کد خبر 284114
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲

سوالی که مطرح است این است که اسرائیل تا چه زمانی می تواند هزینه های جنگ دائمی با مردم عرب منطقه را پرداخت کند؟ جنگی که حتی دوستان را هم به دشمن تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: کشور اسرائیل در محاصره اعراب است و اینکه اسرائیل تا چه زمانی می تواند در تخاصم با آنها، سرزمین هایش را حفظ کند، مشخص نیست. حال سوالی که مطرح است این است که اسرائیل تا چه زمانی می تواند هزینه های  جنگ دائمی با مردم عرب منطقه را پرداخت کند؟ جنگی که حتی دوستان را هم به دشمن تبدیل کرده است.

هاآرتص در ادامه می نویسد: درست است که گروه های فشار هنوز به افزایش بودجه نظامی تاکید می کنند، اما مردم اسرائیل دیگر نمی خواهند پول جنگ های کشورشان را پرداخت کنند و به همین علت  دراعتراض هایشان توانستند بودجه رفاهی را افزایش دهند و از افزایش بودجه نظامی جلوگیری کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: ارتش ما دیگر نمی تواند پا به پای دشمنانش بودجه نظامی را افزایش دهد، بلکه برعکس مجبور است تا بودجه را در آینده کاهش هم بدهد، به همین علت ارتش ما در حال فقیر تر شدن است و دشمنان ما در حال ثروتمند شدن هستند. پس ما باید به دنبال صلح باشیم و با همسایگان به توافق برسیم . اگرچه تا رسیدن به همچین نتیجه ای زمان زیادی مانده، چرا که رهبران سیاسی هنوز بر وضعیت جنگی حال حاضر تاکید می کنند.

در پایان این گزارش آمده است: عده ای قائل هستند که کم شدن بودجه نظامی خوب است.  چرا که باعث می شود تا کشور به دنبال جنگ های پرهزینه نرود. و اسرائیل می تواند با انجام تغیراتی در ساختار نظامی خود، هزینه های ارتش را کاهش دهد. مثل استفاده از نظامیان بازنشسته با حقوق کمتر.

منبع: جام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس