کد خبر 286542
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱

اگر قرار باشد گوسفند غربی لای گوسفند ناب ایرانی وول بخورد آیا این امکان به وجود نمی آید که مورد فشار قرار بگیرند؟

افتخار صادرات گوسفند از استرالیا به ایران
گروه فرهنگی مشرق - بنده خدا وزیر کشاورزی استرالیا«بارنابی جویس درینک» که ادم خجالت میکشد حتی اسمش را بیاورد از نگرانی خود درباره صادرات گوسفند زنده به ایران خبر داد و گفت«یعنی تا الان پیام انتخابات رو کسی نشنیده؟ من که بعید میدونم چون ما که خوب شنیدیم.»

 این آقای وزیر حتی قرار است سفری به خاورمیانه داشته باشد و با مقامات و وزرا درباره گوسفند زنده غنی ایرانی رایزنی کند. خبرگزاری ایرنا با قوت هر چه تمام تر در این باره گفت«گزارش رسانه های استرالیا نشان می‌دهد که ایران نیازمند واردات یک میلیون و 300 هزار راس گوسفند استرالیایی است.»

وزیر کشاورزی استرالیا در ادامه گفت «تا این جای کار مذاکره، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و موفقیت های خوبی را حاصل کرده ایم.» اما نیروهای خودسر در چند سال گذشته نگران این بودند که بازار گوسفند ایران توسط کشورهای غربی مورد تجاوز واقع شود و همین امر باعث نگرانی سازمان حمایت از گوسفندان زنده شده است.

آنها گفته اند: «اگر قرار باشد گوسفند غربی لای گوسفند ناب ایرانی وول بخورد آیا این امکان به وجود نمی آید که مورد فشار قرار بگیرند و پشمهایشان فر بخورد؟ اگر غربی ها قرار است به این اقدامات خرابکارنه خود ادامه بدهند ما هم تغییر رویه می‌دهیم» در همین راستا قرار است یک هئیت ایرانی برای بررسی وضعیت گوسفند زنده استرالیایی به مزارع آنجا اعزام شوند.

یکی از موافقان این صادرات که پست مهمی را در دولت جدید دارد گفت «متاسفانه برخی‌ها سعی می‌کنند این صادرات را متوقف کنند و به غرور میلیون‌ها نفر ضربه بزنند. در صورتی که در هشت سال گذشته ما حتی یک عدد کُره گوسفند استرالیایی برای دلخوشی خودمان هم که شده وارد نکردیم و این حاصل ضعف شدید دیپلماسی خارجی در دوره های قبل بوده است» 

نتیجه گیری: دولت باید سعی کند تا هر چه زودتر گوسفند استرالیایی را وارد کند. عملکرد این دولت زمانی خوب میشود که واردات چنین اقلامی تسهیل یابد. چقدر درد؟ چقدر ضعف؟ چقدر صف؟ ما میخواهیم بعد از طرح زیبای سبد کالا، واردات گوسفند ایرانی باشد که بدرخشد. همین!

 
ارسالی از خبرنگار افتخاری مشرق: قاسم فتحی

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    بهتر از چوب بستنیه!
  • میترا1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    مشرق جون ! از این طنزای خوب بازم بذار ! ممنون !
  • احسان ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    سازمان حمایت از گوسفندان زنده دمت گرم کلی خندیدم
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    از برنج هندي سبد كالاي شما بهتره
  • مسعود ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خیلی خوب
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    با چوب بستی بستی درست می کردیم و صادر می کردیم اما با گوسفند چه می کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس