کد خبر 290241
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به این‌که جزئیات نقل‌وانتقال مسکن مهر در شواری راهبری مسکن در حال بررسی است، گفت: محدودیت‌های مربوط به خرید و فروش مسکن مهر در دستورالعمل جدید برداشته شد.

به گزارش مشرق، سید محمد پژمان با بیان این‌که شورای راهبری مسکن در حال بررسی جزئیات و نحوه نقل و انتقال تعهدات مسکن مهر است افزود: واحدهای تکمیل شده و آن دسته از واحدهای مسکن مهری که قسط آخرشان دریافت شده است مشمول دستورالعمل خرید و فروش شده‌اند و متقاضیان آن می‌توانند واحدهای خود را بفروشند.

وی تصریح کرد: چگونگی انتقال تعهدات تسهیلات بانکی مسکن مهر از فروشنده به خریدار و اطلاع بانک از این پروسه برای صدور سند مسکن مهر به نام خریدار یکی از مسائل مهمی است که مورد توجه شواری راهبری مسکن قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ از سوی دیگر متقاضیان نسبت به عرصه مسکن مهر مستاجر دولت هستند و در مورد این بخش همه مسائل باید روشن شود که متقاضیان چه مراحلی را در ادارات کل طی کنند تا خریداران جدید به‌عنوان مستاجر دولت در فرم‌های مربوطه ثبت شوند.

پژمان تاکید کرد: نکته دیگر در بحث خرید و فروش مسکن مهر این است که واحدهای نیمه تمام تعهدات باقیمانده دارد و زمانی‌که واحد در حال تحویل است بخشی تعهدات مالی دارد که خریدار باید در جریان کم و کیف آن قرار گیرد. میزان تعهدات مالی باقیمانده باید به‌طور دقیق مشخص باشد و این‌گونه نباشد که خریدار تصور کند واحد مسکن مهر فروشنده به‌صورت ۱۰۰ درصدی تحویل می‌شود.

به گفته وی، این مسئله درباره تعاونی یا سازنده نیز صدق می‌کند و باید به‌طور کامل روشن شود میزان تعهدات مالی باقیمانده چه میزانی است و واحد طی چه مدت زمانی تحویل می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر این‌که در جلسه شواری راهبری مسکن همه جزئیات نقل‌وانتقال مسکن مهر مورد بررسی قرار می‌گیرد در پاسخ به این پرسش که آیا باید خریدار شرایط خاصی داشته باشد، گفت:‌ در دستورالعمل جدید خرید و فروش مسکن مهر هیچ محدودیتی وجود ندارد و در واقع پیش‌شرط‌های خریدار برداشته شد.

پژمان با بیان این‌که فروشنده واجد شرایط مسکن مهر بوده و از امتیاز آن استفاده کرده و به هر دلیلی می‌خواهد مسکن مهر خود را بفروشد، افزود: از دید ما این مسئله هیچ ایرادی ندارد، اما هر اقدامی درباره خرید و فروش مسکن مهر باید به‌صورت رسمی به بانک اعلام شود و خریدار باید جایگزین فروشنده در بحث پرداخت اقساط شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این کار باید در ادارات کل مسکن قرارداد اجاره جابجا شده و از فروشنده به نام خریدار منتقل شود تا تعهدات باقیمانده برای فرد جدید مشخص باشد که چقدر کار مسکن مهر باقیمانده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غلام ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    باسلام یک فکری هم برای مسکن مهرگناوه انجام دهیدما کارگرها چند سال باید دربه در باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس