کد خبر 28673
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴

کارگردان سريال محبوب يوسف پيامبر گفت: کيميايي در جشنواره فيلم فجر از يک خائن دفاع کرد که خانه خود را در اختيار دشمنان انقلاب گذاشته بود و هيچ يک از آثارش در دفاع از اين مرز و بوم نبود و بيشتر براي جلب جشنواره‌هاي خارجي فيلم مي‌ساخت.

به گزارش مشرق، فرج‌الله سلحشور در آستانه برگزاري هشتمين جشنواره فيلم فجر در مشهد امروز در گفتگو با فارس اظهار داشت: بعضي‌ها مي‌گويند که مسعود کيميايي پدر سينماي بومي ايران است که اين الحاق‌ها اشتباه است، چرا که مسعود کيميايي فيلم آبگوشتي ساخته و بيش از 90 درصد از کارهاي سينمايي او در همين سطح هستند.
وي ادامه داد: اگر فرهنگ و تاريخ مردم ايران چاقو کشي، قمه زني و لات بازي باشد بله درست است آقاي کيميايي پدر همين سينما هستند ولي کشور ايران سابقه تاريخي و فرهنگي فراواني دارد و نمي‌تواند مسعود کميايي پدر سينماي بومي ايران باشد.
سلحشور با اشاره به آثار سينماي مسعود کيميايي تصريح کرد: کيميايي جنازه قيصر را 40 سال است که به دوش گرفته و آيا درست است که در جشنواره فيلم فجر از او تقدير و برايش بزرگداشت برگزار کنند.
وي افزود: اگر بياييم آثار کيميايي را بررسي کنيم هيچ خبري از اخلاق، تفکر و فرهنگ اسلامي و ايراني را در کارهاي کيميايي نمي‌يابيم و بيشتر آثارش ترويج‌گر لات و لات‌بازي و چاقو کشي است.
اين کارگردان سينما در ادامه به حاشيه‌هاي افتتاحيه جشنواره فيلم فجر هم اشاره کرد و گفت: کيميايي در اين جشنواره از يک خائن دفاع کرد که خانه خود را در اختيار دشمنان اين انقلاب گذاشته بود و هيچ يک از آثارش در دفاع از اين مرز و بوم نبود و بيشتر براي جلب جشنواره‌هاي خارجي فيلم مي‌ساخت.
وي با اشاره به اينکه کيميايي با اين کار خود از دشمنان انقلاب دفاع کرده است، اظهار داشت: کيميايي با دفاع از جعفر پناهي ثايت کرد که سنگ دشمنان جمهوري اسلامي ايران را به سينه مي‌زند.
سلحشور تصريح کرد: نه تنها کيميايي بلکه برخي ديگر از فيلمسازان به حمايت از جعفر پناهي پرداخته‌اند که اين مي‌تواند يک پروسه از پيش تعيين شده دشمنان براي انقلاب باشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس