رئيس سازمان بسيج سازندگي تصريح کرد: به دنبال تدوين منظومه فکري يا همان راهبرد 10 ساله حرکت هاي جهادي بسيج هستيم.

به گزارش گروه دفاع و امنيت  مشرق به نقل از روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، سردار مجيد خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي درخصوص هم انديشي جهادگران که در بشاگرد برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اين هم انديشي با حضور 313 نفر از نخبگان و پيشکسوتان جهادي با هدف ميثاق با ولايت، ترويج و تعميق حرکت هاي جهادي به منظور بررسي چشم انداز 10 ساله اردوهاي جهادي 28 بهمن الي 2 اسفند در بشاگرد برگزار مي شود.

وي درباره علت انتخاب اين منطقه نيز گفت: همان گونه که ما شلمچه را بواسطه ريخته شدن خون شهدا در هر وجبش، نمادي از هشت سال دفاع مقدس مي دانيم، بشاگرد هم مظهر صبر و مقاومتي است که جهادگران در ابتداي انقلاب براي خدمت رساني به هم نوعانشان آن را انتخاب کردند.

وي افزود: در همين رابطه مرحوم حاج عبد الله والي را هم به عنوان فردي که از امکانات مادي خود گذشت و با راهنمايي هاي حضرت امام خميني (ره) به اين منطقه سفر کرد و در آنجا منشاء ارايه خدمات به مردم محروم شد، الگوي جهادگران مي دانيم.

وي با اشاره به نقش جهادگران نسل سوم و چهارم انقلاب در ماندگاري فرهنگ جهادگري نيز تصريح کرد: آنها با اين کار خود از اين ارزش بهتر از نسل هاي اول و دوم انقلاب دفاع کردند. از اين رو بنا داريم در بشاگرد ابتدا از الطاف رهبر معظم انقلاب در مورد جهادگران تشکر کنيم و از آن منطقه محروم اعلام کنيم خدمت رساني و جهادگري را با شتاب بيشتري نسبت به نسل هاي قبلي ادامه خواهيم داد تا بدين ترتيب الگويي براي نسل هاي آتي باشيم.

وي با بيان اينکه امروز روز شکوفايي ايده هاي اسلامي در دنيا است، اظهار داشت: مدعوين اصلي اين برنامه را نخبگان جهادي از طلاب، دانشجويان و خواهران تشکيل مي دهند؛ مدعوين وي‍ژه ما افرادي هستند که 15 سال به همراه والي در بشاگرد ماندند و فقط در سال، يکي دو بار به استان هاي خود سفر مي کنند، مدعو ما طلبه ايثارگري است که 16 سال پيش با راهنمايي هاي مرحوم والي به اين منطقه آمده و باني ارايه خدمات چشمگيري هم بوده است البته از رياست جمهور، وزير کشور، سرپرست کميته امداد و نماينده رئيس جمهور در مناطق محروم کشور نيز دعوت به عمل آمده است.

سردار خراساني اين هم انديشي را کارگاهي براي تمرين مديريت جهاني دانست و افزود: امروز دنيا از نظر ايدئولوژي و طرز زندگي صحيح به بن بست رسيده است به همين علت معتقديم مردم ديگر کشورها براي خروج از اين بن بست مي توانند از خدمت رساني گروه هاي جهادي به مردم مناطق محروم الگو برداري کنند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي يادآور شد: در اين هم انديشي به دنبال آن هستيم تا با شناخت قوت و ضعف ها، آسيب ها، تهديدات و فرصت ها، راهبرد حرکتي گروه هاي جهادي را تدوين کنيم و آنرا در دو سطح ملي و جهاني خدمت رهبر معظم انقلاب ارايه دهيم تا پس از تأييد ايشان به دستگاه هاي ذيربط ارسال شود. در واقع اين حرکتي ابتکاري، نو و جديد است که در طول انقلاب بي سابقه است.

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر نتايج آسيب شناسي هاي صورت گرفته در خصوص فعاليت گروه هاي جهادي هم خاطر نشان کرد: با آسيب شناسي هايي که در اين رابطه انجام شده توانسته ايم 200 تيتر در حوزه دانشجويي، بيش از 100 عنوان در خصوص آسيب هايي که در تعامل با دستگاه هاي دولتي وجود دارد و آسيب هاي درون سازماني بسيج سازندگي، را استخراج کنيم.

وي در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص پرهيز از اتکاي گروه هاي جهادي به کمک هاي دولتي نيز خاطر نشان کرد: اگر سه يا چهار سال قبل بود مي توانستيم بگوييم که فعاليت گروه هاي جهادي وابسته به کمک هاي دولتي است در حالي که اکنون اغلب جهادگران با بهره برداري از ظرفيت نيروهاي مردمي و افراد خير اقدامات خود را دنبال مي کنند البته بعضاً از منابع دولتي هم کمک مي گيرند که اين نافي فعاليت هاي مردمي آنها نيست.

وي درباره چشم انداز فعاليت گروه هاي جهادي نيز اذعان داشت: اولين گام ما تدوين منظومه فکري حرکت هاي جهادي يا همان راهبرد 10 ساله حرکت هاي جهادي است و سپس راه اندازي اتاق فکري دايمي از بين افراد منتخب گروه هاي جهادي است.

سردار خراساني سپس از تهيه پيش نويسي در 17 بند براي اين مراسم خبر داد و اظهار داشت: اگر ما بتوانيم در راهبردهايمان مردم‌محوري را 100 درصد نهادينه کنيم، در آن صورت اگر دولتي هم به گروه هاي جهادي کمک نکرد، کار آنها متوقف نخواهد شد؛ در نتيجه ديگر جدايي بين ميزبان و مهمان هم بوجود نخواهد آمد و مردم هر منطقه در پايان کار اردوهاي جهادي، خود سفيران کار و تلاش مي شوند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس