نتايج آخرين تحقيقات دانشمندان استراليايي نشان مي دهد که ارتباطات نامشروع اينترنتي موجب بروز افسردگي و اضطراب شديد در مردان مي‌شود.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، نتايج آخرين تحقيقات حاکي از آن است که مرداني که زمان زيادي را صرف مشاهده سايت‌هاي اينترنتي مبتذل و داراي محتواي جنسي مي‌کنند، بيش از ديگران دچار افسردگي مزمن، اضطراب و پريشاني مي‌شوند.
بر اساس اين مطالعه به نقل از "تک‌رادار"، که توسط دانشگاه "سوئين‌برن" ملبورن استراليا و با بررسي 1325 مرد آمريکايي و استراليايي انجام شده است، معتادان به "سکس سايبر" بيش از 12 ساعت در هفته را صرف گفت‌وگو و چت با ديگر مبتلايان به اين عارضه کرده و از طريق دوربين‌هاي اينترنتي، دانلود تصاوير و فيلم‌هاي مستهجن و يا ارسال ايميل‌هاي جنسي، نوعي رابطه جنسي اينترنتي را با شريک جنسي آنلاين خود برقرار مي‌کنند.
"مارکوس اسکويرل" دانشجوي دکتراي دانشگاه سوئين‌برن که هدايت اين مطالعه را بر عهده داشته است تاکيد مي‌کند که 65 درصد مردان شرکت کننده در اين تحقيق، بعد از برقراري رابطه اينترنتي با شريک جنسي آنلاين خود، يکديگر را خارج از اينترنت نيز ملاقات کرده‌اند.
اين گزارش مي‌افزايد، مسئله هشدار دهنده در مورد روابط نامشروع اينترنتي اين است که کساني که زمان زيادي را صرف ديدن سايت‌‌ها و محتواي مستهجن اينترنتي مي‌کنند، از سلامت ذهني بسيار پائيني برخوردار هستند.
اسکويرل در اين‌باره مي‌گويد: ما دريافتيم که 27 درصد از اين افراد به شدت دچار افسردگي شده‌اند.
نتايج اين تحقيقات همچنين نشان داده است که 30 درصد بازديدکنندگان محتواي مستهجن اينترنت، دچار اضطراب شديد بوده و 35 درصد ديگر نيز تا دچار اضطراب با درجات پائين‌تر هستند.
مسئله جالب توجه اينکه به گفته اسکويرل، درجات افسردگي استفاده کنندگان از مضامين غيراخلاقي اينترنت، ارتباط مستقيمي با شدت و ميزان فعاليت جنسي آنلاين آن‌ها داشته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس