیروهای صلح‌بان در کریمه مستقر شوند تا بتوان از برقراری صلح در این منطقه اطمینان حاصل کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    پول دادین بلوا کنند در سراسر دنیا!
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    جان داره براي روسيه كوري مي خونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس