کد خبر 282912
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به روند افزایشی دمای هوا از اوایل هفته آینده در سراسر کشور، گفت: به سبب آب شدن برف‌ها در مناطق ساحلی کشور وقوع یخبندان در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش مشرق، داوود پرهیزکار اظهارداشت: یک توده هوای سرد از جمعه هفته گذشته وارد کشور شد که بر همین اساس اخطاریه‌ها و اطلاع‌رسانی لازم را به ارگان‌های ذیربط توسط سازمان هواشناسی ارائه شد.

رئیس سازمان هواشناسی افزود: بر همین اساس شاهد کاهش دمای هوا در منطقه وسیعی از کشور بودیم که پیش‌بینی‌های لازم نیز در این‌باره انجام شد.

وی یادآور شد: اوج فعالیت این سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، رامسر، تنکابن، رودسر، نوشهر، انزلی، کیاشهر و لاهیجان (بخش غربی مازندران و شرقی گیلان) بود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی طی روز گذشته آخرین فعالیت خود را داشت، گفت: به سبب ورود این سامانه بارشی در رامسر، رودسر، نوشهر، انزلی، کیاشهر، لاهیجان، رشت و بابلسر به ترتیب معادل 169 ، 154 ، 113، 104، 99، 96، 80 و 64 سانتیمتر بارش برف بودیم.

پرهیزکار با بیان اینکه آخرین فعالیت این سامانه بارشی از سمت گیلان خواهد بود، ادامه داد: بر همین اساس امروز در سواحل بارشی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و طی دو روز آینده نکته‌ای که می‌تواند حائز اهمیت باشد این است که به سبب تابش خورشید امکان آب شدن برف در مناطق ساحلی فراهم می‌شود و از آنجایی که در ساعات شبانه دمای هوا به میزان کمینه خود می‌رسد امکان بروز یخبندان در این نواحی دور از انتظار نیست.

به گفته وی؛ بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده در استان‌های ساحلی شاهد یخبندان خیابان‌ها، جاده‌ها و معابر عمومی باشیم البته این امر در سایر استان‌ها نیز دور از انتظار نخواهد بود.

پرهیزکار با بیان اینکه در حال حاضر در سواحل جنوبی کشور شاهد بارندگی هستیم، گفت: بارش‌ها به تدریج از فردا از سمت جنوب‌غرب کشور کاسته می‌شود به طوریکه طی روز پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده بارش قابل ملاحظه‌ای در سطح کشور نخواهیم داشت.

رئیس سازمان هواشناسی درباره تغییرات دمایی هوا، ابراز داشت: از هفته آینده انتظار می‌رود دمای هوا روندی افزایشی داشته باشد به همین ترتیب از برودت هوا نیز کاسته می‌شود بطوریکه کمینه دمای هوا در سطح کشور به تدریج بالای صفر درجه خواهد رسید.

پرهیزکار خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتفاع برف گزارش شده در سواحل دریای خزر از جمله رامسر، کیاشهر، رودسر و نوشهر به ترتیب برابر 120، 50، 50 و 40 سانتیمتر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس