کارشناس مسائل تاریخی با بیان اینکه تشبیه سیاست های روحانی به بازرگان توهین به رئیس جمهور است، گفت: خط و مشیی که توسط امام نفی شد و عاقبت از دایره انقلاب کنار گذاشته شد، آیا اصلاح طلبان چنین سرنوشتی را برای روحانی می خواهند؟

به گزارش مشرق، عباس سلیمی نمین، تشبیه حسن روحانی به بازرگان توسط اصلاح طلبان را یک بازی سیاسی دانست و گفت: باید منتظر بود و دید آقای رئیس جمهور این تشبیه را می پذیرد یا خیر؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تشبیه درست است، تصریح کرد: روحانی باید به این سوال جواب دهد که آیا این تشبیه را توهین و جسارت می داند و یا قوت؟

این کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی افزود: این شبیه سازی یک ضعف برای روحانی محسوب می شود و این یک بازی سیاسی است تا به رئیس جمهور خط و جهت دهند تا عاقبتی همچون مصدق پیدا کند.

سلیمی نمین با تاکید براینکه مشی بازرگان توسط امام(ره)، مردم و دانشجویان طرد و با واکنش مواجهه شده بود، خاطرنشان کرد: خط و مشی ای که توسط امام نفی شد و عاقبت از دایره انقلاب کنار گذاشته شد، اصلاح طلبان می خواهند همین سرنوشت را برای روحانی رقم بزنند.

به گزارش مهر در آستانه سالگرد مهندس بازرگان برخی نشریات اصلاح طلب با انتشار ویژه‌نامه‌های مطالب متنوعی درباره او و اختصاص دادن تمام یا بخشی از روی جلد به عکس های نخست وزیر دولت موقت اختصاص دادند. این نشریات تلاش داشتند به این دلیل که بازرگان هم از اعتدال و میانه روی سخن می گفت و شعار مشهور او «سیاست گام به گام» بود، حسن روحانی را بازرگان دوم بنامند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    آقای دکتر می نمی دانم این تحلیل شما همانند بخشی از تحلیل دیگر اصولگرایان معطوف به تحلیل ولقعیت های بیرونی است یا همچون زمان احمدب نژاد برای جدا کردن او از حلقه انحرافی!اما هر نیتی داشته باشید لطفا به مولفه های زیر توجه کنید: 1-روحانی نتیجه ائتلاف دو تن از اعضای جداشده جامعه روحانیت با مجمع روحانیون مبارز است.نفی خاستگاه و مختصات گفتمانی خارج از جامعه روحانیت کاملا ملموس است 2-سال گذشته یکی از اعضای مجمع روحانیون سخن از ضرورت بازگشت به حین انقلاب جهت بازخوانی مجدد انقلاب گردید 3-اقداماتی با جعل خاطرات جهت این بازخوانی همراه با کارهای میدانی از قبل از انتخابات و بعد آن صورت گرفت که با شکست مواجه شد و اخیرا رویکرد هرمونیتکی به اندیشه های امام!نیز مطرح شده است که آلترناتیو آن است 4-شعار انتخاباتی ریاست جمهوری تاکید بر عقلانیت و خرد جمعی است که این شعار در نظام های پارلمانی کاربرد دارد نه ریاستی و نیمه ریاستی چون قوه مجریه اجرای کننده ماحصل خرد جمعی در مجلس است اما از کتب و دیدگاههای انان پیداست مراد از عقل و خرد جمعی همان دیدگاههای بازرگان در عقلانی کردن وحیانیت است 5- دولت و شخص رئیس جمهور پیرو نظریه امام رحمانی و اسلام رحمانی است! 6-یکی از اعضای برجسته کارگزاران و از نزدیکان هاشمی اخیرا مدعی شده است که ما نباید مخالفان امام را حذف می کردیم و بر ضرورت اصلاح این رویه سخن گفته است.نوع دیدارهای تنظیمی برای هاشمی خود موید این امر است 7- یکی از مشاوران نزدیک رئیس جمهور که خیلی آشناست گفته است که دولت کنونی دولتی ترکیبی بدون وابستگی عقیدگی و ایدئولوژیک است!!! شما در گفتمان ریاست جمهوری این واژگان را سرچ کنید آیا خبری از آنها پیدا می کنید؟چند تا؟نسبت به کلمات مشابه چند درصد بیشتر 1-اسلام ناب محمدی 2-مردمسالاری دینی 3-ولایت مطلقه فقیه و ولایت فقیه 4-تمدن نوین اسلامی 5-دولت اسلامی 6-جامعه اسلامی 7-مقاومت 8-استکبارستیزی 9-مستصعفان 10فلسطین و... به تجربه احمدی نژاد هم استانی آقای روحانی و تجربه عذرخواهی رئیس جمهور بخاطر رویه اشتباه در سبد کالا!فقط با این سبد ایدئولوژیک می توان با نگاه واقع بینانه و انعکاس صجیح آن در جامعه این را عوض کرد.
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    آقای روحانی شما چرا؟؟
  • لبو فروش ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    خب بذار خودشان تشبیه کنند تا سرنوشت بازرگان براش تکرار بشه.....
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    روحانی، با ادامه این روند، آینده خوبی نخواهد داشت!
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    سید محمد موسوی بجنوردی پدرزن حسن خمینی و عضو مجمع روحانیون مبارز درگفتگو با روزنامه آرمان (هاشمی) سه شنبه ۲۹ بهمن 92: حاج سیدحسن آقا (خمینی) چراغ ايران است من آیت اللهم ! اما او هر كجا برود من هم مي‌روم ترويج او، ترويج امام است انقلابي واقعي هاشمي است و پوست و استخوان هاشمي، امام است و امام هم او را دوست داشت و او را مي‌خواست http://armandaily.ir/?News_Id=69215
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    به جعفر کذاب گفتند زکی!
  • سرباز ولایت فقیه ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    ممنون که این لینک را گذاشتی اولش که خواندم کمی................! ولی فقط همین که موسوی بجنوردی ولایت فقیه و امام خامنه ای را قبول دارد و همچنین که نظارت بر ایشان را استطلاعی دانسته اند کافیست و به ایشان امیدوار شدم. در مورد حسن خمینی و هاشمی هم که اینطوری گفته نظری ندارم!!!! آقای موسوی بجنوردی باید بداند که امام خمینی رحمة الله علیه فرمودند: ملاک حال فعلی افراد است. این را هم که حتما میدانند: انقلابی بودن مهم نیست و مهم انقلابی ماندن است. انقلابی بمانی، آنجاست که هنر کردی
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    درود بر سید حسن خمینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس