دانشجویان ایرانی بدون توجه به استعدادهای تحصیلی بالایی که دارند، خود اولویت مهمی در راستای فعالیت‌های دیپلماسی عمومی آمریکا تلقی می‌شوند.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده واشنگتن در گزارشی به وضعیت دانشجویان ایرانی در آمریکا پرداخت و فرصتهای دیپلماسی عمومی آمریکا را در این زمینه برشمرد.

این گزارش می نویسد: تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در ایالات متحده در حال افزایش است. آن ها اغلب در دسته دانشجویان با انگیزه و با هوش هستند که بر موانع پیش رو غلبه کرده تا به اهداف خود برسند. بدنه دانشجویان خارجی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی به آمریکا کمک می کنند. دانشجویان ایرانی نیز بدون توجه به استعدادهای تحصیلی بالایی که دارند، خود اولویت مهمی در راستای فعالیت‌های دیپلماسی عمومی آمریکا تلقی می‌شوند.

نگاهی تحلیلی به دانشجویان ایرانی ایالات متحده آمریکا+ اینفوگرافی // در حال ویرایش

استیون دیتو تحلیلگر اندیشکده واشنگتن در گزارشی به مشخصه‌های بارز این مبادله دانشجو و چالش‌های مالی، قانونی و کنسولی موجود در این راه پرداخته است. در این راه مطالعات و مصاحبه‌های شخصی با دانشجویان ایرانی انجام داده است.دیتو در آخر نتیجه می‌گیرد که کاهش موانع موجود، تعهد دوباره امریکا بر حقوق بشر و انجام وعده‌هایی که قبلا مطرح شده، می‌تواند به تقویت دیپلماسی عمومی واشنگتن کمک کند و بدین ترتیب تغییراتی در جریان تعامل با ایران ایجاد نماید. گفتنی است این اینفو گرافی توسط گروه جنگ نرم مشرق به فارسی ترجمه شده است.


نگاهی تحلیلی به دانشجویان ایرانی ایالات متحده آمریکا+ اینفوگرافی // در حال ویرایش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • احسان ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    منظورش اینکه دانشجوهای ایرانی رو شستوشوی مغزی بدیم تا برن تو ایران شورش کنن برای اهرم فشار ولی این بدبخت می دونه اینا دیگه برنمی گردن ایران
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    متاسفم از اینکه این جوانان به جای اینکه به این مملکت کمک کنن برای دشمنان این ملت خدمت میکنن امان از دست این مسولیین امان از بی برنامه بودن ما.
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    امريكايي ها مواظب باشن ايرانيها مغز دانشجوهاي خودشونو شستشو ندن.يكي از اقوام ما كه تازگي براي تحصيل رفته اونجا مي گفت مي رم پيششون از فرهنگ عاشورا وامام حسين مي گم اوناهم با علاقه گوش مي دن
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    از ماست که بر ماست اگه به جوانان نخبه و دانشجویان که این همه دولت داره هزینه می کنه (برای هر دانشجوی کارشناسی 500 میلیون این مقدار تازه آمار سال 82)بها بدیم و کار و شغل مناسب به آن ها دهیم دیگه شاهد این جور مشکلات و مسافرکشی فارق التحصیلان نمی شویم(البته این آمار که گفتم زیاد معتبر نیست)
  • مهدی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ببین من خودم ارشد دارم وقتی میرم جایی کارکنم بهم کار نمیدن میگن بابات کیه و چکارس ؟بابات جنگم بوده ؟اصلا میدون نمیدن که حرف بزنی .وقتی میبینم دانشی که حدود 17 سال جمع کردم اینجا به دردم نمیخوره حتما میرم اینجا نمیمونم که 4 تا غیرمتخصص بخوان بهم زور بگن لااقل میرم جایی که ارزشم رو بدونن .پس پیش به سوی تورنتو ای وطن خیلی خیلی دوست دارم ولی چاره چیه.یاعلی
  • احسان ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    دوستی داشتم توی اصفهان مهندسی ژنتیک میخوند بعد چند سال خبر رسید که از یکی از دانشگاه های امریکا براش دعوت نامه اومده. اونم اول نمیخواسته بره ولی دیده اینجا بجایی که هواش رو داشته باشن خودشون تشویقش میکنن بره. اونم الان رفته و من فکر میکنم چرا؟؟
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    نوش جان امریکایی ها قدرزر زرگرشناسد قدرگوهرگوهری مشرق ماسرپیازیم یا تن پیاز مسئولین هستن باید این آمار را ببینند کلاشون بالاتر بذارن و صدالبته ...ازبی غیرتی برخی ایرانیان باید بررسی کرد ببنینیم کجای سیستم آموزشی وتربیتیمون مشکل داره که چنین دانشجویان باغیرتی را تربیت کردیم اینا که رفتن مانده ها رادریابیم
  • حسون ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    بررسی نکردن ببینند این که رفتن واقعا نخبه بودن یا مغزهاشون پوسیده بود؟؟ البته اگر نخبه بودن برای لیسانس نمی رفتند آنجا!!
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    مهدي جان! دروغت واقعاً مزخرف بود. بنده صد جا مصاحبه كرده‌ام اعم از دولتي و خصوصي. تنها سؤالي كه از بنده نپرسيدند اين بوده كه بابات جنگ بوده يا نه. شايدم يك ضد انقلاب نفوذي از شما پرسيده كه اگه بابات جنگ بوده، جذبت نكنن.
  • ایمان ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین! ایرانیان عزیز در امریکای شمالی، نیروی بازدارنده ی ایران هستند!
  • آدمیزاد ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آنهایی که فکر میکنند" قدر زر زرگر شناسد.." توجه کنند که تحصیلات از اول دبستان تا لیسانس هزینه بسیاری برای کشور داشته است یعنی اینکه این تک تک ملت ایران بوده اند که آدمهایی پر مدعای نمکنشناسی را بوجود آورده اند که بجای تشکر از ملت ادعای خسارت هم میکنند وگرنه در همین آمریکا و( آمریکای جنوبی البته) عده بسیاری از جوانها آرزوی دانشگاه رفتن دارند ولی خرج شهریه را ندارند و باید توی رستورانها و یا مغازه و کارخانه .. مثل یک کارگر ساده کار کنند تا با هزار مشقت هزینه دانشگاه را بدهند یا وامهای هنگفت بگیرند..پس عیب از ایران نیست عیب از خود ایرانیهایی است که بدنبال ""دلار"" بیشتر برای خودشان هستند دستکم انصاف داشته باشند و این منش خودشان را با سیاهنمایی کشورشان توجیه نکنند.
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ولی همه هم مثل هم نیستند بعضی وقتها ادم مجبوره نقش اقا دزده را بازی کنی بری اونجا تحصیل کنی یاد بگیری تجربه کنی بیای اینجا به مردمت کمک کنی. والله انهایی که انجا بودند ودرس خوندند برگشتند زیر میزی بلد نیستند بگیرند یا وجدانشون قبول نمیکنه بگیرند.
  • امان از طاغوت ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    شستشوی مغزی؟! عزیزم برای تحصیل علم رفته و با دیدن وضعیت زندگی اونجا این رو فهمیده که توی ایران خبری نیست. چرا فکر می کنی اون شستشوی مغزی شده و ما و تو نشدیم؟
  • امان از طاغوت ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    هی گردن مسئولین نندازید از همه جای دنیا حتی اروپا دارند میرند امریکا. مسئله بد بودن ایران نیست، خوب بودن امریکاست برای همه.
  • ciavash ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    از همه دنیا میرند آمریکا ولی چند درصدشون میرن؟
  • سیدجان ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    0 0
    آقا مهدی حرفت بسیار دروغه و از نوع تکراری ..مگه ما تو غار زندگی میکنیم که به ما اینطوری دروخ میگی..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس