کد خبر 282884
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که احتمال تصادف هنگام بارش برف به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، خواستار آرامش رانندگان و احتیاط کامل آن ها هنگام رانندگی شده است.

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید سرمای پایتخت و کاهش دمای تهران به 7 درجه زیر صفر، معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه ای، توصیه هایی را برای روزهای برفی به رانندگان ارائه کرد.

در این  اطلاعیه به 10 توصیه به شرح زیر اشاره شده است:

1- بازدید زمستانه خودرو شامل بازدید کلی وسیله نقلیه و تجهیز آن در مقابل سرما به عنوان نخستین اقدام که انجام این بازدید از طریق مراجعه به مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروی تهران نیز امکان پذیر است.

2- بررسی وضعیت ضد یخ و اطمینان از وجود این محلول و نیز توجه به تاریخ تعویض آن.

3-
چک کردن فشار باد لاستیک ها با توجه به ضرورت تنظیم آن¬ها در فصل سرما.

4- چک کردن آج لاستیک ها با توجه به این که اگر آج تایرها صاف باشد، احتمال سُر خوردن و تصادف خودرو هنگام بارش و پس از آن تشدید می شود و در صورت اجبار به استفاده از لاستیک های صاف، عدم به کارگیری آن ها در چرخ های جلو.

5- رانندگی با باک پُر به ویژه در خودروهایی که در مسافت های طولانی و مسیرهای بین شهری در حرکت می باشند، با توجه به احتمال انسداد برخی معابر و بروز ترافیک های ناخواسته و امکان استفاده از سیستم گرمایشی در مدت توقف خودرو.

6- استفاده از مایع مخصوص در مخزن شیشه شوی خودرو و قابلیت پاک کردن چربی های ناشی از بارندگی ها و گل و لایی که بر روی شیشه جلو پاشیده می شود.

7- چک کردن تیغه های برف پاک کن و تعویض آن در صورت ضرورت که به ویژه هنگام رانندگی در شب بسیار مؤثر است.

8- چک کردن بخاری خودرو و اطمینان از عملکرد خوب آن و نیز وجود ترموستات در خودرو و به همراه داشتن وسایلی همچون زنجیر چرخ و مثلث احتیاط به ویژه برای رانندگانی که در مسیر های بین شهری و معابر برف گیر از جمله محورهای شمال شهر تردد می کنند.

9- درخواست از راکبان موتورسیکلت مبنی بر این که در ایام بارندگی و پس از آن و به ویژه هنگام یخ زدگی سطح معابر با توجه به افزایش لغزندگی معابر شهری تا جای ممکن از آوردن وسیله نقلیه خویش خودداری کنند.

10- علاوه بر بازدید وسیله نقلیه و تجهیز آن در مقابل سرما، احترام کامل به قوانین و مقررات در همه حال و رعایت حقوق دیگر شهروندان به ویژه عابران پیاده.

معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان اطلاعیه خود با تأکید بر این که احتمال تصادف هنگام بارش برف و ساعات پس از آن به میزان قابل توجهی افزایش می یآبد، خواستار آرامش رانندگان و احتیاط کامل آن ها هنگام رانندگی شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس