کد خبر 287672
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی که تعدادی قناری‌ ۱۰۰ میلیون تومانی و پرنده‌های تزئینی به مبلغ ۵ میلیارد تومان را به سرقت برده بود خبر داد.

 به گزارش مشرق، روز دوم آذر ماه سالجاری فردی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد که بیش از 200 عدد پرنده زینتی، به ارزش تقریبی 5 میلیارد تومان از وی سرقت شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت اماکن" و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته که در زمینه تکثیر و خرید و فروش پرنده‌های زینتی و آپارتمانی فعالیت دارد، پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهارات اولیه خود و در خصوص محل سرقت به کارآگاهان گفت: برای انجام کار تکثیر و نگهداری پرندگان، من ساختمانی دو طبقه در منطقه طرشت را برای اینکار پیش بینی کرده بودم و حتی برای اطمینان بیشتر طبقه اول ساختمان را برای نگهبانی در اختیار یک سرایدار قرار داده بودم.

مالباخته در ادامه اظهارات و در خصوص نحوه اطلاع از سرقت پرندگان به کارآگاهان گفت: در ساعت 09:30 دوم آذر ماه طبق روال هر روز به محل کار خود مراجعه کردم؛ زمانیکه وارد طبقه اول شدم، سرایدار را با دست و پایی بسته در داخل حمام طبقه اول پیدا کردم!! وی در توضیح خود عنوان کرد که شب گذشته چند نفر به زور وارد ساختمان شده و پس از ضرب و جرح و بستن دست و پای او، پرندگان را سرقت کرده‌اند؛ بلافاصله به طبقه دوم ساختمان رفته و در آنجا با قفس‌های خالی بیش از 100 جفت پرنده زینتی و آپارتمانی روبرو شدم که ارزش برخی از جفت‌ها بیش از 100 میلیون تومان بود که من حاضر به فروش آن نبودم.

کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت و بررسی صحنه سرقت اطمینان پیدا کردند که سرقت داخلی بوده و به احتمال بسیار زیاد، سرایدار نیز با سارق یا سارقین همکاری داشته است.

در حالیکه سرایدار همچنان مدعی بیگناهی خود بود، اما با ارائه دلایل و مدارک از سوی کارآگاهان مجبور به بیان حقیقت شد و ضمن اعتراف به مشارکت در سرقت، یکی از دوستان مالباخته به نام "احمد . ر" (49 ساله) را به عنوان طراح و پیشنهاد دهنده سرقت معرفی کرد.

سرایدار در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: "احمد . ر" به من پیشنهاد داد تا در ازای 5 میلیون تومان وجه نقد با او همکاری کنم تا او بتواند پرندگان را سرقت کند؛ من نیز به طمع دریافت این مبلغ با او همکاری کردم و شب سرقت، ابتدا او - برای فریب شاکی و مأموران - دست و پای مرا بست و پس از سرقت تمامی پرندگان از محل خارج شد.

مالباخته پس از اطلاع از نقش دوست خود در این سرقت به کارآگاهان گفت: احمـد نیز همانند من در زمینه تکثیر و خرید و فروش پرندگان زینتی فعالیت دارد اما در مقایسه با من سابقه کمتری در این حرفه دارد و نوع نژاد پرندگانی که من نگهداری و تکثیر می‌کنم بسیار متفاوت از پرندگانی است که در بیشتر پرنده فروشی‌ها وجود دارد و این نوع پرندگان مشتری‌های خاص خود را دارند.

مالباخته در ادامه به کارآگاهان گفت: شب قبل از سرقت "احمـد . ر" به محل کار من مراجعه کرد و مکالمه تلفنی مرا با یکی از مشتری‌ها شنید که حاضر بود تا در ازای یک جفت از قناری‌ها مبلغ 100 میلیون تومان پرداخت کند!! اما من با این مبلغ موافقت نکردم.

با معرفی یکی از دوستان مالباخته به عنوان طراح و عامل اصلی سرقت، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت احمد در شهرک قدس (غرب) وی را دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتتقل کردند؛ احمد در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شده اما پس از مواجهه حضوری با سرایدار مجبور به اعتراف شد و محل نگهداری پرندگان در منطقه طرشت را به کارآگاهان نشان داد.

سرهنگ کارآگاه جانپرور، رئیس پایگاه دوم  پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم بویژه متهم اصلی پرونده به نقش خود در این سرقت، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان روانه زندان شدند و پرندگان کشف شده نیز به صاحب آنها (شاکی پرونده)  بازگردانده شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس