کد خبر 283579
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶

فلوجه را به خاطر کثرت مساجدش به عنوان «شهر مساجد» می‌شناسند، شهری که عشایری بزرگ را در خود جای داده و به مبارزاتش علیه اشغالگران آمریکایی معروف است.

به گزارش مشرق، «فلوجه» شهری واقع بر کرانه رود فرات از توابع استان «الانبار» عراق است که در 60 کیلومتری شمال غربی بغداد واقع شده است.

فلوجه در لغت به معنای «سرزمین حاصل‌خیز برای زراعت» است. این شهر از شمال به شهرستان «کاظمیه»؛ از شرق به شهرستان «محمودیه»؛ از جنوب به شهرستان «المسیب» و از غرب به استان ألانبار منتهی می‌شود.

فلوجه؛شهر«مساجد» را بیشتر بشناسیم

براساس آمار سال 2004 سازمان ملل جمعیت این شهر 473,177 نفر اعلام شده و هم اکنون برآورد می‌شود که جمعیت آن بالغ بر 700 هزار نفر باشد که اغلب از عشایر بزرگ و شناخته شده عراق هستند که مهمترین آنها «عشایر الدلیم» با تمام شاخه‌هایش یعنی عشیره‌های «البوعیسى»، «البو علوان»، «المحامده»، «الشیحه»، «الفلاحات»، «الحلابسه»، «البونمر»، «البوفهد»  و «الجمیله» و عشایر دیگری مانند «الکبیسات» و «العزه» و «زوبع» است.

فلوجه؛شهر«مساجد» را بیشتر بشناسیم

همان طور که گفته شد، این شهر به شهر مساجد معروف است که دلیل آن کثرت مساجدی است که در این شهر وجود دارد و 550 مسجد برآورد شده است.

 فلوجه؛شهر«مساجد» را بیشتر بشناسیم

شهر فلوجه از جمله شهرهایی است که در زمان اشغال عراق از سوی نظامیان آمریکایی به مقابله با اشغالگران پرداخت و از خودگذشتگی‌های بسیاری در این راه انجام داد و شاهد جرم‌ها و جنایت‌های بی‌شمار اشغالگران آمریکایی بود.

فلوجه؛شهر«مساجد» را بیشتر بشناسیم

با خروج نظامیان آمریکایی از عراق، این شهر گرفتار مصیبت دیگری تحت عنوان تروریست‌های القاعده و داعش شد، به گونه‌ای که بسیاری از عناصر این دو گروه تروریستی تلاش کرده بودند، در این شهر برای خود پناهگاهی پیدا کنند و اینگونه اشاعه دهند که مردم این شهر و عشایر آن حامی آنها و پناه دهنده به آنها هستند. در حالی‌که اغلب اهالی این شهر و عشایر آن مخالف حضور و فعالیت این گروه‌های تروریستی در شهر خود هستند.

فلوجه؛شهر«مساجد» را بیشتر بشناسیم

به همین منظور ارتش و نیروهای مسلح عراق عملیاتی را از تاریخ 10 دی‌ماه گذشته برای پاکسازی استان الانبار و از جمله شهر فلوجه از وجود عناصر داعش و القاعده آغاز کرد که برخلاف آنچه برخی از رسانه‌های مغرض منطقه‌ای مبلغ آن هستند، با استقبال گسترده عشایر این منطقه مواجه شد، به گونه‌ای که بسیاری از فرزندان عشایر این منطقه با ملحق شدن به ارتش عراق در کنار نیروهای ارتش در حال مبارزه با داعش و القاعده هستند.

فلوجه؛شهر«مساجد» را بیشتر بشناسیم
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    چرا این عکس که متعلق به ارتش فرانسه در کشور کنگو است منتشر کردید نامرد بی شرف این شیطنت چرا چر میخواهی در کار آزاد سازی مردم عراق اخلال بوجود بیاورید نامردهای بیشرف فکر میکردم رسانه پاکنهادی هستی خیلی پست فطرتی تو ضدانقلابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس