کد خبر 286300
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی قیمت خوراک گاز برای واحدهای پتروشیمی را ۱۳ سنت تصویب و برای واحدهای جدید تخفیف‌هایی قائل شدند.

به گزارش مشرق، قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چهارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌گردد که از 13 سنت در هر مترمکعب کمتر نشود.

همچنین به منظور تحریک و تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست و واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی وپایین دست و اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان یابی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه گذار تا سی درصد (30٪) باشد.
 
آیین نامه اجرائی تخفیف پلکانی براساس شاخصهای ترکیبی فوق ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت نفت تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
 
این گزارش اضافه می کند برخلاف جوسازی های صورت گرفته از سوی برخی از سهامداران پتروشیمی به دلیل آنکه قیمت سوخت واحدهای پتروشیمی بدون تغییر مانده است، افزایش قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی تنها موجب افزایش 15 درصد تا 30 درصدی بهای تمام شده محصولات این واحدها خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس